يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
تیتر۲۰ بررسی کرد
مستر تستر قرار است کدام جریان را برای این بیمه دولتی راه بیاندازد؟
کد خبر: ۵۴۰۱۴
"بیمه تعاون" با بیمه کردن معده "مستر تستر" چه هدفی را دنبال می کند؟
تیتر20 - ماجرا از این قرار است که بیمه تعاون در اقدامی عجیب ،معده حمید سپیدنام یا مستر تستر که از چهره های اینستاگرامی است را بیمه کرده است.

هر چند به نظر می رسد هدف استفاده از یک چهره شناخته شده برای تبلیغ، بالا بردن ضریب استفاده از آن کالا، خدمات و یا محصول است اما  مشخص نیست که بیمه تعاون، مشاوران تبلیغاتی آن ، روابط عمومی و یا هر بخشی دیگر مرتبط با این موضوع بر اساس چه تفکر و چه مکانیزمی به فکر استفاده از این فردکرده اند. پرسش اصلی این است که آیا انتخاب این فرد برای تبلیغ یک بیمه دولتی واقعا اثر گذار خواهد بود؟

آن هم در شرایط جامعه ای که در آن دولت به فکر افزایش یارانه معیشتی است و بسیاری از مردم با توجه به وضعیت اقتصادی اوضاع و احوال چندان مناسبی ندارند و منتظر گشایش های اقتصادی بوده تا بتوانند کسب وکار از دست رفته و یا آسیب دیده از کرونا و تحریم ها احیاء کنند. 

در این وضعیت بیمه تعاون به منظور افزایش ضریب نفوذ و گسترش بازار خود طی یک نشست این اقدام خود را به طور علنی و در سطحی وسیع جار زده است.

در این خصوص مشخص نیست که طراحان این کمپین تبلیغاتی و یا کسانی که این نوع بیمه را سفارش گذاری و پیشنهاد داده‌اند آیا تحت تاثیر رسانه های آن سوی آب و تقلید از رفتار بیمه های خصوصی آن کشور بوده اند یا خیر؟

بارها دیده و شنیده شده است که فلان بازیکن معروف فوتبال پای خود را بیمه کرده است؟یا خواننده و بازیگری مشهور یکی از اندام هایش و دیگر هنرپیشه لبخند خود را بیمه کرده اند. اما هر چه هست و نیست این مساله و این گونه بیمه کردن ها متعلق به فرهنگ و جامعه ای دیگر است و چندان ربطی به فرهنگ و شرایط امروز جامعه ایران ندارد. 

در واقع از هر زاویه ای که به این موضوع نگاه شود،به هیچ وجه نمی توان حتی به دیده اغماض خط و خبری مثبت از آن برای بیمه تعاون استخراج کرد.

آیا در جامعه ای که مردم برای فراهم کردن امکانات معیشتی به شدت در مضیقه هستند،این حرکت بیمه تعاون قابل درک و فهم است؟

به بیان دیگر این بیمه به رغم دولتی بودن با انتخاب این فرد علاوه بر تشویق به پرخوری و استفاده از بیمه تعاون برای پوشش دادن به مشکلات ناشی از آن،جامعه را به دو بخش تقسیم کرده است.جامعه ای که امروز بنا به دلایل سیاسی و اقتصادی بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد و همدلی دارد. در واقع این گزاره را می توان با این پرسش ادامه داد.چند درصد از افراد جامعه توان رستوران گردی و رفتن به مکان هایی این چنینی دارند که نیاز به بیمه کردن معده خود داشته باشند؟

 در واقع انتخاب این فرد که به نوعی سفیر برند این بیمه نیز محسوب می شود روی دیگر و سوی پنهان جامعه امروز ایران را نشان می دهد.جامعه ای که به نظر می رسد به شدت از تعمق و تفکر دور شده است و آن قدر احساس خفه گی می کند که تنها تفریح آن به رستوران گردی بدل شده است. 

اما انتخاب مستر تستر از سوی یک نهاد دولتی بسیار تلخ تر وگزنده تر است. اگر یک فست فود و نام و نشان تازه راه اندازی شده برای معرفی و شناساندن برند خود از این فرد و افرادی این چنین استفاده کنند،نمی توان خرده ای بر آنان گرفت. سطح شغل و بازار هدف آنها این گونه رفتار را می طلبد،توجیه می کند و به نوعی نیاز نیز محسوب می شود.

اما پرسش اصلی ، همچنان بدون جواب از سوی بیمه تعاون به قوت خود باقی است؛ مستر تستر در بیمه تعاون چه می کند و قرار است کدام جریان را برای این بیمه دولتی راه بیاندازد؟

قرار است بیمه تعاون به عنوان یک بیمه دولتی کدام بخش از نیازهای امروز جامعه را برطرف کند؟به نظر می رسد که بیمه تعاون با انتخاب مستر تستر یک پیام واضح و آشکار مخابره کرده است که در بدنه بیمه های دولتی نیز اهمیتی به آحاد جامعه داده نمی شود و تنها افرادی مهم هستند که به هر دلیلی مخاطب دارند و دستشان به دهانشان می رسد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز