جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
تیتر۲۰ بررسی می‌کند؛
شرکت فولاد هرمزگان با برگزاری رویداد علمی فولادسازی و ریخته گرم مداوم در تلاش است تا سطح علمی صنعت فولاد را در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای افزایش دهد.  
کد خبر: ۶۷۴۱۶

تیتر۲۰- شرکت فولاد هرمزگان در ۴ سال اخیر تلاش کرده است تا در کنار افزایش تولید و اجرای طرح های توسعه ای، صنعت فولاد را از نگاه علمی ارتقا دهد. 
در همین راستا برگزاری همایش بین المللی فولادسازی و ریخته گرم مداوم در دستور کار این شرکت قرار گرفت تا بتواند در حوزه علمی در صنعت فولاد نیز نقش آفرینی داشته باشد.


امسال سومین دوره از این کنفرانس دو سالانه برگزار شد که نشان می داد این رویداد جای خود را در بین فعالان صنعت فولاد پیدا کرده است. 


شاید یکی از اتفاقات مهم در این رویداد آن است که فولاد هرمزگان کنفرانسی فراتر از استانداردهای استانی برگزار می کند با حضور سخنرانان خارجی و سخنرانی های از فعالان خارجی صنعت فولاد، تلاش می کند تا به روز ترین اتفاقات علمی در این صنعت ارائه شود. در واقع برگزاری این رویداد به صورت بین المللی را باید کاری فراتر از همایش های استانی دانست.


در مقابل اما جامعه علمی نیز در سه دوره برگزاری این همایش استقبال خوبی داشتند و در ارائه مقالات علمی در تعداد بالایی به رقابت با یکدیگر پرداختند. این استقبال فرصتی است تا صنعت فولاد علاوه بر آشنایی با تکنولوژی های روز بتواند از کارشناسان برای اجرای طرح های جدید خود استفاده کنند.
 درواقع این همایش فرصتی برای شکل گیری همکاری های جدید است به ویژه آنکه در حاشیه سومین دوره از این رویداد نمایشگاهی برپا بود که فرصتی برای مذاکرات B2B  محسوب می شد.


درواقع یکی‌از نتایج اصلی این همایش برای فولاد هرمزگان ارتباط با مراکز و شخصیت های علمی است که همکاری با آنها بر افزایش کمی و کیفی فعالیت های این شرکت اثر گذار است .


اما از سویی دیگر برگزاری این همایش را باید گامی مهم در اجرای روند طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان دانست. فولاد هرمزگان در تلاش است در کنار چالش هایی که امروز صنعت فولاد با آن مواجه است، میزان بهره وری را افزایش داده و به سمت روش های نوین تولید برود. 


در این بین فولاد هرمزگان اولین تولیدکننده فولاد سبز در ایران خواهد بود که با استفاده از هیدروژن به میزان ۳۰ درصد استفاده از گاز طبیعی را کاهش دهد. این موضوع می تواند بر توان رقابتی این مجموعه نیز اثر گذار خواهد بود زیرا از سال ۲۰۲۵ صادرات فولاد به اروپا متاثر از موضوع کربن صفر خواهد بود و تغییر نگاه در شرکت فولاد هرمزگان می‌ تواند بر توان صادراتی آن بیفزاید.

ارسال نظرات
موضوعات روز