شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تیتر20 گزارش می دهد؛
در حالی که بسیاری از شرکت های پتروشیمی به دلیل افزایش نرخ خوراک و همچنین رکود بازار جهانی در تامین مالی طرح های خود با چالش مواجه شده اند بانک تجارت به بزرگترین تامین کننده سرمایه در گردش زنجیره پتروشیمی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۳۶۶۸
بانک تجارت تامین کننده اصلی سرمایه در گردش زنجیره پتروشیمی
تیتر 20 - در سال های اخیر با افزایش فشار تحریم وزن بیشتر تامین منابع ارزی کشور روی درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ها بود و همین موضوع افزایش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را بیش از گذشته ضروری کرده است.

در همین راستا بانک تجارت همکاری ویژه را در تامین مالی پتروشیمی ها آغاز کرده است و از آنجایی که این بانک 17 شعبه و 23 باجه تخصصی در حوزه پتروشیمی دایر کرده است بستر لازم برای توسعه همکاری ها در این بخش را دارد و طبق گزارش هادی اخلاقی فیض‌ آثار مدیرعامل بانک تجارت تاکنون نیز این بانک سهم بزرگی از مبادلات بانکی حوزه پتروشیمی را به خود اختصاص داده و به عنوان بانکی پیشرو در شناخت نیازها و ارائه خدمات مناسب به این بخش شناخته می‌شود.

در حال حاضر بازار جهانی با رکود مواجه شده و از طرف دیگر نرخ خوراک پتروشیمی ها هم از 5 هزار تومان به 7 هزار تومان رسیده و همین موضوع حاشیه سود شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است، از این رو بسیاری از شرکت های پتروشیمی سرمایه در گردش کافی برای اجرای پروژه های پایین دستی خود ندارد. 

از طرف دیگر بانک تجارت در استراتژی‌های کلان خود ارتقاء سهم بانک از صنعت پتروشیمی قرارداده و درصدد است با تکمیل و توسعه سبد خدمات بانکی و مالی و ارائه خدمات به همه فعالان زنجیره تامین پتروشیمی از تولیدکنندگان خوراک تا خریداران محصولات پتروشیمی این تعامل را روز به روز گسترش دهد.

در شرایط کنونی محدودیت های ورود شرکت های پتروشیمی به بازارهای جهانی در نتیجه تحریم ها باعث شده است تا بانک تجارت نقش دیگری را در صنعت پتروشیمی بپذیرد و به نوعی به بازوی صنعت پتروشیمی برای حرکت در مسیر توسعه تبدیل شود.

به عبارت دیگر بانک تجارت با راه‌اندازی سامانه فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا و ارائه خدمات الکترونیک، اینترنت بانک مشتریان حقوقی و ... عملا مبادلات تجاری صنعت پتروشیمی را تسهیل کرده است و این مساله نه تنها منجر به کاهش هزینه معامله محصولات پتروشیمی شده، بلکه هزینه سربار شرکت ها را هم کاهش داده است و آنها می تواند با حداکثر سرعت و شفافیت محصولات خود را عرضه کنند.

همچنین یکی دیگر از سیاست های کلان صنعت پتروشیمی توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان است و نقش بانک ها در این مشارکت بسیار مثمر ثمر است، زیرا در حال حاضر بسیاری از شرکت های دانش بنیان از توان مالی بالایی برخوردار نیستند، از این رو بانک تجارت با تسهیل گری در تامین مالی شرکت ها در پروژه های پتروشیمی عملا شرایط حضور شرکت های دانش بنیان در این صنعت را فراهم می کند.

در چند ماه اخیر بانک تجارت به تراز تجمعی مثبت بالای ۶۰ رسیده و از طرف دیگر با تمرکز بر خدمات بانکی و افزایش تسهیلات پرداختی اقدامات مثبتی در صنعت بانکداری انجام داده است، از این رو پیش بینی می شود که بخش عمده تسهیلات بانک برای تکمیل پروژه های پتروشیمی اختصاص یابد.

ارسال نظرات
موضوعات روز