پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
شرکت فولاد هرمزگان با اولویت بندی دو سال پیش رو، وضعیت را برای سهامداران خود ترسیم کرده و نشان می‌دهد انتهای این مسیر روشن و میزان سهم فولاد هرمزگان چه در بازار داخلی و چه در بازار‌های صادراتی رو به افزایش خواهد بود. با چنین وضعیت جایگاه نماد «هرمز» نیز در بین نماد‌های فلزی نیز ارتقا پیدا کرده و حمایت سهامداران نیز افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۸۴۴۰

تیتر20- فولاد هرمزگان پس از ادامه دار شدن رکوردهای خود در تولید، وارد مرحله جدیدی از توسعه شد. درواقع با ثبت پی در پی رکوردهای تولیدی، فولاد هرمزگان در بحث تولید به ثباتی دست پیدا کرد که توانست به سراغ اجرای طرح های توسعه رفته تا میزان تولید را بیش از پیش افزایش داده و بتواند برنامه های صادراتی خود را پس از تامین نیاز داخلی، محقق کند. 


اما شاید یکی از مهمترین سیاست های این مجموعه برای سال 1403، تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر در کنار افزایش سرعت اجرای طرح های توسعه ای است. 
در همین زمینه عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرده است: طی دو سه سال آینده مهم‌ترین برنامه و هدف  حفظ و پایداری تولید با تولید محصولات دارای ارزش افزوده به همراه سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود. 


گفته های معروفخانی حاکی از اولویت های این مجموعه است که اصلی ترین آن اجرای طرح های توسعه است که سهم فولاد هرمزگان چه در بازار داخلی و چه بازار صادراتی را افزایش می دهد. اما بی شک این تمام اولویت های این مجموعه نخواهد بود. 


اجرای طرح های توسعه ای و بهره برداری از آنها به معنای تامین مواد اولیه خواهد بود، یعنی فولاد هرمزگان باید برای تامین مواد اولیه مورد نیاز این طرح ها نیز وارد برنامه ریزی شده و از امروز تامین زیرساخت ها در حوزه انرژی، مواد اولیه، بازاریابی و... را در دستور کار قرار دهد.


اما سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای به چه معنا خواهد بود؟
بیش از آنکه فولاد هرمزگان موفق به افزایش سهم تولید و عرضه خود در بازار شود، سرعت دهی به طرح های توسعه ای به معنای توان این مجموعه در روند اجرای کار است که در تامین سرمایه و مواد اولیه آن و همچنین بازار مورد نیاز موفق بوده است. 


از سویی دیگر اجرای طرح های توسعه ای به معنای افزایش درآمدهای این مجموعه خواهد بود که بر ارزش نماد آن در بورس نیز می افزاید. با چنین برنامه هایی در سال های پیش رو، فولاد هرمزگان می تواند درخشان ترین کارنامه فعالیت را از خود به جای گذاشته و در بازارهای صادراتی نیز بیش از پیش حضور داشته باشد.

 
درواقع فولاد هرمزگان چشم اندازی را برای خود متصور است که بی شک سهم این شرکت در ادامه این مسیر در تامین نیاز داخلی و همچنین حضور در بازارهای صادراتی بیش از پیش خواهد شد و این مجموعه می تواند علاوه بر توسعه صنعت فولاد، در توسعه هرچه بیشتر منطقه و اشتغالزایی در آن نیز اثر گذار شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز