سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
در نشست خبری شرکت آفتاب خودرو عنوان شد:
در نشست خبری شرکت آفتاب خودرو نماینده محصولات مزدا در ایران که عصر دیروز برگزار شد برنامه ورود چند مدل از خودروهای شاخص این برند به ایران تشریح شد.
کد خبر: ۷۰۲۰۶

تیتر20 – کاظمی ، مدیرعامل شرکت آفتاب خودرودر این نشست گفت: آفتاب خودرو در گذشته مسئولیت خدمات پس از فروش بسیاری از برندهای مطرح را بر عهده داشته و دارای شبکه نمایندگی در سراسر کشور است. این شرکت با سابقه ۲۰ ساله در حوزه خدمات پس از فروش فعالیت خود را آغاز و با آزادسازی واردات خودرو از سال گذشته تصمیم بر عرضه مزدا در ایران گرفتیم.


او در خصوص واردات برند مزدا و بازگشت دوباره آن به ایران گفت: از دوسال گذشته که واردات خودرو دوبار از سر گرفته شد مجموعه آفتاب خودرو در صدد واردات خودرو بر آمد و مذاکره با چندین شرکت آغاز شد و در نهایت با جوینت ونچر مزدا یعنی چانگان به امضا رسید.


کاظمی افزود: در سال گذشته پس از چند ماه مذاکره با چانگان در چین موفق به عقد قرارداد شدیم. این توافق به‌طور مستقیم با دفتر مزدا در چین و با اطلاع از توافق تولید در ایران و تعهد بر پشتیبانی کامل خدمات پس از فروش انجام شده است. برای گرفتن مجوز در داخل کشور نیاز به قرارداد و تفویض اختیار از برند مادر داشتیم که شرکت مزدا این مدارک را در اختیار ما گذاشت.


او درباره محصولات قابل عرضه در ایران گفت: در همکاری گسترده آفتاب خودرو با مزدا، قرار است محصولات بنزینی، هیبریدی و برقی متنوعی از این برند مثل مزدا EZ-6، مزدا ۳ بنزینی، مزدا CX-30، CX-50، مزدا آراتا و… به بازار عرضه شود و در گام نخست، دو مدل مزدا 3 و مزدا CX-30 به‌صورت وارداتی به ایران خواهند آمد.

 
به گفته کاظمی در حال حاضر، آفتاب خودرو 400 دستگاه مزدا شامل 200 دستگاه مزدا 3 و 200 دستگاه CX-30 برای واردات خریداری کرده و از شهریور عرضه آن‌ها را آغاز خواهد کرد. برای مزدا 3 قیمت 2.3 تا 2.4 میلیارد و برای CX-30 حدود 2.8 تا 2.9 میلیارد تومان اعلام شده است. این شرکت در نظر دارد در سال اول 3 هزار دستگاه مزدا به ایران وارد و به‌زودی مونتاژ این خودروها را آغاز کند.


او افزود: فهرست قطعات این محصولات تهیه و خریداری شده و نگرانی بابت تأمین لوازم‌ یدکی نخواهیم داشت. همچنین ۶ عاملیت تهران، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، بوشهر راه اندازی شده و در حال گسترش هستیم.


درابتدای این نشست محسن عارفی مدیر مارکتینگ آفتاب خودرو در خصوص تاریخچه پیدایش برند مزدا توضیحات کاملی ارائه کرد و گفت: شرکت مزدا سال ۲۰۰۱ جوینت ونچری با فورد و چانگان با هدف کاهش هزینه‌های تولید در چین منعقد کرده و آفتاب خودرو برای واردات و همکاری سراغ این بخش رفته است.


عارفی همچنین درباره سابقه شرکت آفتاب خودرو نیز گفت: این مجموعه در گذشته نمایندگی بزرگترین خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور بوده است و چندین نمایندگی در سراسر کشور داشته است .

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز