دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
ادعای اخیر علی فتح‌الله‌زاده درباره جذب لیونل مسی واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.
کد خبر: ۵۸۴۳۴

تیتر۲۰- بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به صندلی مدیریت استقلال از آن دست اتفاقاتی بود که کمتر کسی انتظار آن را داشت و هواداران این تیم را شگفت‌زده کرد. فتح‌الله‌زاده پس از ناکامی استقلال در لیگ سیزدهم این تیم را ترک کرد و به جز یک مقطع کوتاه در لیگ هجدهم دیگر پستی در این تیم نداشت. حالا او در شرایطی به استقلال برگشته که خبرهای مختلفی در خصوص بدهی‌های نجومی این تیم شنیده می‌شود و کار سختی برای تکرار موفقیت‌های گذشته خود دارد.

بدهی‌های سنگین استقلال اما باعث نشده فتح‌الله‌زاده بیخیال رویاپردازی برای هواداران شود و او در بدو ورودش از جذب لیونل مسی در 37 سالگی صحبت می‌کند! بحثی که قبلا هم از سوی مدیرعامل استقلال مطرح شده بود و اصرار خاصی به صحبت درباره آن دارد. علی فتح‌الله‌زاده درحالی از جذب مسی می‌گوید که همگان از دستمزد نجومی او خبر دارند و حتی اگر فوق‌ستاره آرژانتینی به حضور در فوتبال آسیا تمایل داشته باشد هم استقلال هرگز از پس هزینه او برنخواهد آمد. این اولین باری نیست که مدیرعامل استقلال از جذب ستارگان بزرگ و نامدار فوتبال جهان صحبت می‌کند. او چند سال قبل وقتی پس از حضور کوتاه در باشگاه بایرن مونیخ مدعی شد می‌خواهد باستین شواین‌اشتایگر را برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا جذب کند که این وعده او هم در حد ادعا باقی ماند.

در آن زمان شواین‌اشتایگر از بازیکنان اصلی بایرن و تیم ملی آلمان بود و حضورش در استقلال غیرممکن به نظر می‌رسید. پائولو سرجیو، گنارو گتوزو، عابدی پله و روبینیو هم دیگر نام‌های بزرگی بودند که در دوران مدیریت علی فتح‌الله‌زاده به استقلال لینک شدند ولی هرگز آبی‌پوش نشدند. مدیرعامل استقلال در کنار این وعده‌ها بارها از قهرمانی آسیا و کسب ستاره سوم سخن گفته که تا امروز به آن نرسیده است. او اخیرا هم در این خصوص صحبت کرده و باید دید در پایان این دوره از مدیریتش در استقلال به این افتخار بزرگ می‌رسد یا نه.

البته دادن وعده‌های غیرممکن از سوی مدیران فوتبال ایران و به خصوص استقلال و پرسپولیس خیلی هم موضوع جدیدی به حساب نمی‌آید و فقط فتح‌الله‌زاده نیست که از مدل قول‌ها می‌دهد. مصطفی آجورلو، مدیرعامل برکنار شده استقلال هم در دوران حضور روی صندلی مدیریت این باشگاه بارها وعده‌های بزرگ داد و هیچ‌کدام از آن‌ها به مرحله عمل نرسید. همین چند ماه قبل بود که آجورلو در مراسم معارفه ریکاردو ساپینتو از ساختن استادیوم اختصاصی برای استقلال خبر داد که هیچ‌کس نفهمید در نهایت به کجا رسید. او قبلا هم درباره تاسیس شبکه اختصاصی استقلال صحبت کرده بود که هرگز به درستی اجرا نشد و حتی در بحث گرفتن تبلیغات محیطی هم موفق عمل نکرد. پیش از آجورلو هم احمد سعادتمند در استقلال بود که با کلیدواژه «پفک آبی» از درآمدزایی کلان صحبت می‌کرد و در نهایت با بدهی و قراردادهای نجومی از این تیم برکنار شد.

دادن وعده‌های بزرگ و خارج از دسترس فقط مختص به مدیران استقلالی نیست. پرسپولیسی‌ها در دوران مدیریت محمد رویانیان به اندازه چند مدیر استقلالی وعده شنیدند که تقریبا اکثر آن‌ها هم به وقوع نپیوستند. رویانیان بارها از کسب عناوین قهرمانی با پرسپولیس حرف می‌زد اما در چند سالی که مدیرعامل این تیم بود حتی یک جام قهرمانی هم کسب نکرد و با وجود هزینه فراوان یکی از دوران ضعیف تاریخ این باشگاه رقم خورد. او هم مانند آجورلو از طرح‌های اقتصادی و حتی تاسیس کارخانه حرف می‌زد و حتی اقدامات عجیبی مثل تاسیس دانشگاه پرسپولیس را هم انجام داد اما در نهایت چیزی نصیب پرسپولیس نشد. بحث شبکه ماهواره‌ای هم از سوی رویانیان مطرح شد و هرگز به جایی نرسید.

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور هم یکی کسانی است که ید طولایی در دادن وعده‌های عملی نشده دارد. او وقتی تراکتور را خرید از کارهای بزرگی چون ساخت استادیوم اختصاصی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با تیم پاری‌سن‌ژرمن و ورود سهام تراکتور به بورس صحبت می‌کرد ولی هیچ‌کدام از این صحبت‌ها به وقوع نپیوستند./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز