سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: پتروشیمی آینده ایران است و باید تامین خوراک و توسعه این صنعت اولویت اساسی و اصلی کشور باشد.
کد خبر: ۷۰۶۴۷

تیتر۲۰- مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه) در پانزدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی با بیان اینکه بومی‌سازی کاتالیست‌ها متعلق به صنعت نفت است، اظهار داشت: برنامه اصلی برای پتروشیمی‌ها باید تامین خوراک این صنعت باشد؛ زیرا صنعت پتروشیمی در جهان حرف اول را خواهد زد.

وی افزود: زیرا بر اساس برنامه‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ توزیع و تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی متوقف خواهد شد که این موضوع به معنای کاهش تقاضای خرید نفت خام برای تولید سوخت است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در چین قرار است تغییر حکمرانی در حوزه استفاده از سوخت‌های فسیلی شکل بگیرد و حتی استفاده از خودروهایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، جریمه خواهند شد.

شاهمیرزایی بیان کرد: ما به عنوان کشوری که جایگاه اول را از نظر دارابودن ذخایر هیدروکربنی دارد، می‌توانیم ۱۱۰۰ میلیارد بشکه نفت درجا تولید کنیم.

وی گفت: امروز صنعت پتروشیمی باید در اولویت اصلی حاکمیت باشد تا با توسعه این صنعت بتوانیم ارزآوری داشته باشیم و با آن کشور اداره شود؛ زیرا ممکن است که تقاضا برای خرید حامل‌های انرژی در کشور کاهش پیدا کند و صنعت پتروشیمی می‌تواند، صنعت درآمدزای کشور باشد.

آغاز پانزدهمین دوره همایش پتروشیمی ایران

حسن عباس‌زاده مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی در پانزدهمین دوره همایش پتروشیمی ایران گفت: این همایش در دو روز و در قالب هفت پنل تخصصی شامل ۴۰ سخنران ایرانی و خارجی، هفت کارگاه تخصصی، هفت جلسه ترویج کسب‌وکار برگزار خواهد شد؛ همچنین نمایشگاهی با حضور برخی از شرکت‌های پتروشیمی و همکار هم برگزار می‌گردد.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ شرکت داخلی و خارجی و نمایندگان آن‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: این همایش با شعار محوری فناوری پاک به دنبال طرح و کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه پایدار و رعایت مؤلفه‌های آن در صنعت پتروشیمی است و با مشارکت مؤثر و همراهی بخش خصوصی و دولتی در برگزاری آن از نخستین مراحل، نمایانگر رویکردی متفاوت به مباحث حاکمیتی و نویدبخش آینده‌ای بهتر است.

عباس‌زاده تاکید کرد: برخورد لازم می‌دانم از همه شرکت‌کنندگان در این همایش خصوصاً شرکت‌هایی که ما را در این راه همراهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری اهداف از طریق شرکت پتروپالایش کنگان و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از طریق شرکت‌های زیرمجموعه و سایر شرکت‌های پتروشیمی که به عنوان حامی همایش در این همایش حضور دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: امیدوارم در بستر علمی فراهم شده در امروز و فردا بتوانیم اهداف همایش را محقق و بر دانش و توان علمی یکدیگر بیافزاییم./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز