دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در اولین ماه از سال 1403 موفق به ثبت رکوردهای کمی و کیفی شده است که در صورت تکرار در ماه های دیگر سال میزان تولید و فروش این مجموعه را افزایش می دهد.
کد خبر: ۶۹۳۰۲

تولیدات کیفی کنسانتره در هر هفت خط گل گهر

تیتر 20- افزایش کمی و کیفی در تولیدات مجموعه های معدنی و صنعتی یکی از اهدافی است که در دستور کار واحدهای تولیدکننده قرار دارد. درواقع دستیابی به این رکوردها را می توان از زوایای مختلفی مورد نقد و بررسی داشت و پیش بینی ای را از ادامه این مسیر در ماه های آینده داشت. 


در این بین شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای چشم انداز 1410، افزایش کمی و کیفی را در دستور کار قرار داده است که حالا انتشار آمارهای فروردین نشان می دهد این مجموعه در این ماه موفق به ثبت 9  رکورد کمی و کیفی در مدیریت های فرآوری و گندله سازی شده است. 


اما ثبت این رکورد ها برای گل گهر چه پیامی به همراه دارد؟
این مجموعه در بخش مدیریت فرآوری موفق به ثبت 4  رکورد کیفی شده است که 3 مورد آن در 7  خط کنسانتره سازی بوده است. اما دو رکورد دیگر نیز در کارخانه های گندله سازی به ثبت رسیده است. البته رکوردهای گندله سازی کیفی و کمی بوده و منجر به افزایش حجم تولید نیز شده است.  


مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر برای دستیابی به چشم انداز 1410 باید به سراغ سرمایه گذاری هایی در زمینه افزایش کمی و کیفی تولیدات خود برود. به عنوان مثال رکورد زنی در افزایش تولید آهن اسفنجی و ادامه توسعه سبد محصولات فولادی نیازمند تولید بیشتر و با کیفیت تر در حلقه های بالادست یعنی کنسانتره و گندله است. 


درواقع این رکوردزنی ها از بالادست در دستور کار قرار می گیرد تا بتواند در ادامه حلقه های زنجیره ارزش نیز با افزایش کمی و کیفی همراه شوند. این رکودزنی در ماه اول سال نشان می دهد میزان عملیات معدنی در ماه های پایانی سال قبل افزایش پیدا کرده است که حالا در اولین ماه از سال 1403 رکوردهای کمی به ثبت می رسد. 


اما در بخش رکوردهای کیفی این نتیجه براساس سرمایه گذاری ها و اقدامات فنی و مهندسی به ثبت رسیده است. یعنی گل گهر به موازات افزایش عملیات معدنی و همچنین افزایش تولید در خطوط تولید به دنبال ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است. 


از سویی دیگر مجموعه گل گهر اصلی ترین بازیگر تولید مواد اولیه زنجیره ارزش فولاد است که در زنجیره ارزش فولاد کشور سهمی بیش از 30  درصد در تولید کنسانتره و گندله دارد. در نتیجه این موضوع علاوه بر نتیجه مثبت در فعالیت های گل گهر، در بحث تامین مواد اولیه با کیفیت برای زنجیره ارزش فولاد اثر گذار است. درواقع به هر میزان گل گهر بر ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود متمرکز باشد، این نتیجه را می توان در زنجیره ارزش هم مشاهده کرد.

 
اما نتیجه دیگری که می توان از این رکوردزنی ها بدست آورد، عزم گل گهر برای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای کنسانتره سازی و گندله سازی است و مدیریت صورت گرفته در این بخش به موفقیت رسیده است. در ادامه این موضوع گل گهر در ماه های آینده توان این رکوردزنی را دارد و می تواند با افزایش کیفی محصولات خود بر توسعه صادرات نیز بیش از پیش فعالیت داشته باشد.
گل گهر با عزم جدی در مسیر تحقق برنامه های خود در حرکت است، و حالا نتایج آن در ابتدای سال 1403  قابل مشاهده است. در صورت ادامه دار شدن این رکوردزنی ها باید منتظر افزایش سود خالص «کگل» نیز بود. 
  

 

ارسال نظرات
موضوعات روز