شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
هر چند مدیران خودرو تلاش کرده است که به سرعت حادثه پیش آمده برای ایکس 55 خود را به سرعت مدیریت کند.اما با توجه به نوع ادبیاتی که به کار برده است باید دید که آیا واکنش این خودرو ساز با روش های معمول جهانی تطبیق داشته است؟
کد خبر: ۶۹۱۹۹

تیتر20 - مدیران خودرو در حالی اقدام به فراخوان برای بازبینی ایکس 55 کرده است که نوع برخورد آنها با این موضوع این پرسش را پیش می آورد که اگر این اتفاق برای محصولات چری در سایر بازارها رخ می داد، آیا باز هم رفتارشان این گونه بود؟ آیا با توجه به جایگاهی که این خودروساز دارد، برخورد آنها یک واکنش منطقی و اصولی به شمار می آید؟ 


طی سال های اخیر مدیران خودرو با توجه به سبد محصولات و انتخاب  شیوه های مختلف و متنوع و منعطف فروش ، توانسته است جایگاه مطمئنی در بازار خودرو برای خود کسب کند. 


این شرکت همچنین با افزایش ظرفیت های تولید و بالابردن تیراژ فاصله زیادی با سایر شرکت های بخش خصوصی به وجود آورده است. به نحوی که بعد از دو غول جاده مخصوص نزدیک به 13 درصد بازار خودروهای سواری در اختیار این شرکت قرار دارد.


تولید بیش از 120 هزار دستگاه سواری ، سهم 13 درصدی از بازار و شبکه گسترده و عاملیت های پر تعداد مدیران خودرو درسرتاسرکشور،همگی از وجود و حضور یک تولید کننده بخش خصوصی خبر می دهند.


به همین علت توقع این است که با رشد ظرفیت ها و گستردگی بازار شاهد رشد متوازن در تمام زمینه های مرتبط باشیم.


اما بعد از وقوع حادثه خرابی و واژگونی یک دستگاه ایکس 55 ، آنچنان که باید این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی و حتی وضعیت و جایگاهی که دارد عمل نکرد.
البته از منظر برخی همزمانی این حادثه با نمایشگاه پکن و حضور اکثر مدیران ارشد این شرکت در این رویداد ،می تواند دلیل تاخیر در پیگیری این موضوع باشد.


شاید این مساله دخیل باشد اما آیا این بهانه از سوی شرکتی مانند مدیران خودرو پذیرفتنی است ؟


بحث دیگر نوع نگاه مدیران خودرو باشد که حتی می توان گفت فراخوان تمام ایکس 55 ها و دلجویی از مالک خودرو حادثه دیده را تا حدی تحت تاثیر قرار داده است.


البته همانطور که اشاره شد این شرکت برای بررسی و رفع ایراد احتمالی سایرایکس 55 های در بازار فراخوان داده است.اما پیش از آن در بیانیه ای رسمی ضمن اشاره به پیگیری این مساله به طور غیر رسمی ، افراد یا رسانه هایی که قصد پرداختن به موضوع داشته و یا دارند را نیز تهدید کرده است.


این مساله چندان با نوع رفتارهایی که شرکت های بزرگ دارند ، تطبیق  وهمخوانی چندانی ندارد.


در این شرایط مدیران خودرو نیز مانند بسیاری از شرکت های جهانی فراخوان داده است. این اقدام گامی بلند برای برخورد با مشتری ،افکار عمومی وترمیم برند و تلاش برای از دست نرفتن بازارو جلب اعتماد مشتری تلقی می شود.


ولی برخلاف شرکت های بزرگ جهانی، خبری از عذرخواهی رسمی از سوی مدیران ارشد این شرکت نیست .


در این شرایط مشخص نیست که آیا این مساله از سوی آنان یک امر عادی به شمار می آید یا خیر؟ یعنی اینکه آنها نیز مانند برخی فکر  می کنند که شاید این مساله برای سایر برندها نیز می توانست پیش بیاید.


شاید همین که فراخوان داده اند از نظر آنها کفایت می کند و دیگر نیازی به اقدامات و کارهای دیگر نیست؟


با این حال همچنان این پرسش پیش می آید که اگر این حادثه درکشور و بازاری دیگر رخ می داد یا حتی اگر وضعیت بازار خودروی کشور در شرایط عادی قرار داشت ، بازهم از همین شیوه برای رتق و فتق امور استفاده می کردند؟


آیا اگر خودروسازی کشور در شرایط تحریم قرار نداشت و رقابت غیر چینی در بازار وجود داشت، بازهم رفتار مدیران خودرو این گونه بود و با نگاه بالا به پائین به قضیه نگاه می کردند؟


آیا مدیران ارشد این شرکت جایگاهی بالاتر و فراتر از مدیران ارشد شرکت های بزرگ جهان برای خود متصور هستند؟ گذشته از این پرسش ها، اگر این اتفاق برای یک برند غیر چینی رخ می داد، آیا متولیان و مسئولان مرتبط به راحتی از کنار آن عبور می کردند؟ 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز