شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
 در حالی که موج جدید برقی سازی بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده است، آرین پارس موتور با لاماری هیبرید، مسیر دیگری را انتخاب کرده است که تطبیق و امکان استفاده بیشتری با وضعیت امروز صنعت خودروسازی ایران دارد.
کد خبر: ۶۹۳۵۷

ایجاد مسیری جدید با لاماری هیبریدتیتر۲۰  -  برخی فقدان تنوع در سبد محصول آرین موتور را نقطه ضعف این شرکت می دانند ، ولی جایگاه بازار و ارزندگی  برند لاماری نشان داده است که این شرکت به رغم مدت زمان کوتاهی که وارد عرصه تولید شده است ، درک و شناخت کامل و مناسبی از این صنعت و بازار منتسب به آن دارد.


ضریب بالای نفوذ در بازار و میزان تولیدی که با استقبال خریداران همراه شده ، بیانگر این حسن انتخاب است.در واقع آرین موتور با تک محصول لاماری ایما توانسته است خود را در مسیردرست و هموار قراربدهد.


البته آرین  موتور پیش از ورود به جمع تولید کنندگان و آغاز تحریم ها با عرضه محصولات میتسوبیشی توانسته بود جایگاه قابل توجهی نیز در بازار رقابتی خودروهای وارداتی برای خود کسب کند.


 آرین موتور با سبد مناسبی از محصولات متنوع این خودروساز ژاپنی در کلاس های مختلف به یکی از شرکت های تاثیر گذار و بازیگران قابل احترام بازار بدل شده بود. 
ضمن اینکه آرین موتور با توجه به فراهم کردن زیرساخت ها و موقعیت خاص جغرافیایی ایران و مزیت های رقابتی ای که تولید در آن هنگام ،قصد داشت در کنار واردات ، تولید محصولات میتسوبیشی در ایران را نیز انجام بدهد.


ولی آغاز تحریم ها همانطور که مانع از ادامه حرکت ها و تحقق اهداف وارداتی این شرکت شد،برنامه های تولیدی آرین موتور را نیز به تعویق انداخت.
با این حال این شرکت همانطور که پیش از مسدود شدن مرزها تولید را در دستور کار خود قرار داده بود، با گذر از دوران سخت و پرفشار وعبور از گردنه تحریم ها و گذر از موج اول و تکانه های شدید بازار، اقدامات عملی خود برای تولید را آغاز کرد.


انتخاب محصول براساس نیاز و خواست مشتریان ، به روز بودن از نظر کیفی و طراحی ، نحوه معرفی و ورود به بازار در اولین گام نشان داد که این شرکت یک وارد کننده صرف نبوده است.


در واقع همکاری با میتسوبیشی ژاپن از منظر این شرکت در کنار فعالیت های تجاری، به چشم فرصتی مناسب برای یادگیری استانداردهای روز خودرویی دنیا بدل شده بود.
این تجربه باعث شد که این شرکت نه تنها در زمینه انتخاب محصول و چگونگی تولید بتواند گام های اصولی و موثری بردارد، بلکه درسایر زمینه ها نیز به مدد آرین موتور آمد و موجب توسعه متوازن این شرکت شد.


آرین موتور با توجه به خلاء به وجود آمده در بازار و جای خالی به وجود آمده ، یک محصول شاسی بلند را به خط تولید خود آورد. لاماری ایما با توجه به مشخصات فنی و توان برآورده کردن سلایق مختلف سطح جدیدی از رقابت را در بازار خودرو به وجود آورد.


این محصول پس از عرضه یکی از پرتقاضاترین  محصولات بازار شد. آرین موتور در پاسخ به این استقبال اقدام به ایجاد افزایش ظرفیت کرد.


 از یک سو افزایش ظرفیت تولید و از سوی دیگر با تحویل های پیش از موعد مانع از شکل گیری جریان دلالی و سفته بازی و قیمت سازی در بازار شد .


در همین حال آرین موتور در کنار برنامه های توسعه تولید، گستردگی شبکه خدمات پس از فروش و استانداردسازی عاملیت ها را با سرعت مناسبی آغاز کرد.


این امر نشان می دهد که آرین موتور برای حضور در عرضه تولید و افزایش سهم و ضریب نفوذ در بازار، برنامه های بلند مدتی را تدوین کرده است.


 برنامه هایی که از یک سو نیازصنعت خودروسازی را مد نظر قرار داده است و از سوی دیگر باعث افزایش توان رقابتی این شرکت درآینده خواهد بود.


انتخاب لاماری هیبرید نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت ها با توجه به شکل گیری جریان جدید سراغ خودروهای برقی رفته اند. امری که با توجه به وضعیت آلودگی هوا، افزایش مصرف بنزین و جلوگیری از اتلاف منابع ملی، قابل پسند و اصولی به شمار می آید.


چرا که در حال حاضر شرایط و زیرساخت ها آنچنان که باید برای افزایش میزان استفاده از خودروهای برقی فراهم نیست. همچنین برای استفاده از این خودروها هنوز چندان فرهنگ سازی نشده است.


در این وضعیت آرین موتور با لاماری هیبرید از یک جهت خودرویی سازگار با محیط زیست را عرضه کرده است و از جهت دیگر این نوع خودرو با قابلیت هایی که دارد می تواند اهدافی که برای خودروهای برقی در نظر گرفته شده است را محقق کند.


البته در این شرایط برخی معتقد هستند که آرین موتور می بایست مانند بسیاری از شرکت های دیگر سراغ خودروهای برقی می رفت.


اما لاماری هیبرید را می توان به مثابه پلی درنظرگرفت که هم توان برآورده ساختن نیازها را دارد و هم می تواند زمینه ساز گسترش استفاده از خودروهای پاک باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز