سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی هتل‌ها به مسافران خبر داد و گفت: درحال حاضر کیش با بیش از ۸۵ درصد بالاترین ضریب اشغال را به خود اختصاص داده است. 
کد خبر: ۶۰۰۸۳

تیتر۲۰- این روزها با سرد شدن هوا و کاهش شدید دما در برخی از شهرها و استان‌های کشور خبرها از تاکید مسئولان به صرفه جویی در مصرف انرژی بخصوص صرفه جویی در مصرف گاز در مجموعه‌ها و تاسیسات گردشگری و اقامتی حکایت دارند. چنانکه حتا محمود مادرشاهیان (رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی) از تعطیلی بیش از ۱۰۰ واحد اقامتی در مشهد خبر داده است. به گفته او، مالکین هتل‌ها حدود ۳۰ هتل، ۲۹ هتل آپارتمان و ۲۷ مهمان‌نپذیر را تعطیل کردند. این واحدهای اقامتی در مشهد با رضایت مالکشان تعطیل شده‌اند تا کمک بزرگی در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز داشته باشند. همچنین تمام استخرها و جکوزی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های اضافی هتل‌ها را برای کاهش مصرف گاز تعطیل شده است و این تعطیلی واحدهای اقامتی تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت تا به شرایط عادی در مصرف گاز بازگردیم. 

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران) نیز با اشاره به آنکه درحال حاضر مراکز اقامتی کل کشور با مشکل خاصی در حوزه تامین انرژی روبه رو نیستند، گفت: تعدادی از واحدهای اقامتی به صورت اختیاری در راستای همکاری برای صرفه جویی در انرژی تصمیم به تعطیلی برای مدت کوتاهی کردند که بیشتر این واحدها در مشهد فعال هستند. با بهبود شرایط آب و هوایی این واحدها دوباره به چرخه فعالیت بازمی‌گردند. 

او با تاکید بر آنکه دوگانه سوز کردن هتل‌ها زمانبر است، یادآور شد: تعدادی از هتل‌ها قابلیت دوگانه سوزی را دارند تا بتوانند مدیریت انرژی داشته باشند. در این میان نیاز است تا هوشمندسازی مدیریت هتل‌ها را مورد توجه قرار دهیم. هرچند درحال حاضر هتل‌های نوساز به سمت هوشمندسازی می‌روند اما نیاز است تا هتل‌هایی که بازسازی خود را آغاز کرده‌اند نیز به این سمت بروند. هرچند زمانبر خواهند بود اما این نیاز در میان مراکز اقامتی احساس شده که باید هوشمندسازی را انجام دهند. جهت‌گیری هتل‌ها به این سمت است. 

حمزه زاده درخصوص وضعیت ضریب اقامت هتل‌های کشور نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی می‌توان گفت میانگین اقامت در کل کشور پایین است و به حدود ۱۰ درصد می‌رسد. البته ضریب اقامت در مراکز اقامتی شهرهای جنوبی کشور بهتر است و گاه در برخی مقاصد مانند کیش به بیش از ۸۵ درصد هم می‌رسد و بیشترین ضریب اشغال سطح کشور را به خود اختصاص داده است و بعد از آن قشم و چابهار و… قرار می‌گیرند. این درحالی است که مقاصدی مانند مشهد با ضریب اشغال زیر ۱۵ درصد فعال هستند. 

به گفته او، بیشتر استان‌های کشور از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف برای اقامت در نظر گرفته‌اند تا بتوانند مسافر جذب کنند./ایلنا

برچسب ها: گردشگری اقامت هتل
ارسال نظرات
موضوعات روز