پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
تیتر۲۰ گزارش می‌دهد؛
در حال حاضر منطقه آزاد کیش نه تنها توانسته سهم خوبی در جذب گردشگران داخلی داشته باشد، بلکه به نسبت در جذب گردشگران خارجی هم موفق بوده که این مسأله در نتیجه تکمیل زنجیره گردشگری کیش در دولت سیزدهم بوده است.
کد خبر: ۶۷۷۲۶

تیتر۲۰- صنعت گردشگری مبنای کسب و کار کیش است و توسعه و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری با گسترش روابط درون صنعت امکان‌پذیر است.


از این رو  منطقه آزاد کیش به ویژه در دوره جدید مدیریتی خود، با دعوت از شرکت‌ها و گردشگران خارجی و برگزاری نشست‌های بین المللی و همچنین راه‌اندازی پروازهای بین المللی نظیر عمان، عراق و امارات، به دنبال توسعه تعاملات بین المللی برای جذب گردشگران منطقه ای و سپس فرامنطقه‌ای بوده است.


طبق آمار، کل سفرهای گردشگری خارجی به مقصد خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۶ میلیون سفر بوده است. سهم ایران از کل گردشگران خارجی ورودی به این منطقه حدود ۶ درصد برآورد شده که ۴.۱ میلیون گردشگر می شود و از آنجایی که کیش یکی از جزایر هجده‌گانه ایران در خلیج فارس به واسطه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری هم اکنون با 30 نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران است و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور داشته در افزایش ورود گردشگران به ایران به خصوص جزیره زیبای کیش موثر بوده است. به همین دلیل در پیاده سازی طرح های پیشنهادی و الگوهای مد نظر کشور موقعیت ویژه دارد.


منطقه آزاد کیش دارای ساختار کامل رنجیره صنعت گردشگری است؛ از این رو تمام بخش های فعال و اصناف مرتبط با سند جامع گردشگری در این جزیره باید استانداردهای کیفی خدمات را در بالاترین سطح ممکن در نظر بگیرند. 


در سال های اخیر کمبود پروازها تهدیدی برای جزیره کیش است که با تلاش بی وقفه و تدبیر اندیشیده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش از طریق ایجاد فرودگاه و همچنین استفاده از ایرلاین های خارجی تا حدودی برطرف شده است. از طرف دیگر استفاده از ظرفیت های حمل و نقل دریایی قابلیت دیگری بوده که منطقه آزاد کیش برای جبران ضعف صنعت هوایی استفاده می کند.


در همین راستا ایجاد جذابیت های جدید و ارایه طرح هایی همچون تورهای خانوادگی، تورهای فرودگاه تا فرودگاه با خدمات ویژه و اجرای طرح «مشعل» و پیش بینی تور اپراتورهای حرفه‌ای از ابتدا تا انتهای سفر به مقصد جزیره کیش از اقدامات موثر برای رونق صنعت گردشگری جزیره بوده که در سال های اخیر اجرایی شده است.


به طوری که اصناف مختلف کیش با تدوین برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت در راستای رونق بخشی صنعت گردشگری گام های موثری برداشته اند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش تعاملی و حمایتی خود را به نحو مطلوب ایفا کرده است.


ایجاد زمینه توسعه سرمایه گذاری بین کیش و کشورهایی مانند ارمنستان، عراق، عمان و... در راستای افزایش سطح تجارت و گردشگری در دولت سیزدهم انجام شده است.


 در واقع برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در این جزیره ، حوزه‌های سرمایه‌گذاری در کیش متنوع شده است. البته در کنار بحث گردشگری دریایی، مدیران منطقه آزاد کیش به دنبال توسعه تجارت، شیلات، فناوری‌های دریایی و تعمیرات شناورها هستند. همچنین نخستین گام حضور بانک افشور به عنوان یکی از راهکارهای تامین مالی بین المللی برای انجام پروژه ها در کیش استارت خورده است.


در سال های اخیرتغییر دیدگاه در ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری، موجب می‌شود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی تجربه مطلوبی از سفر خود داشته باشند و از آنجایی که زیرساخت‌های ورزشی مناسبی برای میزبانی از مسابقات برخوردار دارد این ظرفیت امتیاز ویژه‌ای برای جذب گردشگران از کشورهای دیگر محسوب می‌شود.


این امر عامل مؤثری در تبلیغات حوزه گردشگری کیش برای جذب و ترغیب مخاطب از اقصی نقاط کشور و جهان برای سفر به این منطقه آزاد به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
موضوعات روز