شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
فوتبال ایران قصد دارد مسابقات دوستانه‌ای با تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه انجام دهد.
کد خبر: ۶۰۶۹۷

تیتر۲۰- از ساعت ۱۵:۳۰ امروز قرار است تیم‌های سپاهان اصفهان و زنیت سنت پترزبورگ روسیه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در یک بازی دوستانه به مصاف هم بروند.

این دو باشگاه ابتدای امسال باهم یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که این بازی دوستانه هم بخشی از آن محسوب می‌شوند. براساس این تفاهم قرار است دو باشگاه ایرانی و روسی در زمینه‌های مختلفی چون استعدادیابی، آموزش علمی و فنی و توسعه تیم‌های جوانان و نوجوانان باهم همکاری و تبادل نجربیات کنند. البته سابقه نشان داده که در فوتبال ایران این مدل همکاری‌ها با تیم‌های خارجی چندان دوام چندانی ندارد ولی سپاهانی‌ها با برگزاری این مسابقه دوستانه قصد دارند خلاف این موضوع را نشان دهند. نکته مهم در خصوص این مسابقه برگزاری‌اش با صد درصد ظرفیت تماشاگران است که پس از مدت‌ها در فوتبال رخ می‌دهد.

زنیت یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال روسیه است که ۸ بار قهرمان لیگ برتر این کشور شده و طی چهار سال اخیر هم عنوان قهرمانی را به دست آورده است. این تیم سابقه قهرمانی در لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا را هم در کارنامه خود دارد. آن‌ها در این فصل هم صدرنشین مسابقات هستند و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند. سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش ایرانی هم سابقه حضور در جمع زنیت را دارد.

بازی دوستانه‌ای که باعث جنگ جهانی شد!

برگزاری این بازی دوستانه بدون حاشیه هم نبوده است. با توجه به اینکه تیم سپاهان در کوران مسابقات لیگ برتر و جام حذفی قرار دارد، قرار گرفتن یک بازی دوستانه در برنامه این تیم باعث شده تقابل آن‌ها با پرسپولیس در جام حذفی به تعویق بیفتد که این امر عصبانیت و اعتراض پرسپولیسی‌ها را به دنبال داشته و اعضای دو باشگاه طی هفته‌های اخیر علیه هم صحبت‌هایی را هم مطرح کرده‌اند. پرسپولیسی‌ها معتقدند تیم سپاهان نباید در جریان مسابقات یک بازی دوستانه برنامه‌ریزی می‌کرد. برگزاری این دیدار در روز ۳ اسفند باعث می‌شود که پرسپولیسی‌ها ۹ روز مسابقه نداشته باشند و برای دیدار حساس با سپاهان در جام حذفی تا حدی از شرایط بازی دور خواهند بود.

در طرف مقابل سپاهانی‌ها هم می‌گویند که در زمان تعیین تاریخ این مسابقه نمی‌دانستند که قرار است در جام حذفی با پرسپولیس بازی کنند و پیش از قرعه‌کشی چنین تصمیمی گرفته‌اند. این مسابقه البته قرار بود روز ششم آذر و در زمان تعطیلی لیگ برتر انجام شود که به تعویق افتاد و امروز برگزار خواهد شد.

با توجه به سابقه درگیری‌های قبلی بین دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس هیچ بعید نیست که بحث در خصوص تاریخ برگزاری این مسابقه تا روز ۳ اسفند که دو تیم به مصاف هم می‌روند هم ادامه داشته باشد.

تیم ملی هم با روسیه بازی خواهد کرد

دیدار دوستانه سپاهان – زنیت پایان همکاری‌های فوتبال ایران و روسیه نخواهد بود. با اعلام مهدی تاج تیم ملی ایران در فیفادی آینده روز دوم یا سوم فروردین به مصاف تیم ملی روسیه خواهد رفت.

این درحالی است که پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ هم قرار بود ایران با روسیه بازی کند اما مسابقه دو تیم به دلیل مخالفت کارلوس کی‌روش لغو شد و حالا قرار است دو تیم عید امسال در آزادی باهم دیدار کنند.

تاج در شرایطی تصمیم به برگزاری این مسابقه گرفته که هنوز سرمربی تیم ملی مشخص نشده و نیمکت ایران در بلاتکلیفی به سر می‌برد. علاوه بر روسیه بحث بازی دوستانه با تیم ملی عراق هم مطرح شده و احتمال برگزاری آن وجود دارد.

همکاری با روس‌ها پس از تحریم جهانی

تیم ملی ایران و باشگاه سپاهان در شرایطی تصمیم به برگزاری این دو مسابقه دوستانه گرفته‌اند که فوتبال روسیه از زمان آغاز جنگ این کشور با اوکراین به طور کامل تحریم شده است. تیم ملی روسیه سال قبل از حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی محروم شد و دوری آن‌ها از میادین بین‌المللی هم‌چنان ادامه دارد. تیم‌های باشگاهی روسیه هم اجازه شرکت در مسابقات اروپایی را ندارند و به کاملا کنار گذاشته شده‌اند. نداند.

تیم ملی روسیه از زمان جنگ تنها سه مسابقه دوستانه با قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان انجام داده و حتی پس از اتفاقات اخیر بحث در خصوص پیوستن ورزش این کشور به آسیا هم وجود دارد. سوال نگران‌کننده برای فوتبال ایران این است که آیا همکاری با روس‌ها پس از اقدامات اخیر یوفا و فیفا ممکن است باعث دردسر شود؟ ایت اقدام به نوعی شکستن تحریم‌های ورزشی علیه روسیه است و نگرانی‌هایی درباره ایجاد چالش برای فوتبال ایران وجود دارد.

رسول باختر، کارشناس حقوقی در خصوص تحریم فوتبال روسیه توضیحاتی داد و گفت: این موضوع به مسابقاتی برمی‌گردد که زیر نظر فیفا و یوفا برگزار می‌شود. اصولا بازی‌های دوستانه ذیل نظر فیفا برگزار نمی‌شوند که درباره‌اش نظر بدهند. بحث اینکه یک تیم ایرانی با روسی بازی کند چون دوستانه است هیچ ایرادی ندارد. اگر بازی رسمی در یک تورنمنت زیر نظر فیفا یا یوفا بود، آن موقع دردسرساز می‌شد. بحث تحریم هم جذف از مسابقاتی است که زیر نظر این دو نهاد است که بازی دوستانه زیر نظر هیچ‌کدام نیست.

او در ادامه درباره نگرانی‌ها از برگزاری این مسابقات و احتمال بروز مشکل گفت: باید دید تصمیم آن حکم تعلیقی چه بوده و مثلا اگر در آن نوشته شده باشد به طور کامل محروم هستند و هیچکس حق برگزاری بازی دوستانه را ندارد. با این فرض ممکن است برای فوتبال ما دردسر درست شود که باید ببینیم آیا چنین چیزی نوشته شده یا نه. اگر این نوشته شده باشد نباید با تیم‌های ملی و باشگاهی آن‌ها بازی کنیم./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز