دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو نسبت به احتمال بروز برخی تداخلات داروهای اعصاب و روان با سیگار هشدار داد.
کد خبر: ۶۹۶۶۹

تیتر۲۰- دکتر زهرا جهانگرد با اشاره به عوارض جانبی تداخل داروها با مصرف سیگار عنوان کرد: سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان مانند کلوزاپین، الانزاپین، فلووکسامین و یا دارویی مانند وارفارین می‌شود.

وی افزود: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور این سازمان، بیماران باید در صورت شروع سیگار و یا تصمیم به قطع آن حتما با پزشک خود مشورت کنند./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز