پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت در سال گذشته ۴۵۲ میلیون دلار ماشین آلات در حوزه صنعت پوشاک و منسوجات وارد کشور شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱ درصدی داشته است.
کد خبر: ۶۹۶۲۷

تیتر۲۰- محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی پارچه و صنایع وابسته، گفت: در حوزه سرمایه گذاری 11 درصد رشد در سال 1402 نسبت به سال قبل آن با 452 میلیون دلار واردات ماشین آلات به ثبت رسید که این رقم در سال 1401 حدود 407 میلیون دلار بود(رشد 11 درصدی)، ضمن اینکه این آمار در سال 1401 نسبت به 1400 رشد 15 درصدی را داشت که نشانگر پویایی صنعت است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت به رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک، پارچه، الیاف، کیف و کفش چرم و فرش ماشینی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سندهای راهبردی با همکاری تشکل ها و اصناف مربوطه تهیه و تدوین شد و اکنون به مرحله اجرا رسید تا منجر به رونق تولید و صادرات در صنایع مختلف شود.

وی تصریح کرد: با همکاری مجلس و دولت، صنایع نساجی پوشاک را در برنامه هفتم توسعه کشور قرار دادیم که این اسناد لازم الاجرا می‌شود.

گرجی با اشاره به خود اتکایی در تولید الیاف پلی استر، خاطرنشان‌کرد: واردات این محصول در سال 1400 نزدیک به 10 هزار تن، در سال 1401 به چهار هزار تن و در سال گذشته به 1.4 هزار تن رسید، ضمن اینکه چهار طرح بالای 80 درصد در حوزه پلی استر با ظرفیت تولید 61 هزار تن نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه واحدهای زیادی در سال گذشته احیا شد، گفت: در سال 1401 حدود 98 واحد در 23 استان و در سال گذشته 102 واحد در 21 استان احیا شد.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت ادامه‌داد: پارسال 486 پروانه بهره‌برداری صادر شد که این رقم نسبت به سال 1401 که 331 پروانه بهره‌برداری بود رشد 41 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سال گذشته یک‌هزار و 706 جواز صادر شد که نسبت به سال 1401 که یک‌هزار و 500 مجوز بود رشد را نشان می‌دهد؛ این آمارها نشانگر رشد صنعت نساجی و پوشاک است هر چند سختی هایی نیز در این عرصه وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت تاکید کرد: در حوزه چادر مشکی ظرفیت اسمی تولید به رشد 60 درصدی رسید، همچنین در سال 1402 در صنعت نساجی اکلریک رشد 30 درصدی و نخ پلی استر و پنبه و انواع پارچه و پتو رشد های بالای پنج تا 17 درصد رشد به ثبت رسید.

وی با اشاره به رشد برگزاری نمایشگاه ها، گفت: تعاملات بین المللی رو به رشد بوده است و تولیدکنندگان پوشاک در نمایشگاه روسیه شرکت خواهند داشت، همچنانکه سال گذشته هم حضور داشتند. امسال نیز نمایشگاه دیگری در ترکیه بود که فعالان صنعتی ایران حضور داشتند./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز