تیتر۲۰- مجتبی معظمی، مدیرعامل شرکت سایپایدک در حاشیه پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل و نقل، خودرو و راه و شهرسازی درباره فرآیند اخذ گواهینامه دانشبنیان نوآور توسط سایپایدک گفت: شرکت سایپایدک به منظور رفع نیازهای خود، توسعه و ارزش آفرینی پایدار و دانش محور از مدتها پیش همکاری با شرکتهای دانشبنیان، دانشگاهها و سایر مجموعههای تحقیقاتی را آغاز کرد؛ این همکاری با هدف استفاده اثربخش از توانمندیهای شرکتهای دانشبنیان کشور است.
او تاکیدکرد: با تکیه بر دانش سازمانی و اعتماد به توانمندی داخلی با تعریف پروژه دانشبنیان، اقدام به معرفی سه محصول "نرم افزار واقعیت افزوده"، "نرم افزار یادگیری الکترونیکی" و "نرم افزار بازارگاه" به منظور حضور در فرآیند ارزیابی جهت اخذ مجوز دانشبنیان کردیم که پس از بررسیهای عملکردی و ارزیابیهای صورت گرفته توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، موفق به دریافت مجوز شرکت دانشبنیان در روش نوین تجارت در قرن 21 (نرم افزار بازارگاه) شدیم؛ در این روش بهجای خرید و فروش سنتی، برقراری ارتباط بین گروهی از تامینکنندگان و خریداران است.دستاورد عنوان شده، شرکت سایپایدک را در بین شرکتهای دانشبنیان نوآور در حوزه خدمات پس از فروش قرار داد.
مدیرعامل شرکت سایپایدک با اشاره به کسب رتبه نخست شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو گفت: سالیانه شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو توسط وزارت صمت مورد ارزیابی قرار گرفته و شرکت سایپایدک مفتخر است در ارزیابی انجام شده موفق به کسب سه ستاره کیفی شود و رتبه یک را در ارائه خدمات پس از فروش به محصولات شرکت پارس خودرو کسب کند.
او با اشاره به اینکه بیش از 240 پروژه بهبود کیفیت در گروه خودروسازی سایپا تعریف شد، افزود: بازمهندسی فرآیندهای ارائه خدمات پس از فروش با رویکرد ایده محور و تفکر دانشبنیان در شرکت سایپایدک انجام شد و با تعریف اقداماتی همچون افزایش تامین قطعات یدکی، کاهش زمان ارسال قطعات و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات، زمینه لازم به منظور کاهش مراجعات به نمایندگی در دوره گارانتی و افزایش رضایت مشتریان فراهم شد.
معظمی به اقدامات سایپایدک در فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی در بین مردم و مشتریان اشاره کرد و گفت: سایپایدک در حوزه مبارزه با قطعات یدکی تقلبی اقدامات موثر و قابل توجهی انجام داده است به طوری که جزو شرکتهای پیشرو در این حوزه به شمار میرود.دغدغه اصلی ما در سطح گروه سایپا، فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی در جامعه و تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات است و در حال حاضر بيش از 6000 کد شناسه کالا و 40 ميليون کد رهگیری برای قطعات شرکتی اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت سایپایدک در ادامه با اشاره به اهمیت نوآوری در خدمات پس از فروش، گفت: در دنیای رقابتی کسب و کارها، آنچه که حرف نخست را در سودآوری می زند، نوآوری و توجه به خواست مشتری و ارائه خدمات و محصول بر مبنای نیاز مشتری است. طبیعی است که با شتاب نوآوری در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری، کسب و کارهای سنتی دیگر پاسخگوی نیاز مشتری نیست و باید به سمت نوآوری حرکت کرد./سایپا نیوز