پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
تیتر20 گزارش می دهد؛
شرکت افق کوروش نه تنها رشد 46 درصدی در سود خالص ایجاد کرده با اجرای پروژه های زیرساختی و همچنین هوشمندسازی شرکت زمینه را برای پایداری سودآوری شرکت فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۰
سیاست های افق کوروش برای پایداری سودآوری شرکت
تیتر 20 -  در حال حاضر استراتژی افق کوروش افزایش سودسازی شرکت بوده و باتوجه به اینکه اقتصاد کشور تورمی بوده و سیاست های سازمان های حمایتی در راستای کنترل قیمت بوده اما عملکرد افق کوروش نشان می دهد که این شرکت همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و با توجه به اینکه در شرایط کنونی 90 درصد جمعیت ایران زیر پوشش فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش هستند رشد سودسازی بدون افزایش تعداد فروشگاه ها به معنای موفقیت در جذب مشتری است.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش عملکرد شرکت در سال مالی 1401 را اینگونه توصیف کرد: فروش خالص شرکت در سال 1400 حدود 35 هزار و 820 میلیارد تومان بوده و در سال مالی اخیر 51 درصد فروش رشد داشته ، همچنین سود ناخالص شرکت از 4 هزار 4400 میلیارد تومان به 6 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و رشدی 47 درصدی ثبت کرده است. سود عملیاتی شرکت نیز از 1187 میلیارد تومان به 1727 میلیارد تومان رسیده که در این بخش هم شدی 46 درصدی ثبت شده است.
سیاست های افق کوروش برای پایداری سودآوری شرکت
حسین صبوری افزود: سرمایه ثبت شرکت در حال حاضر1250 میلیارد تومان است و قرار شده سرمایه این شرکت به 2 هزار میلیارد تومان برسد. در پایان سال مالی جمع بدهی های شرکت هم از 4510 میلیارد تومان بوده و به 2223 میلیارد تومان رسیده است.

در سال 1400 سازمان حمایت بخشنامه های صادر کرد که قدرت چانه زنی فروشگاه های زنجیره ای کاهش یافت، با این حال فروشگاه زنجیره ای افق کوروش توانست از طریق بهره وری و کاهش هزینه ها سودسازی خود را حفظ کند. 

در همین رابطه مدیرعامل افق کوروش گفت: سود قبل از عملیات شرکت در سال مالی 1400 حدود 1195 میلیارد تومان بوده با 79 درصد رشد به 2143 میلیارد تومان رسیده است و در نهایت سود خالص شرکت 104 درصد رشد داشته و حاشیه سود ناخالص شرکت در سال 1400 حدود 18.2 و در سال 1401 به عدد 18.4 رسیده است.

نرخ رشد شاخص بورس از مجمع سال گذشته تاکنون 47 درصد بوده اما رشد سهام نماد افق 67 درصد بوده که رشد بیشتری را نسبت به شاخص ثبت کرده است.

نرخ بازدهی دارایی و سرمایه ای
به گفته مدیرعامل افق کوروش نرخ بازدهی صاحبان سهام از 84 درصد به 90 درصد رسیده و نرخ بازدهی دارایی ها از 20 رصد به 21 درصد و  نسبت جاری سرمایه از 8 دهم به یک رسیده است و با توجه به اینکه پیش بینی می شود که سود شرکت در سال مالی 1402 به 50 هزار میلیارد تومان برسد بازدهی افق کوروش در سال جاری ادامه پیدا می کند.

او افزود: 51 درصد از فروش محصولات فروشگاه زنجیره ای مربوط به محصولات خوراکی، 24 درصد مربوط به محصولات فریزری، 4.7 درصد نوشیدنی ها، 16 درصد شوینده ها و 9 درصد سایر هستند، البته 51 درصد از فروش های اینترنتی مواد خوراکی و سوپرمارکتی توسط افق کوروش انجام می شود.

در سال گذشته افق کوروش از نظر رضایت مشتری شرایط خوبی داشته و این موضوع درکسب عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور در شش سال پیاپی و کسب عنوان چهلمین شرکت برتر کشور از مهمترین دستاوردهای شرکت است.
سیاست های افق کوروش برای پایداری سودآوری شرکت
هوشمندسازی و توسعه زنجیره تامین
افق کوروش علاوه بر اینکه ظرفیت 40 هزار تن انبارش کالا دارد، یک میلیون و 600 هزار تن ورودی و خروجی کالا دارد و در سال جاری پیش بینی می شود که این نسبت همچنان افزایش یابد، همان طوری که در سه ماهه نخست سال 1402 این آمار رشد داشته است.

هوشمندسازی و توسعه زنجیره تامین اجرا شده و هم اکنون بیش از 50 درصد کالابرگ در افق کوروش انجام می شود، همچنین طرح توسعه زیرساخت ها برای ارائه سرویس به شرکت های در حال اجراست که به سودسازی شرکت کمک می کند.

صبوری درباره وضعیت عملکرد شرکت در توزیع کالا گفت: سال گذشته 12 میلیون خانوارها مشتری افق کوروش هستند و سالانه نیمی از جمعیت ایران از افق کوروش خریداری می کنند و این شرکت با چشم انداز بلندمدتی که دارد فاصله خود را با رقبا افزایش داده و به سودآوری خوبی رسیده است، هرچند در موقعیت کنونی همچنان نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت هاست تا بتواند در شرایط مختلف پایداری خود را حفظ کند.

او درباره چشم انداز حرکت شرکت اظهار کرد: در شرایط کنونی فناوری های به روز را بکار گرفته تا اگر شرکت های خارجی به بازار ایران وارد کنند رقابت سخت نداشته باشد به همین دلیل مدیران شرکت معتقدند که شرکت باید همواره در لبه تکنولوژی حرکت کند، از این رو در سال های اخیر پروژه های خوبی در افق کوروش انجام شده است و در سال جاری هم توسعه زیرساخت های لجستیک و به روز کردن انبارها ادامه دارد. همچنین هم راستا با توسعه فناوری هوشمندسازی را دنبال می کند.

همچنین با توجه به اهمیت محیط زیست حدود 33 درصد مصرف کاغذ درفرایندهای اداری شرکت کاهش داشته و 5500 تن ضایعات کاغذ و کارتن در یک سال گذشته انجام شده و همین موضوع منجر به حمایت بیشتر مصرف کنندگان از این شرکت شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز