جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
شهردار تهران گفت: در صورتی که منابع مالی تامین شود ۷ خط مترو تکمیل و ۴ خط جدید مترو نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۵۶۴۲۱

تیتر۲۰- علیرضا زاکانی صبح امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران که در سالن همایش برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در هفته جاری شاهد برگزاری دو برنامه ویژه در شهر تهران هستیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه شهر‌های خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران و همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در روزهای گذشته و در فرآیند برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده شاهد حضور شهرداران کلانشهر تهران و نمایندگان مجلس بودیم. همچنین در این دوره از نمایشگاه، 15 شهردار از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کلانشهر تهران بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیاست، گفت: جمعیت این کلانشهر شب‌ها 9 میلیون و 800 هزار نفر است و روزانه نیز نزدیک به 3 میلیون و 500 هزار نفر به تهران تردد دارند.

زاکانی ادامه داد: تهران نزدیک به 70 هزار هکتار مساحت دارد که در درون خودش فرصت‌ها و تهدیدهایی نیز دارد و در کنار خوبی‌ها، معایب و نواقصی دارد که از گذشته به ما به ارث رسیده که نیاز است به این مسائل توجه شود.

وی همچنین به 12 هزار هکتار بافت ناپایدار شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حالی از این میزان بافت ناپایدار صحبت می‌کنیم که این تهدید را می‌توانیم به بهترین وجه ممکن به فرصت تبدیل کنیم و ما به جای نوسازی بافت فرسوده بایستی نوسازی شهر را در دستور کار خود قرار دهیم.

شهردار تهران اضافه کرد: شهر تهران در حال حاضر به یک نوسازی نیاز دارد که بر اساس آن هویت جدیدی را به ارمغان بیاورد که هم آسایش و رفاه و هم نمادها و نمودهایی از پیشرفت و مدنیت را به همراه خود داشته باشد.

زاکانی با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی با عنایت به حمل و نقل ریلی تصریح کرد: با اتمام خطوط مترو تهران تمام ایستگاه‌ها به 333 ایستگاه خواهد رسید که با راه‌اندازی کامل ایستگاه‌ها روزانه 10 میلیون سفر در خطوط مترو انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 خط با 143 ایستگاه در شهر تهران فعال هستند، افزود: اولویت ما در حال حاضر تکمیل 7 خط مترو است و بنا داریم شرایط را به سمتی ببریم که مسئولیت سفر را در حمل و نقل ریلی افزایش بدهیم که اگر 7 خط اشاره شده تکمیل شود، بهره‌مندی سفر دو برابر خواهد شد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل 7 خط مترو، اظهار کرد: برای این مسئله 70 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین برای راه‌اندازی 4 خط بعدی نیز به اعتبار 230 هزار میلیارد تومانی نیازمند هستیم که برای 4 خط جدید، ‌138 ایستگاه طراحی شده است.

زاکانی گفت: طبق سند حمل و نقل عمومی پایتخت تا سال 1420، 333 ایستگاه در شهر تهران فعال خواهد شد که این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های فعلی و ایستگاه‌های آتی خواهند بود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر ظرفیت و دانش مورد نیاز برای احداث خطوط جدید مترو وجود دارد گفت: تنها گلوگاه برای این مسئله تامین منابع مالی است که امیدواریم این مسئله نیز با حمایت سرمایه‌گذاران محقق شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت خاطرنشان کرد: هفته آینده احداث خط 10 مترو را آغاز خواهیم کرد علاوه بر اینکه بنا بر مذاکرات انجام شده قبل از سال 1402 نیز احداث خط 11 مترو نیز آغاز به کار خواهد شد.

زاکانی با اشاره به ابرپروژه حمل و نقل در حوزه مترو تصریح کرد: برای تکمیل 7 خط مترو و ایجاد 4 خط جدید به اعتبار 330 هزار میلیارد تومان نیازمندیم که ما می‌توانیم تکمیل خطوط مترو و احداث خطوط جدید را تا سال 1405 به پایان برسانیم که این یک کار بزرگ و یکی از کلان‌پروژه‌های شهر تهران محسوب می‌شود و ما می‌توانیم با این اقدام مهم دغدغه و نگرانی مردم را در حوزه ترافیک و آلودگی هوا مرتفع کنیم و رفاه و آسایش آنها را فراهم کنیم./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز