جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸
خبرها حاکی از آن است که افراد هزینه‌ها گزافی را صرف نامگذاری کودکان خود می‌کنند که نامی خاص و منحصر به فرد داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۹۷

تیتر20 - خبرها حاکی از آن است که افراد هزینه‌ها گزافی را صرف نامگذاری کودکان خود می‌کنند که نامی خاص و منحصر به فرد داشته باشند.

با به دنیا آمدن یک یا چند نوزاد در یک خانواده معمولا مخارج خانواده افزایش می‌یابد و خرج شیر خشک، پوشک و سایر وسایل مورد نیاز نوزاد نیز به سایر هزینه‌ها افزوده می‌شود، اما مگر اسم گذاشتن بر روی نوزاد نیز هزینه‌بر است؟


در کمال تعجب، اخیراً در برخی از کشورهای غربی و حتی برخی خانواده‌های ایرانی باب شده است که برای انتخاب نامی مناسب، زیبا و خاص با مشاوران و متخصصین مشورت می‌کنند و هزینه گزافی را برای این جلسات مشاوره خرج می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند نامی که برای کودک خود انتخاب می‌کنند علاوه بر خاص بودن، محتوایی معنی‌دار و زیبا داشته باشد که در هیچ زبان، سنت یا فرهنگی هیچ گونه معنی بد یا زشتی نداشته باشد.


علاوه بر این، در این مشاوره‌ها بر اساس آمار و شواهد بررسی می‌شود که اسامی افراد مهم و خاص در طول تاریخ چه بوده است تا نام انتخابی نامی مشهور در خانواده‌های اشرافی و خاص باشد. مخالفت‌های بسیاری پس از متداول‌ شدن این کار شکل گرفت و بسیاری افراد و مقامات این کار را بیهوده و بی‌اهمیت تلقی کردند که هزینه‌های اضافه را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. گفته می‌شود که بهترین فردی که می‌تواند نامی زیبا و مناسب برای کودک بگذارد، والدین و اطرافیان نزدیک آن‌ هستند.


علاوه بر نام‌گذاری نوزادان، برای نام‌گذاری شرکت‌ها، محصولات و تجهیزات و مواد مختلف نیز اخیراً از این روش استفاده می‌شود. به عنوان مثال، شرکت تجاری سوئیسی به نام ارفولگزول حدود 29 هزار دلار برای انتخاب نام مناسب برای بسته نرم‌افزاری که به زودی می‌خواهد وارد بازار شود صرف کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
موضوعات روز