جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
معاون فنی اشخاص یک شرکت بیمه ای:
معاون فنی اشخاص یک شرکت بیمه اظهارکرد: اجرایی شدن طرح ارجاع (پزشک خانواده) مزایای زیادی برای صنعت بیمه دارد و بسیاری از هزینه های رشته بیمه درمان با اجرایی شدن این طرح، کاهش می یابد.
کد خبر: ۵۸۵۳۴
برای یک سرماخوردگی ساده، به سراغ متخصص نروید برای صنعت بیمه  گران تمام می شود
تیتر20 - مسعود همتی گل سفیدی" ، گفت: نظام ارجاع (پزشک خانواده) در تمام دنیا اجرایی می شود و حتی اگر فردی بیماری صعب العلاجی هم داشته باشد تا وقتی که توسط پزشک خانواده که یک پزشک عمومی است ویزیت نشود نمی تواند به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی با بیان اینکه چندین مشکل برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد، افزود: فرهنگ حاکم بر جامعه اینگونه است که بسیاری از افراد برای یک سرماخوردگی ساده،  به سراغ متخصص ریه می روند.

این کارشناس تصریح کرد: بسیاری ازافراد هنوز نظام ارجاع را نمی شناسند ومی خواهند زود به آخرین مرحله درمان بروند و از طرفی هم اعتماد خود را نسبت به پزشکان عمومی از دست می دهند.

همتی گل سفیدی اذعان داشت که استقبال پزشکان عمومی از طرح پزشک خانواده به دلیل حق الزحمه ای  که در آن تعیین شده، خوب نبود زیرا حداکثر حقوقی که یک پزشک خانواده بابت طبابت در محروم ترین نقاط کشور دریافت می کنند، حدود 25 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد که دولت البته این طرح را نیمه کاره رها کرد هر چند که هنوز در برخی از استان ها انجام می شود ولی به موفقیت لازم نرسیده است.

این کارشناس با بیان اینکه اجرایی شدن طرح ارجاع، مزایای زیادی برای صنعت بیمه دارد، گفت: با اجرایی شدن این طرح هزینه ویزیت کاهش می یابد، زیرا هزینه ای که یک پزشک خانواده از بیمار اخذ می کند نسبت به ویزیت یک فوق تخصص مبلغ کمتری است.

همتی گل سفیدی ادامه داد: وقتی بیماران برای بیماری های ساده  به پزشک خانواده مراجعه کنند بسیاری از اعمال پاراکلینیکی که نیاز نیست انجام شود هم، متوقف می شود.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: اگر فردی براساس سرفه مزمن، به پزشک خانواده مراجعه کند، وی براساس پروتکل های پزشک عمومی عمل کرده و ابتدا یک داروی ضد سرفه تجویز می کند و بعد به مراحل بعدی همانند حساسیت و آسم می رود.

معاون فنی اشخاص یک شرکت بیمه ادامه داد: اما پزشک فوق تخصص ریه با این پیش زمینه که بیمار همه این مراحل را طی کرده از همان ابتدا گرانترین و تخصصی ترین هزینه پاراکلینیکی را برای آن سرفه تجویز می کند در حالیکه اصلا نیاز نیست.

همتی گل سفیدی گفت: با این وضعیت، بیمه های تکمیلی که هر روز بر تعداد بیمه شده ها افزوده می شود و از طرفی هم پرتکرارترین هزینه ها در بیمه تکمیل درمان، ویزیت، دارو و هزینه های پاراکلینیکی است بنابراین پزشک خانواده می تواند بسیاری از هزینه های صنعت بیمه را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده بسیاری از هزینه های اضافی را که بر عهده صنعت بیمه است می تواند حذف یا کاهش دهد، افزود: استان های بزرگ و تهران هم درخواست پزشک خانواده دارند اما این طرح عملا در چند استان اجرایی می شود که از نظر میزان هزینه های درمانی آنقدر زیاد نیست./ چابک آنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز