اهمیت خدمات پس از فروش برای مصرف کننده های این اقلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.به همین دلیل پیرو اجرای طرح ساماندهی شرکتهای ارائه دهنده گارانتی بازار آی تی که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شد، شرکتهای ارائه دهنده گارانتی در بازار محصولات آی تی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند. در این ارزیابی تعداد محدودی از شرکتها که از نظر استانداردهای ارائه خدمات پس از فروش (نظیر فضای کافی، پرسنل متخصص، تجهیزات کافی، انبار قطعات یدکی غنی و اتوماسیون اداری استاندارد) در سطح بالایی قرار گرفتند، موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی گردیدند. براین اساس، از ابتدای دیماه سال جاری کلیه واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات IT موظف شده اند که محصولات خود را تنها با گارانتی های رسمی و معرفی شده از سوی این سازمان به فروش برسانند.
در این راستا شرکت فالنیک (ایران اچ پی) با دارا بودن شرایط استاندارد و مورد درخواست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی محصولات اچ پی در ایران گردیده است.
اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش معتبر، اصلی و مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از مواردی است که برای مصرف کنندگان ابزارهای الکترونیکی و اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طرح ساماندهی شرکت های ارائه دهنده گارانتی خواهد توانست اطمینان مصرف کنندگان را به بازار کنونی کشور برگرداند.