چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
ایران خودرو
تیتر20 - امروزه بازار خودرو از جمله بازارهای سرمایه‌ای است که بیشترین متقاضی برای آن وجود دارد، در این بین تقاضا برای خرید محصولات ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، بیش از سایر خودروسازان است، به طوریکه در آخرین پیش فروش و قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو، بیش از 6 میلیون تقاضا برای ثبت‌نام وجود داشت که این موضوع نشان از اقبال مشتریان برای خرید محصولات ایران خودرو دارد.

 البته ذکر این نکته ضروری است که فارغ از بحث اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد، محصولات ایران خودرو که عده‌ای را برای کسب سود مشتاق به ثبت نام می‌کند، بسیاری از مشتریان و متقاضیان نیز به دلایلی نظیر کیفیت مناسب، شبکه خدمات پس از فروش گسترده و...، در این قرعه‌کشی حضور پیدا می‌کنند.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد، محرک شرکت در قرعه‌کشی
با توجه به اختلاف قیمت قیمت خودروها در درب کارخانه با بازار آزاد، بسیاری از مردم برای کسب سود، آنی اقدام به ثبت‌نام و حضور در قرعه‌کشی می‌کنند، تا از این طریق بتوانند شانس خود را امتحان کنند. در ادامه قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات  ایران خودرو را مرور خواهیم کرد.

مدل

قیمت کارخانه

قیمت بازار

پژو ۲۰۶ هاچ‌بک سقف شیشه‌ای

۱۸۱ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان

۳۵۸ میلیون تومان

پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

۲۳۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان

۴۰۴ میلیون تومان

پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته

۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان

۵۶۶ میلیون تومان

پژو پارس سال سفارشی (ELX)

۲۰۸ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان

۳۴۹ میلیون تومان

پژو پارس سال سفارشی

۱۸۵ میلیون و ۲۹ هزار تومان

۳۲۷ میلیون تومان

سورن پلاس

۲۴۳ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان

۳۴۴ میلیون تومان

دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک

۳۹۸ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان

۵۰۴ میلیون تومان

دناپلاس توربوشارژ دستی

۳۶۰ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان

۴۲۵ میلیون تومان

رانا پلاس

214 میلیون و 898 هزار تومان

299 میلیون تومان

رانا پلاس TU5 پانوراما

228 میلیون و 410 هزار تومان

327 میلیون تومان

تارا دنده‌ای

293 میلیون و 822 هزار تومان

448 میلیون تومان

تارا اتوماتیک

415 میلیون و 672 هزار تومان

591 میلیون تومان

سمند EF7 بنزینی

158 میلیون و 120 هزار تومان

365 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه سوز

169 میلیون و 162 هزار تومان

400 میلیون تومان

هايما S5 توربو پلاس

595 میلیون تومان

812 میلوین تومان

هايماS7 توربو پلاس

681 میلیون تومان

957 میلیون تومان


شبکه گسترده خدمات پس از فروش؛ برگ برنده ایران خودرو 
آبی‌پوشان جاده مخصوص به عنوان بزرگترین خودروسازی کشور خدمات متنوع و گسترده‌ای را در حوزه خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند که این موضوع توانسته مشتریان بسیاری را برای ایران خودرو جذب کند. بر این اساس شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو «ایساکو» با ۵۶۱ نمایندگی و نزدیک به یک‌هزار فروشگاه مجاز با گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور آماده ارایه خدمات استاندارد و باکیفیت به دارندگان محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو است، که این موضوع مزید بر علت شده تا ایران خودرو به انتخاب شماره یک مشتریان خودرو در بازار خودرو تبدیل شود.

 در اینباره شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو «ایساکو» به‌واسطه تعهدی که به مشتریان خود دارد، همواره به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درحال پایش و ارزیابی تحولات بازار قطعات یدکی است که تا حد امکان بتواند با در اختیار قرار دادن قطعات اصل و باکیفیت و ارائه خدمات استاندارد، ایمنی خودرو و سرنشینان آن را تضمین کند و مشتریان را نسبت به مخاطرات ناشی از استفاده از قطعات موجود غیراصل در بازار آگاه سازد.

تضمین اصالت قطعات از سوی ایران خودرو 
 همچنین ایساکو به‌منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی چندین سال است که به راه‌اندازی سامانه «اصل بخرید» اقدام کرده است تا مصرف‌کنندگان با بهره‌مندی از آن، از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند. بر این اساس خریداران قطعات ایساکویی، به‌منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج‌شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره «۳۰۰۰۳۱» پیامک کنند و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

 از سویی باتوجه به این‌که سامانه اصل بخرید ایساکو به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل شده است، خریدار قطعه پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو، کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهد کرد و می‌تواند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کند. در این رابطه ایساکو تاکنون کد رهگیری ۵۵ گروه از قطعات همچون کیت‌کلاچ و بلبرینگ را از وزارت صمت دریافت کرده و ۶۰میلیون قطعه این شرکت هم‌اکنون دارای کد رهگیری از سوی سامانه جامع تجارت است.

 از سویی اپلیکیشن ایساکو به‌عنوان درگاه و خدمتی دیگر برای شناسایی قطعات اصل توسط ایران خودرو ایجاد شده است.اپلیکیشن ایساکو، دارای امکانات متنوع و کاربردی است. به‌عنوان‌مثال، مشتریان محصولات ایران‌خودرو می‌توانند با اسکن کد درج‌شده روی محصول متوجه شوند که این کالا اصل است یا خیر و با استفاده از این سامانه هوشمند دریافت نوبت آنلاین از نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور امکان‌پذیر است.

افزایش مدت گارانتی تمامی محصولات ایران خودرو 
گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال، مدت گارانتی تمامی محصولات عرضه‌شده با مدل ۱۴۰۱ را به سه سال یا ۶۰هزار کیلومتر افزایش داده و مطابق مفاد دفترچه راهنمای خدمات گارانتی، خدمات رایگان در مدت سه سال گارانتی به تمامی مشتریان عرضه می‌شود. از سویی این مورد تاثیر بسزایی در افزایش تعداد خریداران محصولات ایران خودرو داشته است.

افزایش تدریجی کیفیت محصولات ایران خودرو 
همزمان با سیل تقاضا برای خرید محصولات ایران خودرو، این شرکت گام‌های اساسی را برای ارتقاء کیفیت محصولات خود برداشته است، در این زمینه مرحله نخست طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس ایران خودرو از ابتدای تیرماه تا پایان امسال اجرایی شده که بر این اساس کیفیت محصولات ایران خودرو 40 درصدی افزایش پیدا خواهد کرد.

 طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس، طرح فوق‌العاده حساس و پیچیده است که برای اجرا نیز فرآیندی بسیارسخت و پیچیده دارد. نطفه این طرح را می‌توان، حذف تولید خودروهای ناقص دانست که دست خودروساز را برای جهش 25 درصدی کیفیت باز می‌کند. شناخت دقیق محورهای «تولید ناب»، آغازگر حرکت‌های بزرگ و اساسی در این مسیر دشوار شد که اگر اقدامی ساده و آسان بود، در دوره ۲۰ ساله گذشته به اجرا درمی‌آمد و دیگر تولید ناقص با نام‌گذاری‌هایی همچون «تولید مکانیکی» توجیه نمی‌شد. از این رو، می‌توان این طرح را دستاورد بزرگ تولید عبور مستقیم از سوی ایران خودرو دانست.

همچنین با بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته توسط ایران خودرو در نوسازی تجهیزات خطوط تولید گیربکس و موتور، طراحی و عرضه نسخه ارتقایافته موتورها (پلاس) و گیربکس‌های تولیدی، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در آزمون‌های خودرویی و مجموعه‌های تولیدی در فرآیندهای قطعه‌سازان و با ایجاد هم‌افزایی موثر و تعریف برنامه‌های کیفی مشترک با سازندگان، ایران خودرو قصد دارد، رضایت کامل مشتریان خود در حوزه قطعات موتور و گیربکس را به دست آورد.
 
 این درحالیست که خودروساز بزرگ کشور توانسته است با توقف تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه امسال و استمرار تولید به ‌صورت عبور مستقیم، گام مهمی را در افزایش کیفیت محصولات بردارد و هم‌زمان برنامه‌های متعددی را برای افزایش کیفیت محصولات به اجرا گذارد.

از سویی تدوین و اجرای طرح تحول کیفی در زنجیره ارزش و در حوزه‌های تامین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک، در سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی‌سازی محصولات تولیدی فعلی، در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته که برای عملیاتی‌شدن محورهای اشاره‌شده، هفت پروژه توسعه محصول جدید، ۷۳ پروژه بهبود مشخصه‌های کیفی محصولات فعلی و ۱۹۹ برنامه زیرساختی ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش شرکت ایران‌خودرو و در مجموع ۲۷۹ پروژه، در سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده و در حال اجراست.

 از طرفی ایران‌خودرو نظارت‌های کیفی از فرآیند تامین، تولید و خدمات پس از فروش را تقویت کرده است تا محصول نهایی را با کیفیت قابل‌قبولی به مشتریان عرضه کند و سایر محصولات نیز در مراحل بعدی، وارد طرح ویژه کیفی گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهند شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز