جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
تیتر20 گزارش می دهد:
با تغییرات پی در پی پرسنل اصلی شعب فروشگاهی و عدم آموزش های لازم برای رفتار صحیح با مشتری و ایجاد نارضایتی در پرسنل بخاطرعدم تناسب میزان دستمزد با حجم کارهای محول شده، آیا صاحبان فروشگاه ها درک درستی از وفادارسازی مشتری و استفاده از ابزارهای آن دارند؟
کد خبر: ۶۰۵۸۳
آیا صاحبان فروشگاه های زنجیره ای درک درستی از وفادارسازی مشتری و استفاده از ابزارهای آن دارند؟
تیتر20 - فروشگاه های زنجیره ای با توجه به استقبالی که از نوع خدمت در چند سال اخیر از آنها شده است، برای توسعه کمی به محلات، روستاها و شهرهای کوچک در قالب فرانچایز به طور جدی برنامه ریزی کرده اند. اما به نظر می رسد که در این جهت گیری با مشکلاتی نیز روبرو باشند.

شاید برای بسیاری از افرادی که از فروشگاه های زنجیره ای خرید می کنند این مساله پیش آمده باشد؛یعنی مواجه با قفسه هایی که راهنما ندارند و مشتری نمی داند کالا یا محصولی که می خواهد را کجا می تواند پیدا کند.همین سردرگمی و عدم دریافت پاسخ مناسب و یا بی تفاوتی افراد داخل فروشگاه باعث کلافگی مشتری خواهد شد. چرا که از این عمل حس خوبی به مشتری منتقل نمی شود. این موضوع به مثابه این است که نام و نشان تجاری آن فروشگاه زنجیره ای مشتری را در جزیره ای سرشار از انواع و اقسام کالاها رها می کند. این امر باعث خواهد شد که بخش عمده ای ازمزایای این فروشگاه ها ،کم اثر شود.

این سردرگمی مشتری از یک سو و از سوی دیگر به بی تفاوتی پرسنل و یا عدم احترام و توجه کافی به مشتریان که ناشی از بی توجهی به مقوله آموزش در برخی فروشگاه های زنجیره ای است مرتبط می شود. 

به بیان دیگر مشخص نیست با تغییرات پی در پی پرسنل اصلی شعب فروشگاهی و عدم آموزش های لازم برای رفتار صحیح با مشتری و ایجاد نارضایتی در پرسنل بخاطر عدم تناسب میزان دستمزد با حجم کارهای محول شده، آیا صاحبان فروشگاه ها درک درستی از وفادارسازی مشتری و استفاده از ابزارهای آن دارند؟

البته باید اشاره کرد که در تمام فروشگاه های زنجیره ای این مساله وجود ندارد.با این حال بسیاری دیگر از این فروشگاه ها به نظر می رسد واقعاعلاقه ای به درک مساله احترام به مشتری ندارند. با مشاهده برخی از این فروشگاه ها با بی تفاوتی برخی از پرسنل مواجه می شویم.پرسنلی که یا توجیه نشده اند و یا از نظر روانی وفکری آمادگی لازم برای حضور در این فروشگاه ها را ندارند.

این مساله درست بر خلاف مسیری است که فروشگاه های سنتی آن را طی می کنند.به بیان دیگر صاحبان فروشگاه های سنتی بیشتر اهالی محل ،شهر و یا روستای خود را نه تنها می شناسند بلکه به سلیقه و نیازهای آنان نیز آگاه هستند.آنها عمدتا با توجه به رقابتی بودن این شغل، با خوش رویی و خلقی گشاده به استقبال مشتریان می روند موانع را از پیش پای مشتری بر میدارند، حس صمیمیت را بوجود می آورند، اجناس خریداری شده را برای مشتری داخل نایلون می گذارند و حتی اجناس را به خودرو خریدار منتقل می کنند.

یعنی درست بر خلاف برخی فروشگاه های زنجیره ای، مشتریان صاحبان اصلی کار می دانند و سعی می کنند با ارائه خدمات گوناگون حس رضایتمندی خریداران را به وجود بیاورند.این مساله اما در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای دیده نمی شود.یعنی بر خلاف احترام و رفتار خوشایندی که صاحبان فروشگاه های سنتی دارند،فقدان این موضوع به شدت مشاهده می شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز