سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 4 هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد، گفت: بافت فرسوده نسبت به گذشته با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۶۶۱۳

تیتر۲۰- مهدی چمران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره بافت فرسوده اظهارداشت: بافت فرسوده نسبت به گذشته با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته افزایش یافته و این بافت اکنون به 4 هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: در زمینه نوسازی بافت فرسوده امکان ساخت تا 4 طبقه در گذشته نیز وجود داشته ولی با این وجود مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و چون زمین‌ها ریزدانه هستند و امکان تامین نشدن پارکینگ وجود نداشت، شرایط برای ساخت یک طبقه اضافی فراهم نبود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یک طبقه اضافی باید در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شود و اگر اعلام شده که غیرقانونی است، باید بررسی و سپس تصویب شود البته این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

چمران گفت: افراد با ساخت سه طبقه مشکل دارند و به دنبال ساخت چهار طبقه هستند. مشکل اصلی در بازسازی و عدم بازسازی قطعات است و برخی به ساخت اقدام می‌کنند و ناچار به عقب‌نشینی هستند و به این ترتیب کوچه ها دندانه ای می شوند و امکان ورود به پارکینگ در برخی واحدها سلب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوان به صورت محله ای و مجموعه‌ای ساخت و ساز صورت بگیرد، مشکل باریکی کوچه‌ها، فضای سبز و پارکینگ نیز برطرف می شود اما زمانی که مردم به صورت مجزا و تک به تک اقدام به ساخت کنند، مشکل ساز خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در بافت فرسوده عوارض اخذ نمی‌شود و این طرح درآمدی برای شهرداری ندارد، اما برای کسی که سه طبقه می‌سازد این اقدام عملی نیست و صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی یک طبقه اضافی در بافت فرسوده درآمدی برای شهرداری ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: پیگیری‌های ما حاکی از این است که وزارت ورزش در قبال این واگذاری‌ها زمینی را آماده کرده که با شهرداری تهاتر کند ولی باید قیمت‌گذاری و بررسی‌های لازم انجام شود و در نهایت پس از انجام فرایند قانونی این کار عملیاتی شود./فارس

ارسال نظرات
موضوعات روز