جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
رئیس نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران با تاکید به نقش ارتباطی تولیدکنندگان و مخاطبان آن‌ها در این نمایشگاه گفت: در نتیجه برگزاری این نمایشگاه تولیدکنندگان بازار را می‌شناسند و می‌توانند طوری سرمایه‌گذاری کنند که به سود برسند.
کد خبر: ۵۹۹۰۲

تیتر۲۰- رئیس نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) با بیان اینکه این نمایشگاه با نظارت و همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران برگزار می‌شود، گفت: همچنین در برگزاری این نمایشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی و دفتر امور چاپ همکاری دارند. با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور است و روی واردات و صادرات تصدی دارد، مجوز برگزاری نمایشگاه را هم این وزارتخانه صادر کرد و این نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق بازگانی تهران برگزار شده است.

بابک عابدین با اشاره به حمایت ۱۹ تشکل، انجمن و اتحادیه در سراسر ایران برای برگزاری نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران، بیان کرد: هدف‌گذاری برای برگزاری نمایشگاه مدل‌های مختلفی دارد. برخی از نمایشگاه‌ها B۲B (Business Business to) و برخی C۲B (Business to Consumer) هستند. مدل نمایشگاهی C۲B مدلی است که در آن تولیدکننده یا فروشنده در نمایشگاه حاضر می‌شود و محصولی را به مخاطبان می‌فروشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی درباره هدف برگزاری نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران توضیح داد: هدف از این نمایشگاه ایجاد بستر ارئه خدمات تولیدات و محصولات از تولیدکننده به مصرف‌کننده تولیدی است. به این منظور که تولید کننده مواد اولیه، ماشین‌آلات، خدمات پایه‌ای مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار و محصولاتی که در تولید مصرف می‌شود، دراین نمایشگاه غرفه‌دار باشند. همچنین اکثر بازدیکنندگان مسئولان چاپخانه‌ها، صاحبان صنایع و مصرف‌کنندگان بسته‌بندی برای تولیدات باشند.

او ادامه داد: برای مثال کارخانه تولیدی صنایع غذایی در این نمایشگاه شرکت و نیازش را به بسته‌بندی رفع کند. یعنی این نمایشگاه Business Business to فعالیت می‌کند و هدفش این است که دو سر حلقه ارائه و عرضه بسته‌بندی چاپ یا محصولات فرهنگی چاپی را مستقیم به صنایع مصرف کننده وصل کند. در این دیدگاه هدف از جریان نمایشگاهی نباید فقط فروش در غرفه باشد، بلکه نمایشگاه باید فضایی باشد که در آن کاستی‌هایی که در صنعت وجود دارد از طرف مصرف‌کننده بسته‌بندی به تولیدکننده بسته‌بندی انتقال پیدا کند.

چاپخانه‌داران در نمایشگاه با استانداردهای بین‌المللی آشنا می‌شوند

رئیس نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران درباره تاثیر برگزاری این نمایشگاه در صنعت چاپ توضیح داد: در نتیجه این جریان، واحد تولیدی می‌تواند از نیاز بازار در مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای که در نظر دارد، اطلاع پیدا کند و در نتیجه سرمایه‌گذاری‌اش را هدفمند به سمتی ببرد که نیاز مخاطب را رفع کند و در نتیجه سرمایه‌گذاری سودآور می‌شود. همچنین برخی صنایع مصرف‌کننده بسته‌بندی صادراتی در ایران فعال هستند که از داخل و خارج صنایع خود را تامین می‌کنند. باید توجه داشت بازارهای خارجی استاندارهای خیلی خاصی برای بسته‌بندی دارد؛ برای مثال بسته‌بندی باید آلاینده محیط زیست نباشد، آلاینده فرار از بسته‌بندی به محصولات انتقال پیدا نکند و برای مثال بسته‌بندی‌های دارویی استانداردهای خاصی دارند.

به گفته عابدین وقتی چاپخانه‌داران در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند تجربیات بین‌المللی میانشان انتقال پیدا می‌کند. اینجا تولیدکننده بسته‌بندی بدون نیاز به بازاریابی غیرمستقیم می‌توانند درکی از استانداردهای بین‌الملل پیدا کند و بداند برای تولیدات صادراتی باید چه استانداردهایی رعایت شود؛ همچنین اگر می‌خواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری و برای استانداردهای جدید برنامه‌ریزی کنند، این اقدامات می‌تواند با هدف انجام شود. روند جریان‌سازی در صنعت چاپ در این نمایشگاه انجام می‌شود و این مساله یکی از اهداف برگزارکنندگان آن است.

او با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران از نظر جغرافیایی بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه اجرای یک نمایشگاه با رعایت استانداردها در فضایی استاندارد است تا برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد شود که توانمندی خود را مشخص کنند. همچنین برای اینکه در کنار اینها تولیدکنندگانِ مواد مصرفی، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های خارجی را هم به این نمایشگاه وارد کنیم و رقابتی میان پیشرفت و توسعه درایران ایجاد شود. همچنین اگر چنین فضایی در ایران وجود نداشته باشد، همسایگان در منطقه به کشورهای اروپایی و شرقی می‌روند. با ورود بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر، ارز خارجی وارد ایران خواهدشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی تاکید کرد: ایران حدود ۷۰۰ میلیون نفر همسایه آبی و خاکی دارد که به سادگی می‌توانند به ایران سفر کنند. در این دوره ۱۲ بازدیدکننده افغانستانی، ۸ بازدیدکننده از نجف در عراق، امارات و ارمنستان برای بازدید این نمایشگاه حضور داشتند. این حضور در نتیجه تبلیغات و مذاکراتی است که انجام شده‌است، برای مثال برای مهمان‌های خارجی هتل رایگان تخصیص داده شد تا در آینده این‌ها برای بازدید از نمایشگاه هزینه کنند.

ایجاد فضایی امن برای پیشرفت کسب و کار

رئیس نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزاری نمایشگاه را فعالیتی با چرخه اقتصادی گسترده خواند و گفت: برگزاری نمایشگاه برای افرادی که در صنعت نمایشگاه حضور دارند و جامعه، سودآور است؛ زیرا این صنعت پراشتغالی است.

هدف برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ ایران فقط فروش غرفه نیست، بلکه آن‌ها در نتیجه این روند جریان‌سازی می‌کنند تا افرادی که در نمایشگاه حضور دارند، بتوانند مستقیم با مراجعه به اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران از مشاوره مسئولان استفاده کند. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئول محتوایی است می‌تواند مشاوره درباره مجوز چاپ و صادرات و موارد دیگر در میز خدمات ارائه دهد. در نتیجه این موارد کسب و کار در آرامش و به راحتی انجام خواهدشد.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا جمعه ۲۳ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برپا است./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز