پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: تفاهم نامه ای برای تهیه شیوه نامه گردشگری منابع آبی کشور با بهره برداری علمی تر از ظرفیت‌های کشور با وزارت نیرو تدوین شد.
کد خبر: ۶۶۶۱۸

تیتر۲۰- همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: موضوع گردشگری آبی از دیرباز در فرهنگ و آداب مردم کشور ریشه داشته و در حال حاضر علیرغم تنش‌های آبی در نقاط مختلف، همچنان ظرفیت‌های آبی بالقوه فراوانی داریم که نگاه تخصصی و فنی به آن نشده است.

همتی با اشاره به تفاهم نامه شرکت توسعه گردشگری ایران با وزارت نیرو افزود: با این تفاهم نامه شیوه نامه‌ای تدوین می‌گردد تا گام بلندی برای بهره برداری علمی از گردشگری آبی در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به ۲۰۰ سد فعال کشور و هزاران رودخانه و برکه و چشمه و.. در نقاط مختلف گفت: این منابع آبی از جمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان با نگاه صحیح به ذخیره‌های زیستی و حفظ آن، مقوله گردشگری آبی را فعال کرد.

این مقام مسؤول با تاکید به مطالعات وسیع و گسترده‌ای که در خصوص منابع آبی کشور صورت گرفته بیان داشت: از سال‌های گذشته تا امروز تمامی آب‌های معدنی کشور به تفکیک و با نوع کاربرد و خواص آن و سدها و برکه‌ها و تالاب‌ها و چشمه‌های متنوع شناسایی شده است و بعضاً در مراحل مقدماتی و اجرایی مورد استفاده قرار گرفته، اما گام بلند وزیر نیرو در این مسیر در توسعه گردشگری آبی حائز اهمیت بوده است.

وی دغدغه امروز را استفاده بهینه از ذخایر و پهنه‌های منابع آبی عنوان کرد و تصریح کرد: علیرغم درآمد زایی این صنعت و توجه به محیط زیست می‌توانیم ضمن حفظ ذخایر ارزشمند آبی کشور در ارتقا آن بکوشیم./مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز