پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
گروه بهمن با در اختیارداشتن سبدی گسترده از محصولات مختلف درطیفی متنوع یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازارو تولید خودرو به شمار می‌رود و دست بالایی در آمار‌های تولید دارد.
کد خبر: ۶۹۵۹۸

تیتر20  -  گروه بهمن از جمله خودروسازان بخش خصوصی به شمار می رود که تنها و صرفا در یک زمینه فعالیت نمی کند. این خودروساز با توجه به استراتژی توسعه و نگاهی که به بازار خودرو و نیازمصرف کنندگان دارد، با توجه به پتانسیل و ظرفیت هایی که در اختیار دارد ، سبد متنوع و گسترده ای از خودروهای مختلف را درخطوط تولید خود دارد. دراین گروه تمرکز اصلی روی محصولی خاص وجود ندارد. 


به بیان دیگر در گروه بهمن صرفا به تولید سواری پرداخته نشده و تمام تلاش و توان آنان برای افزایش این نوع خودروها صرف نمی شود.


البته با توجه به نیاز بازار و ارزندگی برند و استقبالی که از محصولات می شود ، تولید خودروهای سواری در دستورکار بهمن موتور قرار دارد.


اما تمام انرژی آنها برای تولید مدلی خاص گذاشته نمی شوند و دراین بخش نیز تنوع بخشی در کنار تولید محصولات با کیفیت در دستور کار قرار دارد.


به همین علت به رغم اینکه در تولید سواری با رتبه های اول و دوم سوارای سازان بخش خصوصی فاصله دارد، ولی در عین حال همچنان نقش اصلی بازار را ایفا می کند .


به نحوی که می توان خودروهای تولید شده در این شرکت را به عنوان الگویی برای انتخاب موفق برای بسیاری از شرکت های دیگر دانست.


با این وجود درحال حاضر نیز دست کم 2 مدل شاسی بلند در نسخه های متفاوت و 2 مدل سدان در سبد محصول بهمن موتور دیده می شود.


این شرکت در سال گذشته در مجموع موفق به تولید23147 دستگاه انواع خودروی سواری شده است. 


در سال گذشته 14972 دستگاه فیدیلیتی ،4302 دستگاه دیگینیتی ، 3459 دستگاه ریسپکت و 414 دستگاه B30 در بهمن موتور تولید شده است که نسبت به سال 1401 که رشد 58درصدی را نشان می دهد.


یکی از 3 تولید کننده ون 
گروه بهمن همچنین یکی از معدود تولید کنندگانی بوده است که در سال گذشته به رغم مشکلات و چالش های تولید ون ، همچنان این نوع خودرو را در خط تولید خود نگه داشته است. در واقع گروه بهمن یکی از 3 تولید کننده ون در سال گذشته به شمار می آید که توانسته اند 349 دستگاه از این محصول را به تولید برسانند.


مینی بوس یکی ازمحصولات سبد بهمن
این تولید کننده بخش خصوصی در شرایطی که کمتر خودروسازی سراغ تولید خودروهای حمل و نقل جمعی می رود، همچنان مینی بوس را در سبد محصولات خود نگه داشته و 411 دستگاه پگاسوس تولید کرده است.


افزایش تولید اتوبوس در بهمن
گروه بهمن همچنین تولید اتوبوس را فراموش نکرده است. هر چند این نوع محصول مشتری خاص خود را داشته و باید پیش از تولید سفارش گذارش شود . با این حال در سال گذشته 162 دستگاه اتوبوس 12 متری درون شهری ازخطوط تولید این گروه خارج شده است.


یکی از بزرگان تولید وانت
بر اساس آمار این گروه یکی از بزرگان تولید وانت نیز به شمار می رود. هر چند بسیاری از تولید کنندگان تولید پیکاپ را دردستور کار دارند، اما این شرکت غیر از یک مدل پیکاپ ، وانت کارا را هم در خط تولید خود نگه داشته است تا بتواند یکی از وانت های مناسب کار را به بازار عرضه کند.


سبد پروپیمان محصولات کار وتجاری 
سبد پروپیمان محصولات کار وتجاری بهمن دیزل از زیرمجموعه های گروه نیز نشان می دهد که آنها همچنان در این عرضه هم یکی از فعالان وتاثیرگذاران هستند. سال گذشته 5998 دستگاه انواع کامیون ، کامیونت و کشنده در بهمن دیزل و سیبا موتور به تولید رسیده است.


این تیراژدرشرایطی به دست آمده است که محصولات کارو تجاری بخشی از تولید این گروه را شامل می شود.


در واقع همانطور که اشاره شد، این خودروساز بخش خصوصی تمرکز و توان خود را صرفا روی تولید یک نوع محصول قرار نداده است.


 با توجه به تیراژ تولید در طیف متنوع به نظر می رسد که اگر تمام این توان و سرمایه گذاری ها را روی محصولی خاص صورت می گرفت ، تیراژ تولید در این گروه از آمارهای تولید سال گذشته بسیار فراترمی رود.


با این وجود در سال 1402 در مجموع 46303 دستگاه انواع خودرو درگروه بهمن تولید شده است که نسبت به سال 1401 از رشد24درصدی تولید در این گروه خبر می دهد.
البته با این سبد متنوع و محصولات مختلف در کلاس های متعدد گروه بهمن را می توان جزء اصلی ترین بازیگران صنعت خودروسازی کشور به شمار آورد که سهم بسیار ویژه و بالایی در صنعت و بازار خودروی کشور دارد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز