جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اختصاص محل اسکان مسافران نوروزی، برگزاری تورهای دوچرخه سواری و ری‌گردی ویژه نوروز خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۷۰

تیتر ۲۰- محمد امین توکلی زاده، در نشست خبری اظهارداشت: جشن آغاز برنامه‌های نوروزی از میدان هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر، بلوار کشاورز، پارک لاله با عروسک‌های تم شاهنامه و گروه‌های ملبس به اقوام ایران و عروسک‌های غول پیکر و گروه‌های موسیقی سنتی و ساز و دهل از روز ۲۵ اسفند با حضور همه مناطق ۲۲ گانه و فعالان حوزه گردشگری آغاز شد.

وی با اشاره به برنامه «شهر مهمان نواز در بهار ایران» افزود: بر پایی محل‌های اسکان مهمان نوروزی در بوستان‌های تهران از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین مد نظر قرار گرفته است و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در این زمینه تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

توکلی‌زاده از برگزاری تورهای ری‌گردی با بازدید از کارخانه سیمان، ری، چشم علی، شیخ صدوق، برج طغرل، دژ رشکان، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و… خبر داد و گفت: برگزاری تورهای دوچرخه سواری در مسیر جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، باغ‌ها، مساجد و مقابر شهدای گمنام و… از دوم تا ۱۳ فروردین شهر تهران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه «با دهه هشتادی‌ها بگردیم»، گفت: این تورها با محوریت تورهای راهیان پیشرفت، تورهای علمی، آموزشی، تاریخی، تفریحی و… از سوم تا بیست و سوم فروردین اجرا می‌شود.

توکلی زاده گفت: گردشگری ارزان مد نظر قرار گرفته و برنامه‌های مفصلی اجرا می‌شود.

همچنین امیر قاسمی در نشست خبری امروز معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ستاد گردشگری در ایام نوروز، اظهار کرد: در نقشه‌های گردشگری شهر تهران طراحی ویژه‌ای صورت گرفته و تمام رخدادهای تاریخی و معرفی اشخاص تاریخ ایران به صورت دقیق در آن جانمایی شده است و با شاکله جدیدی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۵۰ هزار نسخه از نقشه گردشگری تهران چاپ شده که در غرفه‌های اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد ضمن اینکه ۵۰ هزار نسخه دیگر نیز به استان‌های تهران ارائه خواهد شد. در پایانه‌های شهر تهران، ترمینال فرودگاه‌ها و راه آهن نیز ایستگاه‌های استقبال از بهار راه اندازی خواهد شد و در برخی ساعات پرتردد برنامه‌های شاد شاهنامه خوانی و نوروز خوانی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران تصریح کرد: ۹۰ ایستگاه اطلاع رسانی داریم که در آنها ضمن ارائه بسته‌های گردشگری مقاصد گردشگری را نیز از طریق واقعیت مجازی مقاصد گردشگری را به مخاطبان خود ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز کلیپ‌های یک دقیقه‌ای برای معرفی اماکن گردشگری تهران پخش خواهند کرد و در شهرری نیز تورهای رایگان مفصلی خواهیم داشت، افزود: علی رغم اینکه شاید برخی تهران را جز شهرهای مسافرخیز نمی‌دانند ولی از حالا ورودی‌های شهر تهران میزبان مسافران نوروزی شده است؛ برای هدایت مسافران در ۴ ورودی تهران ایستگاه‌های استقبال مستقر کرده ایم که به مسافران خدماتی ارائه خواهند داد.

قاسمی با بیان اینکه در مترو شهر تهران تبلیغاتی با عنوان تهران مقصد گردشگری" پیش بینی کرده ایم، تصریح کرد: امسال کتابچه‌های ویژه‌ای با عنوان تهران مقصد گردشگری با تلفیقی از فضای ماه رمضان، نوروز و گردشگری ویژه کودکان تهیه کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: لیستی با عنوان تخفیفات نوروزی اماکن گردشگری شهر تهران در غرفه‌های اطلاع رسانی ارائه خواهد شد و شهروندان می‌توانند از تخفیفات ۳۰ درصدی باغ پرندگان و تله کابین توچال و همچنین تخفیف ۵۰ درصدی تعدادی از شهربازی‌ها و موزه‌ها بهره مند شوند. همچنین بخری پارک‌ها و مدارس نیز با هماهنگی‌های انجام شده در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت و با مجموعه هتل‌های یک تا ۵ ستاره نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مسافران بتوانند از تخفیفات ۲۵ درصدی برخوردار شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر اقدامات مذکور شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۳۷، کد ۳ به مشاوره گردشگری دسترسی پیدا کنند. این امر از ۲۸ اسفندماه امکان پذیر است و متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب هر مشاوره‌ای که برای گردش در تهران نیاز دارند، دریافت کنند.

وی در پایان گفت: امسال میزبان ۱۷۳ کمپر از سراسر کشور در تهران خواهیم بود که از دوم فروردین وارد بوستان ولایت می‌شوند؛ زمانی را برای مشاهده این کمپرها توسط شهروندان پیش بینی کرده‌ایم که زمان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز