جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
بعد از امضای قرارداد پژو با ایران خودرو، قرارداد سایپا با سیتروئن نیز ظرف یک‌تا دو هفته آینده به سرانجام خواهد رسید. در عین حال، در راستای مطرح شدن بحث سهامداری خودروسازان خارجی در ایران برخی اخبار حکایت از آن دارد که سایپا بخشی از سهام خود را به شرکت سیتروئن خواهد فروخت.
کد خبر: ۶۱۳۳
تیتر20 - بعد از امضای قرارداد پژو با ایران خودرو، قرارداد سایپا با سیتروئن نیز ظرف یک‌تا دو هفته آینده به سرانجام خواهد رسید. در عین حال، در راستای مطرح شدن بحث سهامداری خودروسازان خارجی در ایران برخی اخبار حکایت از آن دارد که سایپا بخشی از سهام خود را به شرکت سیتروئن خواهد فروخت. 
آنگونه که گفته می‌شود، سیتروئن در دور جدید همکاری‌های خود با شریک دیرینه‌اش سایپا توانسته بخشی از سهام شرکت سایپا کاشان را خریداری کند.

با این حال به گفته یکی از مدیران ارشد خودروساز، سهام مدیریتی شرکت سایپا همچنان به قوت خود باقی است. از سوی دیگر، براساس قرارداد جدید میان این دو شرکت، 50 درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن واگذار خواهد شد تا از طریق سرمایه‌گذاری این شرکت فرانسوی، سایپا کاشان به مرکز تولید خودروی سیتروئن در خاورمیانه، آفریقا و هند تبدیل شود و محصولات تولیدی سایپا کاشان علاوه‌بر فروش در داخل کشور به این کشورها نیز صادر شود. به گفته یکی از مدیران ارشد شرکت سایپا میزان سرمایه‌گذاری سیتروئن در سایپا کاشان برای خرید سهام، راه‌اندازی خطوط تولید خودرو و قطعه بیش از 300 میلیون یورو خواهد بود. همچنین این شرکت قرار است در محدوده قیمتی 40 تا 120 میلیون تومان به تولید خودرو در ایران بپردازند. بر این اساس برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که تولید «سیتروئن دی‌اس۳» و «سیتروئن سی-زیرو» متعلق به این شرکت در سایپا کاشان دور از ذهن نیست. همچنین پیش از این برخی اخبار از تولید «سیتروئن سی-الیزه دو» که از سال 2011 تاکنون در حال تولید است، حکایت داشت./دنیای اقتصاد


ارسال نظرات
موضوعات روز