چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
فولاد هرمزگان که در بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصلی صنعت فولاد کشور قرار دارد، طرح‌های توسعه‌ای خود را با سرعت خوبی پیش برده است که در زمان مشخص شده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۸۶۵۶

تیتر 20-  حیات هر مجموعه تولیدی در گروی اجرای طرح های توسعه ای است تا بتواند براساس این سیاست میزان تولید، فروش و در نهایت سوددهی خود را افزایش دهد. 
درواقع توسعه یکی از اصلی ترین راهکارهای بنگاه های اقتصادی برای بقا خواهد بود و از سویی دیگر توان رقابتی آنها را هم افزایش می دهد.

در سال های اخیر شرکت های تولیدکننده فولاد در کنار تولید محصولات خود بیش از پیش بر اجرای طرح های توسعه ای متمرکز شدند و شاید بتوان گفت در این زمینه وارد رقابت با یکدیگر شدند. این طرح ها تنها به حلقه فولادی زنجیره منتهی نمی شود، بلکه تولیدکنندگان بزرگ فولادی به سمت بالادست زنجیره رفته و در معدن کاری و اکتشافات نیز طرح های توسعه ای را اجرا کرده اند. 


در این بین فولاد هرمزگان در سال های اخیر توسعه هرچه بیشتر را در سیاست های اصلی خود قرار داده است تا براساس آن سهم بیشتری از صنعت فولاد کشور را در اختیار بگیرد. همچنین این مجموعه تلاش کرده تا به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر رفته و حضور پررنگ تری در بازارهای صادراتی داشته باشد.

 
فراموش نکنیم موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان به صورتی است که دسترسی به بازارهای جهانی آسان و هزینه حمل و نقل کمتری به همراه دارد به همین دلیل بخشی از تمرکز این مجموعه بر توسعه صادرات است که باید برای آن تولید را از نظر کمی و کیفی افزایش دهد. 


حال کارنامه این مجموعه نشان می دهد که از سال 1400 تا به امروز اجرای 4  طرح توسعه ای بزرگ در دستور کار قرار گرفت و پروژه‌های بزرگی همچون مگامدول دوم احیا مستقیم به ظرفیت یک‌میلیون و 720 هزار تن، سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی به ظرفیت 30 هزار تن، واحد دوم گازهای صنعتی به ظرفیت 10 هزار نرمال مترمکعب بر ساعت و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت یک‌میلیون و 720 هزار تنی را کلنگ زنی کرد. 


حال عطا اله معروفخانی ، مدیر عامل فولاد هرمزگان بیان کرده است که با سرعتی که این طرح ها دارند در زمان مشخص شده به بهره برداری می رسد. این موضوع نشان می دهد که فولاد هرمزگان برنامه ریزی کارشناسی شده ای برای روند اجرا دارد. از سویی دیگر تامین سرمایه صورت گرفته و تامین تکنولوژی و قطعات نیز طبق برنامه در حال طی شدن است که حاکی از توانمندی های این مجموعه در بحث اجرای پروژه های توسعه ای خود است.

 
اما بهره برداری از این 4  طرح توسعه ای بزرگ مانند واحد تولید آهن اسفنجی و همچنین پروژه ستاره سیمین، تامین مواد اولیه را برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر برای فولاد هرمزگان را فراهم می کند. درواقع اقدامات فولاد هرمزگان این اطمینان را به سهامداران «هرمز» می دهد که این مجموعه با بهره برداری از پروژه های توسعه ای خود در زمان مشخص شده به سوددهی خوبی خواهد رسید. 


بهره برداری از این طرح ها توان رقابتی فولاد هرمزگان را هم در داخل کشور و هم در بازارهای صادراتی افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود تا نقش آفرینی این مجموعه در افزایش صادرات استان و درآمدزایی آن به همراه توسعه اقتصاد غیر نفتی، منجر به ارتقای وضعیت اجتماعی نیز شود زیرا بهره برداری از این طرح ها به صورت مسقتیم و غیر مستقیم منجر به اشتغالزایی خواهد شد.  

ارسال نظرات
موضوعات روز