جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
تیتر20 بررسی می کند؛
ورود تکنولوژی به صنعت بیمه به رغم مواهبی که داشته است اما چالش هایی نیز در روند فعالیت های دفاتر بیمه ای در چند سال اخیر بوجود آورده است.
کد خبر: ۶۰۱۶۶
بی توجهی به ظرفیت های کارشناسی دفاتر بیمه ای در پلتفرم های صدور بیمه نامه
تیتر20 - امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تمایل بشر برای گرفتن نتایج در کوتاهترین زمان ممکن تغییرات بنیادینی در کسب و کارها ایجاد شده است. بنابر این برای رشد و پایداری یک کسب و کار باید به سمت تغییرات حرکت کرد و اصلاحات لازم را به وجود آورد.

در این میان ورود تکنولوژی به صنعت بیمه نیز اثراتی نامطلوب در روند فعالیت های دفاتر بیمه ای در چند سال اخیر بوجود آورده است.در این گزارش سعی بر آن شده است تا چالش های دفاتر بیمه ای مورد بررسی قرار گیرد.

شاید برای خیلی ها این موضوع که در یک ساختمان یا خیابان با تعدادی دفاتر بیمه ای مواجه شده اند، اتفاق افتاده  باشد که حتی در انتخاب دفتر برای مراجعه و تهیه بیمه نامه آنان را دچار مشکل کرده باشد.

از طرفی در برخی مناطق شهر نیز مشاهده شده است که هیچ دفتر و نمایندگی بیمه ای وجود ندارد که این موضوع در فرآیند فعالیت های فراگیر صنعت بیمه تاثیرات منفی به جا گذاشته است. 

پراکندگی مناسب دفاتر بیمه می تواند به دسترسی مناسب تر افراد کمک قابل توجهی نماید،که این مهم از طریق بررسی ارگان های ناظر قابل حل و بررسی است.

اما جدای از بحث پراکندگی دفاتر بیمه ای ، موضوع تمایل افراد به دریافت خدمات غیرحضوری هم نکته مهمی است که بر روند فعالیت دفاتر بیمه ای تاثیر گذاشته است.

امروزه اگر از افراد جامعه به خصوص در کلانشهر ها این سوال پرسیده شود که آیا ترجیح می دهند برای تهیه بیمه نامه مورد نیازشان به دفاتر بیمه ای مراجعه کنند، به طور قطع درصد قابل توجهی تمایل خود را به استفاده از خدمات غیر حضوری ابراز می کنند.

رشد و پیشرفت تکنولوژی، تاثیر مستقیم و به سزایی در زمینه افزایش سرعت عملکرد و ارائه خدمات در همه زمینه ها دارد.از این رو وجود دفاتر بیمه ای با رویکرد سنتی، قطعا صاحبان این مشاغل را با معضلات بنیادین رو به رو خواهد کرد.

هزینه های جاری برای اداره یک دفتر نمایندگی اعم از اجاره یا خرید دفتر مناسب ،حقوق و مزایای نیروی کار فعال و مطمئن جهت انجام امور داخلی دفتر،مالیات،عوارض و هزینه های دفتری و آب و برق و گاز و ... بخش اجتناب ناپذیر اداره یک دفتر نمایندگی می باشد که این هزینه ها قطعا باید با درآمد حاصله از فروش خدمات همخوانی و سازگاری داشته باشد تا کسب و کار به صورت پایدار باقی بماند.

در سال های دور افراد برای صدور و خرید بیمه نامه ها به دفاتر نمایندگی مراجعه می کردند اما امروزه این روش با توجه به مواردی که به آن ها اشاره شد مورد اقبال عمومی قرار نمی گیرد. ضمن اینکه آمد و شد برای تهیه بیمه نامه تبعاتی از جمله  آلودگی های محیط زیست ،ترافیک و ...  نیز در پی خواهد داشت.

امروزه اپلیکیشن ها و پلتفرم های آنلاین فروش بیمه با حذف موارد فوق توانسته اند میزان پرداختی حق بیمه ها را کاهش دهند و صدور انواع بیمه نامه را تسریع بخشند اما حذف نیروی انسانی و کارشناس مطلع و خبره نیز در بلند مدت معضلات جبران ناپذیری را برای شرکت های بیمه ای به همراه خواهد داشت.

در کشور ما هنوز زیر ساخت مناسب برای صدور و همچنین خدمات پس از صدور بیمه نامه ها بدون حضور نماینده وجود ندارد و این موضوع در بحث ارائه خدمات و پرداخت خسارت می تواند مشکلات عدیده ای به وجود آورد.

برای صدور بیمه نامه ها بدون شک نیاز به حضور و راهنمایی نماینده بیمه و ارائه خدمات با توجه به نیاز مشتری می باشد. در عین حال وجود دفاتر بیمه ای و فعالیت به صورت کلاسیک و سنتی هم معضلات فراوانی به همراه دارد. در این میان برای حل این معضلات چه راهکار هایی می توان متصور شد؟

قطعا ایجاد آگاهی می تواند مولد و کاتالیزوری برای تمایل بیشتر افراد و به تبع آن منجر به افزایش فروش بیمه گردد. پس همواره در این صنعت وجود کارشناسان خبره و هم چنین تبلیغات به صورت ترکیبی از روش های سنتی و منطقه ای، مدرن و دیجیتال مارکتینگ می تواند در این راستا بسیار تاثیر گذار باشد.

وجود نماینده و کارشناس آگاه می تواند روند تهیه تا پرداخت خسارت را سهل و باعث ایجاد حس خوب و رضایتمندی بیشتر در سطح جامعه گردد.

امروزه مشتریان توقع دارند رسیدگی به امور بیمه ای در کمترین زمان ممکن ایجاد شود پس با تلفیق فناوری های نوین و دانش و تجربه گذشته می توان به این مهم دست یافت .به طور کلی ترکیب فناوری اطلاعات و ارتباطی می تواند منجربه ایجاد یک فرآیند جدید و مفید شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز