پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
تیتر20 - سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا با اهداف مختلفی همچون سرمایه‌گذاری، بهره‌مندی از موقعیت جغرافیایی کشور و اخذ اقامت دائم یا موقت کشور و... از روش خرید ملک برای مهاجرت استفاده می‌کنند. امروزه در شمار زیادی از کشورها افراد خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری و خرید ملک نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای مختلف شرایط متفاوتی داشته و حتی این شرایط در برخی کشورها آسان و در برخی کشورها دشوار است. خرید ملک و سرمایه‌گذاری همواره از پرطرفدارترین و بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کشورهای مختلف و دارای شرایط هستند.

افزون بر این موارد اخذ اقامت با خرید ملک مزیت‌های بسیار زیادی در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرتی به منزله اخذ اقامت دارد. یکی از پرسش‌های متداول در این زمینه این است که کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟ در ادامه این مطلب در راستای پاسخ به پرسش ذکر شده اسامی کشورهایی امکان اخذ اقامت آن‌ها با خرید ملک وجود دارد را به همراه جزئیات معرفی می‌کنیم. 
 کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟ + مزایا و شرایط
اخذ اقامت با خرید ملک در کشورهای متوسعه‌یافته
 
کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند؟ 
همان طور که در مطالب بالا اشاره شد، کشورهای مختلفی در سراسر دنیا از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری اقامت دائم و شهروندی را به توابع خارجی اعطا می‌کنند. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به پرسش کدام کشورها با خرید ملک اقامت می‌دهند پاسخ دهیم باید بگویم کشورهای توسعه‌ یافته‌ای چون یونان، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، امارات و قبرس جنوبی به افراد با تابعیت خارجی شرایط ویژه‌ای را برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند. 

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک و سرمایه‌گذاری 
 اسپانیا از جمله کشورهای توسعه یافته اروپایی که در حال حاضر جزو قدرت‌های برتر اقتصاد دنیا بوده و یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. در حقیقت این کشور جزو 5 اقتصاد برتر در قاره وسیع اروپا است. پایین بودن هزینه‌های زندگی و موقعیت جغرافیایی خاص اسپانیا از جمله دلایل مناسب بودن این کشور برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود و طولانی‌مدت است.
 
دولت اسپانیا در طی چندین سال اخیر با توجه به افزایش میزان تقاضای خرید ملک قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری و خرید املاک را تغییر داده و آسان‌تر کرده است. فرایند اخذ اقامت با خرید ملک در کشور اسپانیا برای افراد با تابعیت خارجی بسیار مطلوب‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. 

قوانین خرید ملک در اسپانیا به منظور اخذ اقامت
اولین و مهم‌ترین قانون اخذ  اقامت با خرید ملک در اسپانیا این است که ملک خریداری شده حداقل به ارزش 500 هزار یورو باشد. این قانون شامل تمامی شهرهای این کشور می‌شود، به عبارتی هر ملکی اعم از تجاری، زراعی، مسکونی و.. که توسط فرد با تابعیت خارجی خریداری می‌شود باید قیمت آن حداقل 500 هزار یورو باشد. 

یکی از روش‌های موجود برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا دریافت گلدن ویزا این کشور است. پاسپورت اسپانیا از جمله معتبرترین پاسپورت‌‌ها بوده و با استفاده از آن بدون نیاز به ویزا می‌توان به بیش از 110 کشور سفر کرد. البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که گلدن ویزا اسپانیا باید هر دو سال یکبار تمدید شود تا سرانجام بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم این کشور برای فرد متقاضی و همراهان او اخذ شود. 

افزون بر این موارد در رابطه با قوانین خرید ملک در اسپانیا نیازی به حضور شخص متقاضی در این کشور نیست، بلکه با همکاری و مشارکت یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر و مجرب می‌توان تمامی مراحل مربوط به خرید ملک را انجام داد. 
 
اخذ اقامت با خرید ملک در اسپانیا
 
مراحل خرید ملک در اسپانیا 
تکمیل فرم برای درخواست گلدن ویزا 
ارائه عکس باکیفیت و مناسب 
ارائه پاسپورت با داشتن اعتبار زمانی 
اثبات تمکن مالی با ارائه نامه از بانک 
نداشتن هرگونه سو سابقه 
گواهی تایید سلامت پزشکی 
 
قوانین خرید ملک در یونان

اخذ اقامت با خرید ملک در کشور پرتغال 
کشور پرتغال از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی از سال 2016 تا 2023 یعنی امسال بوده است. این کشور با مساحت 92.212 کیلومتر مربع و جمعیت 10.3 میلیون نفر همواره یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورها در قاره اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور سال گذشته حدود 6.50 درصد بود، این در حالی است که نرخ بیکاری نیز در سال‌های قبل‌تر بیشتر از 10 درصد بود، این آمار و ارقام در حقیقت نشان دهنده رشد و توسعه اقتصاد پرتغال و به دنبال آن کاهش تورم و نرخ بیکاری در این کشور است.
 
شرایط اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک 
شرایط و قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در کشور پرتغال مانند کشور اسپانیا نسبتا آسان است. اما همان طور که می‌دانید برخیی قوانین خرید ملک در کشورهای مختلف متفاوت است. با خرید ملک به ارزش 280 هزار الی 500 هزار یورو می‌توان نسبت به اخذ اقامت موقت و دائم پرتغال اقدام کرد.

اقامتی که از طریق خرید ملک در مرحله اول به شخص متقاضی در پرتغال اعطا می‌شود از نوع 2 ساله است، به عبارتی فرد باید هر دو سال یکبار نسبت به تمدید این اقامت اقدام کند. بعد از گذشت 5 سال شخص می‌تواند اقامت دائم پرتغال را از طریق خرید ملک دریافت کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که یادگیری زبان رسمی پرتغال یکی از الزامات اخذ اقامت دائم این کشور است. مانند اسپانیا برای خرید ملک در پرتغال نیازی به مراجعه حضوری نبوده و حتی در دو سال ابتدایی خرید ملک با ماندن به مدت 14 روز و 21 روز در دوره‌های سه ساله می‌توان از مزیت‌های فراوان خرید خانه در پرتغال بهره‌مند شد. 

البته در مناطق کم‌جمعیت کشور پرتغال با خرید ملک به ارزش 400 هزار یورو نیز می‌توان ویزای طلایی این کشور را دریافت کرد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در مناطق پرجمعیت و برخی شهرهای مهم این کشور شرط دریافت اقامت دائم خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو است. 

البته اگر این میزان بودجه را برای خرید ملک ندارید، می‌توانید ملک‌ها یا خانه‌هایی قدیمی که نیاز به بازسازی دارند را با حداقل قیمت 280 هزار یورو خریداری کرده و از این طریق اقامت این کشور را دریافت کنید. 

مزایای خرید ملک در پرتغال 

o بهره‌‌مندی از سیستم آموزشی و بهداشتی پیشرفته و معتبر 
o املاک موجود در پرتغال برای اجاره و رهن پتانسیل بالایی دارند. 
o بهره‌مندی از مزایای مالیاتی بسیار کم مبتنی بر قانون NHR 
o برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و سفر به تمامی کشورهای اروپایی بدون ویزا 
 
مزایای خرید ملک در پرتغال 

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه 
ترکیه همواره یکی از بهترین مقاصد برای ایرانیان به منظور سرمایه‌گذاری و خرید ملک و در نهایت سکونت دائم است. فرهنگ، آداب و رسوم این کشور به ایران بسیار نزدیک بوده و همین امر باعث می‌شود تا ایرانیان احساس غریبی در این کشور نداشته باشند. قوانین خرید ملک در ترکیه برای شهروندان و افراد خارجی کاملا یکسان است.

در حقیقت اکنون کشور ترکیه به نسبت امکانات و اقتصاد مطلوب خود ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری به منظور اخذ اقامت است. اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه تنها با خرید ملکی به ارزش 50 هزار دلار آمریکا امکان‌پذیر است. 
قوانین خرید ملک در ترکیه در سال 2023 
خودداری از واگذاری یا فروختن ملک خریداری شده به مدت 3 سال 
خرید خانه حداقل به ارزش 50 هزار دلار آمریکا 
افراد با تابعیت خارجی تنها مجاز به خرید 10 درصد از اراضی در هر شهر از ترکیه هستند.
آن دسته از افرادی که ملکی به ارزش 40 هزار دلار خریداری کنند می‌توانند نسبت به اخذ اقامت 2 ساله این کشور اقدام کنند. 
تنها افراد با تابعیت ایرانی مجاز به خرید انواع ملک در ترکیه اعم از تجاری، مسکونی، زراعی و... هستند. 

مزایای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه 
 اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. البته مزیت‌های خرید ملک در کشور ترکیه بسیار فراوان است. برای نمونه می‌توان با قیمت‌های بسیار کمتری املاک لوکس و ارزنده‌ای را در کشور ترکیه در مقایسه با ایران خریداری کرد. پایین بودن هزینه‌های زندگی اعم از هزینه خوراک و پوشاک، سفر به شهرهای مختلف، حمل و نقل و.. از دیگر مزایای خرید ملک و سکونت در ترکیه هستند. 

قبرس جنوبی یکی دیگر از بهترین کشورها برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری 
کشور قبرس از جمله کشورهای توسعه یافته آسیایی بوده و در مجاورت کشور ترکیه قرار گرفته است. این کشور در طی چندین سال اخیر به دلیل شرایط بسیار مناسب سرمایه‌گذاری، نرخ بیکاری و تورم پایین به خصوص در بخش جنوبی توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس جنوبی این است که شما می‌توانید برای پرداخت 70 درصد مبلغ کل ملک یک وام از بانک‌های معتبر در این کشور دریافت کنید. بهترین روش برای دریافت سودهای بالاتر با خرید ملک این است که پس از خرید خانه آن را اجاره داده و از طریق اجاره نیز قیمت مابقی ملک را بپردازید. 
 
اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس جنوبی
 
قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس جنوبی 
قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس جنوبی در مقایسه با کشورهای هم‌رده خود مناسب و مطلوب است. افراد با تابعیت خارجی با خرید ملک به ارزش حداقل 300 هزار یورو می‌توانند اقامت دائمی این کشور را دریافت کنند. البته در صورتی که ارزش ملک خریداری شده بیش از 200 هزار یورو باشد باز هم امکان اخذ اقامت وجود دارد. 

برای اینکه بتوانید در کشور قبرس جنوبی ملکی را خریداری کرده و از طریق آن اقامت دائم این کشور را دریافت کنید باید ثابت کنید که توانایی پرداخت 30 هزار یورو در سال را برای هزینه‌های زندگی دارید. به بیانی ساده‌تر باید به ازای همسر و هر فرزند سالانه 5 هزار یورو درآمد فعال داشته باشید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری تیتر20 در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
ارسال نظرات
موضوعات روز