سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
خداحافظی با تبلیغات سنتی روی پوستر و بنرهای چاپی ثابت
سال‌های سال است که تبلیغات به شکل درج پوستر، بنر، بیلبورد با نسخه‌های چاپی و نصبی طرح‌ریزی شده و تبلیغات با چاپ پیوندی نا گسستنی داشته است. با تحول درحوزه نمایشگرها و ورود نمایشگرهای سایز بزرگ و تلویزیون‌های شهری، خلاقیت در تبلیغات باعث استفاده از این ابزار جدید شد.
کد خبر: ۶۰۵۹۱

«پوستر دیجیتال» بایامکس؛ فصل تازه تبلیغات در نقطه فروش

تیتر20 - سال‌های سال است که تبلیغات به شکل درج پوستر، بنر، بیلبورد با نسخه‌های چاپی و نصبی طرح‌ریزی شده و تبلیغات با چاپ پیوندی نا گسستنی داشته است. با تحول درحوزه نمایشگرها و ورود نمایشگرهای سایز بزرگ و تلویزیون‌های شهری، خلاقیت در تبلیغات باعث استفاده از این ابزار جدید شد.

اما این دوره دوم نیز با ظهور نسل جدید نمایشگرهای اختصاصی سازی نیز رو به پایان گذاشت. اکنون فصلی تازه برای تبلیغات آغاز شده و راهکار جدیدی که با تلفیق این دو مفهوم استفاده می ‌شود، تابلو یا پوستر دیجیتال است که پیدایش آن روح تازه ای در پوسترهای تبلیغاتی سنتی دمیده است.

صفحه نمایش دیجیتال یا پوستر دیجیتالی نوعی نمایشگر الکتریکی است که به وسیله آن می‌ توان تبلیغات مربوط به هر کسب وکار و فعالیتی را به صورت تصویری و در قالب عکس، فیلم و یا صفحات اینترنتی برای مخاطبان و مشتریان به نمایش گذاشت. برای درک بهتر کارایی و کاربرد پوسترهای دیجیتال، بهتر است در ابتدا با دو مفهوم «تبلیغ در نقطه فروش» و «دیجیتال ساینیج» آشنا شویم:

مفهوم تبلیغات در نقطه فروش

یکی از روش‌های تاثیرگذار تبلیغاتی، تبلیغات در نقطه فروش (به انگلیسی Right to the Point Advertising) است که می‌تواند تاثیر مستقیم در افزایش فروش یک محصول داشته باشد. اگر بخواهیم تعریفی از تبلیغات در نقطه فروش ارائه کنیم، می‌توانیم بگوییم گونه‌ای از تبلیغات است که در فروشگاه ‌ها، داروخانه ‌ها و مکان ‌های مختلف جهت ترویج فروش و جذب خریداران با استفاده از ابزارهای گوناگون صورت می‌پذیرد.

مفهوم دیجیتال ساینیج

مفهوم دیگری که در فضای تبلیغاتی باید با آن آشنا شوید، دیجیتال ساینیج (به انگلیسی Digital Signage) است. از حدود ۳۰ سال پیش با ظهور نمایشگرهای دیجیتال، این روش برای پخش محتوای اطلاع رسانی، تبلیغاتی وکاربردهای آموزشی مورد استفاده گرفت.

در ایران نیز سال‌هاست که حضور این نمایشگرها را چه در معابر شهری و چه در مکان‌های عمومی مثل سازمان‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و سامانه‌های حمل و نقل عمومی شاهد هستیم.

پوستر دیجیتال چیست

راهکار جدیدی که امروزه با تلفیق این دو مفهوم استفاده می ‌شود تابلو یا پوستر دیجیتال است. به این دستگاه رایانما نیز گفته می شود. صفحه نمایش دیجیتال یا پوستر دیجیتالی نوعی نمایشگر الکتریکی است که به وسیله ‌ی آن می ‌توان تبلیغات مربوط به هر کسب و کار و فعالیتی را به صورت تصویری و در قالب عکس، فیلم و یا صفحات اینترنتی برای مخاطبان و مشتریان به نمایش گذاشت.

انتخاب فضا و مکان مناسب برای نصب پوستر دیجیتال

برای موفقیتی که قرار است به وسیله ‌ی پوسترهای دیجیتال به دست بیاید، انتخاب فضا و مکان درست سرنوشت‌ساز است. تنها ایده خلاقانه تبلیغاتی برای جلب مخاطب هدف کافی نیست. بلکه باید به تناسب محتوای مورد نظر برای انتخاب مکان برنامه‌ ریزی داشت و هوشمندانه عمل کرد. آگاه بودن از این موضوع در هدایت برداشت مناسب توسط مخاطب مناسب نقشی سازنده و موثر دارد.

برای مثال، اگر به اختصار هدف شما معرفی و تبلیغ محصول بهداشتی جدیدی به وسیله پوسترهای دیجیتال باشد، چه مکانی برای آن پوستر مناسب تر است؟

اگر منطقی فکر کنیم نصب این پوسترها در داروخانه‌ ها یا بخش آرایشی-بهداشتی فروشگاه ‌های بزرگ و زنجیره ‌ای با مخاطبان بهتر و بیشتر سخن خواهد گفت. زیرا افراد هنگام نیاز به کالاهای بهداشتی به این مکان ‌ها مراجعه می ‌کنند. پس عنصر نیاز که مهم¬ترین عامل خرید است به خودی خود وجود دارد. بنابراین تنها وظیفه ‌ی پوستر دیجیتال، ارائه ی راه حل پاسخ به این نیاز در قالبی جذاب و قانع کننده خواهد بود.

مزایای پوستر دیجیتال:

پوسترهای دیجیتال می ‌توانند به اشکال و اندازه ‌های گوناگونی اجرا شوند که این امر فرصت خلاقیت ‌های بیشتری را برای ایده‌ پردازی تبلیغاتی می ‌دهد

رهگذران هر پیام یا تصویر نمایش داده شده روی پوستر دیجیتال را به طور روزانه و بارها می ‌بینند

د پوستر دیجیتال از طریق wifi یا کابل شبکه (Ethernet) به اینترنت وصل می‌شود و از این طریق بروزرسانی تبلیغ‌ را در زمان دلخواه شما انجام می‌دهد

پوسترهای کاغذی سطح بسیاری را اشغال می کنند. اگر قرار باشد چند پوستر نصب شود، شانس دیده شدن هر کدام پایین می‌ آید و زیبایی بصری مکان را از بین می ‌برد. اما پوسترهای دیجیتال به دلیل ظاهر مدرن و زیبا، قابلیت نصب در مکان ‌های بسیاری را دارند و می ‌توان تعداد بیشتری تبلیغات را با شانس برابر برای دیده شدن به نمایش گذاشت

استفاده از پوسترهای دیجیتال یک روش موثر برای شناساندن هرچه بیشتر برند در طول زمان است

تبلیغ از طریق پوستر دیجیتال گامی موثر در جهت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ است

ورود به عرصه تبلیغات مدرن

اگر با خواندن این مطلب تصمیمتان برای استفاده از این تکنولوژی قطعی شده، پیشنهاد می ‌کنیم به مقاله‌ ی «راهنمای خرید پوستر دیجیتال» بایامگ مراجعه کنید تا با نکاتی که قبل خرید باید به آن توجه کنید آشنا شوید.

پوسترهای دیجیتال بایامکس، از یک نمایشگر صنعتی ۲۱.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p با پنل RGB بهره می‌ برند و مانند یک قاب جادویی محتوای تبلیغاتی شما را با کیفیتی مطلوب و در بهترین زمان ممکن جلوی دید مخاطب قرار می‌دهند.

پوسترهای دیجیتال بایامکس به دلیل قدرت سخت‌افزاری بالا و نرم‌افزار توانمند، امکان پخش انواع فرمت‌های تصویری اعم از تصاویر ثابت یا متحرک و همچنین صفحات وب را فراهم می‌کند. این دستگاه سیستم عامل های اندروید و لینوکس پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به وای فای را دارد که می ‌توان از طریق اینترنت در هر زمان و مکان محتوای آن را به روزرسانی کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز