يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران، گفت: این برنامه برنامه‌ای عملیاتی خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۸۱۹

تیتر۲۰- مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دستور جلسه امروز سه شنبه شورا در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه مقرر است به بررسی طرحی در ارتباط با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پایتخت رسیدگی شود که پس از تصویب به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: البته در روز شنبه گذشته در قالب شنبه‌های امید و افتخار چند مرکز توانمندسازی کوثر در سطح شهر تهران به بهره‌برداری رسید که کار قابل قبولی بود.

وی ادامه داد: در این جلسه انتخاب چند تن از اعضای شورای شهر تهران به عنوان سیاستگذار سازمان برنامه‌ای و پژوهشی شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد و پس از آن نیز طرحی از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در ارتباط با مدیریت کمیسیون ماده ۵ تهیه شده که مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته این طرح طولانی است و امیدواریم در جلسه امروز به بررسی آن برسیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران نیز گفت: روز یکشنبه گذشته جلسه‌ای از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب با حضور اعضای شورا در ارتباط با این موضوع برگزار شد که بنا داشتیم در جلسه امروز این برنامه را در دستور کار قرار دهیم، اما طبیعی بود که با توجه به طولانی شدن جلسه قبل نتوانیم به آن برسیم به همین جهت بنا شد در جلسه آتی به این موضوع پرداخته شود.

وی در خصوص محورهای برنامه چهارم توسعه شهر تهران نیز گفت: برنامه چهارم توسعه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مسئله محور بوده و موضوعاتی از جمله حمل و نقل، ترافیک، بافت فرسوده، مشکلات فرهنگی و اجتماعی، موضوع هوشمندسازی و اقتصاد شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه چهارم توسعه به گونه‌ای تهیه خواهد شد که از یک برنامه ایده‌آل به یک برنامه عملیاتی برسیم و برنامه قابلیت اجرایی داشته باشد. در برنامه چهارم توسعه مباحثی در ارتباط با تعهدات وزارت کشور از جمله واگذاری اتوبوس، تاکسی، ون و ... نیز مورد اشاره قرار گرفته و در حقیقت این برنامه یک برنامه عملیاتی خواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با لیست ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران نیز گفت: در این زمینه دو بحث وجود دارد. یکی این بحث که نام این ساختمان‌ها به جهت ایمنی و از نگاه سازمان آتش نشانی منتشر شود و بحث دیگر اینکه این ساختمان‌ها باید به لحاظ مقاوم سازی و پایدار بودن مشخص شوند که در همین ارتباط از هفته‌های گذشته در قالب تیم‌هایی بررسی موارد ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این تیم‌ها علاوه بر مجموعه آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز حضور دارند و در واقع ناایمنی و پایدارسازی ساختمان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در مجموع نتایج این بررسی‌ها اخذ و در ارتباط با ایمن بودن و یا ناایمن بودن و مقاوم سازی ساختمان‌ها تصمیم گیری می‌شود./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز