جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
تیتر۲۰ گزارش می دهد:
بیمه پاسارگاد، اگرچه یک نهال نوپا در مسیر سیلاب خروشان ورود به اکوسیستم فناوری و نوآوری است اما عزم خود را جزم کرده تا انجام این ماموریت مهم را ممکن سازد.
کد خبر: ۷۰۳۶۸
تیتر 20- تحول دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی، از ترندهای عصر معاصر است که به بهبود خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت مشتریان شرکت‌های بیمه منجر شده و در آینده تاثیرات آن تشدید خواهد شد.
 
در این میان، بیمه پاسارگاد، اگرچه یک نهال نوپا در مسیر سیلاب خروشان ورود به اکوسیستم فناوری و نوآوری است اما عزم خود را جزم کرده تا انجام این ماموریت دشوار را ممکن سازد.
 
 اکوسیستم دیجیتال در بازار بیمه: از جهان تا ایران
در بازار جهانی، شرکت‌های بیمه بزرگ مانند AXA، Allianz وMetLife و...، برای ایجاد مزیت‌های رقابتی از فناوری‌های‌ دیجیتال استفاده می‌کنند. بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین موجب شده تا شرکت‌های بیمه، دقیق‌تر و سریع‌تر ریسک‌ها را ارزیابی کرده و خسارات را پردازش کنند. این ابزارهای دیجیتال، امکان ارائه محصولات و خدمات جدید را فراهم کرده‌اند‌ و موجب کاهش هزینه‌ و افزایش کارآیی شده‌اند. در بستر این تحولات، شرکت‌های بیمه، ضمن برآورده ساختن نیازها و افزایش رضایت مشتریان، به دنبال جذب مشتریان جدید هستند.گزارش مکنزی نشان می‌دهد با گسترش اکوسیستم دیجیتال، در سال ۲۰۲۵، حدود ۱۲ اکوسیستم مانند مسکن، سلامت، ثروت، موبایلی شدن و...، به طور خاص‌، به نیازهای سازمان‌ها و اشخاص می‌پردازند و درآمد آنها، حدود ۶۰ تریلیون دلار یا ۳۰ درصد کل درآمد جهانی است. در این شرایط، بیمه‌ها، می‌توانند برای کاهش ریسک این اکوسیستم‌ها، با ارائه خدمت به افراد و شرکت‌ها، سهم خود را در این زیست‌بوم فناورانه گسترش دهند.
 
5 نشانه‌ عزم جزم بیمه پاسارگاد
در ایران، با وجود رواج اینشورتک‌ها و فروش بیمه‌نامه‌های آنلاین از اواسط دهه 1390، سهم فناوری‌های نوین در کل صنعت بیمه کشور ناچیز است و هنوز بیمه در ایران، تا دیجیتالی شدن فاصله دارد. در این راستا، بیمه پاسارگاد، در آغاز سفر پرپیچ‌وخم اما جذاب به سوی زیست‌بوم فناورانه قرار دارد. با این حال، شواهد زیر، بیانگر توانمندی‌ها و عزم جزم این شرکت، برای تداوم مسیر آغازین تحول دیجیتال است:
 
الف- اصلاح و بازطراحی ساختار: ایجاد معاونت فناوری اطلاعات در نمودار تشکیلاتی هیئت عامل و استفاده از متخصصان حوزه فناوری، یکی از اقدامات مهم بیمه پاسارگاد است تا بدین وسیله از دیدگاه‌های کارشناسانه آنها، هنگام تدوین و اجرای راهبردها و اتخاذ تصمیمات مهم بهره‌مند شود.
 
ب- تاسیس شرکت «ریتون»: این شرکت با مشارکت بیمه پاسارگاد و شرکت داتین راه‌اندازی شده که ماموریت نخست آن ساخت کُر (core) جدید و یکپارچه با هدف ارائه راهکارهای نرم‌افزاری و زیرساختی جامع، نوین و فناوری‌محور بیمه‌گری است. همچنین رویکرد این مجموعه بر پوشش خلأهای زیست‌بوم بیمه، با معماری به‌روز و استاندارد تمرکز دارد.
 
ج- ترکیب پورتفوی بیمه‌ای: بیمه پاسارگاد بیشتر بر صدور بیمه‌نامه‌های زندگی تمرکز دارد و اصطلاحا پورتفوی شرکت بر محور بیمه زندگی استوار است. گزارش خردادماه نشان می‌دهد بیمه زندگی اندوخته‌دار به عنوان صدرنشین حق بیمه تولیدی این شرکت با ۳۵ درصد سهم از پرتفوی، ۳۱ درصد سهم در خسارت پرداختی داشته است. بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری فناورانه، اصلاح یک‌سری فرایندها و جذب مشتریان جدید، در صورت تسریع، تسهیل و نوآوری در ارائه خدمات، می‌تواند از ظرفیت‌های ناشی از پورتفوی «بپاس» بهره‌مند شود و با مدیریت ریسک بهتر، سکان کشتی را به ساحل موفقیت و درآمدزایی بیشتر هدایت کند.
 
د- شبکه فروش گسترده: برخورداری از این مزیت، سازماندهی شبکه فروش وسیع و ارائه خدمات مطلوب به این شبکه در سراسر کشور را ضروری می‌سازد. به این منظور، طراحی و پیاده‌سازی نقشه راه تحول دیجیتال برای سهولت و سرعت تعاملات نمایندگان فروش در قالب اکوسیستم فناورانه، باید از اولویت‌های بیمه پاسارگاد در آغاز این راه باشد.
 
ه- حضور پررنگ در رویدادهای مهم فناورانه: تعامل مدیران ارشد بیمه پاسارگاد با شرکت‌های فعال عرصه فناوری مانند حضر هدفمند در نمایشگاه اخیر الکامپ (در تیرماه امسال) یا سایر گردهمایی‌های معتبر و نقش‌آفرینی موثر در پنل‌ها و محافل تخصصی مرتبط با تحول دیجیتال و صنعت بیمه، از دروازه‌های ورود موفق به این مسیر است.این ویژگی‌ها، اقدامات و ظرفیت‌ها، نشانه‌های بارزی از توان هم‌افزایی صنعت بیمه و فناوری اطلاعات است. حرکت جسورانه بیمه پاسارگاد، برای جبران فرصت‌های از‌ دست‌رفته و تلاش برای تحقق رشد۴۰ درصدی فروش در سال مالی 1403، بیانگر تعهد این شرکت به نوآوری، باور برای ورود پرقدرت و بسترسازی مناسب برای تحولات فناورانه و نوآورانه در صنعت بیمه است.
 
4 تاثیر مثبت تحول دیجیتال بر بیمه پاسارگاد
در این رابطه، تحول دیجیتال، حداقل چهار تاثیر مثبت بر آینده بیمه پاسارگاد در رقابت با رقبا برجای می‌گذارد:
اول: با دیجیتال کردن فرایندهای اداری و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بیمه پاسارگاد قادر است هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش و کارآیی فرایندها را افزایش دهد.
 
دوم: دسترسی آسان‌تر به خدمات از طریق پلتفرم‌های آنلاین و افزایش سرعت در ارائه سرویس‌ها، رضایت مشتریان را به شدت افزایش می‌دهد و علاوه بر جذب مشتریان جدید، موجب حفظ مشتریان کنونی می‌شود.
 
سوم: با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های حجیم بیمه پاسارگاد، این شرکت می‌تواند ریسک‌های بیمه‌ را بهتر شناسایی و مدیریت کند. این امر به کاهش میزان خسارات، افزایش سودآوری و رشد سهم بازار شرکت کمک می‌کند.
 
چهارم: تحول دیجیتال، امکان ایجاد محصولات جدید و نوآورانه را برای بیمه پاسارگاد فراهم می‌کند. این محصولات می‌توانند نیازهای متنوع مشتریان را به خوبی برآورده سازند.با توجه به تاثیرات یادشده، بیمه پاسارگاد به دنبال ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال است تا نیازهای بیمه‌ای مشتریان را پوشش دهد. این اکوسیستم، می‌تواند بخش‌های مختلف مانند فروش آنلاین، پردازش دیجیتال خسارات، مدیریت ریسک‌های دیجیتال و ارائه مشاوره‌های تخصصی آنلاین را شامل ‌شود.
 
ماموریت دشوار اما ممکن
اکنون بیمه پاسارگاد که با سهم ۵.۵ درصدی، جایگاه چهارم را در بازار بیمه کشور داراست، با توانگری نسبی ۳۲۰ درصدی در پایان سال گذشته و برخورداری از استحکام مالی و قدرت پرداخت، از کم‌ریسک‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای است.
 
اگر این شرکت، قصد دارد بر اساس چشم‌انداز خود در سال 1404، سهم 13 درصدی بازار بیمه را کسب نماید و جایگاه دوم شرکت‌های بیمه خصوصی را به خود اختصاص دهد، نیازمند همت عالی برای ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال مدرن و استفاده از کلان‌داده‌هاست.
 
همچنین تحقق ماموریت بیمه پاسارگاد برای ارائه خدمات متنوع و مطلوب بیمه‌ای به مشتریان و هدف راهبردی شرکت یعنی گسترش شبکه خدمت‌رسانی به‌موقع و مناسب، به قایقرانیِ ماهرانه در اقیانوس آبی اکوسیستم دیجیتال در صنعت بیمه نیاز دارد.
 
ورود قدرتمند بیمه پاسارگاد به زیست‌بوم فناورانه با تمرکز بر توسعه فناوری‌های دیجیتال نشان می‌دهد این مسیر، قابل پیمودن است و این ماموریت، هرچند دشوار، اما غیرممکن نیست.
ارسال نظرات
موضوعات روز