سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
ايران‌خودرو به خبر نصف شدن خودرو در تصادف پيرانشهر واكنش نشان داد
ايران‌خودرو در واكنش به تصاوير منتشر شده از حادثه تصادفي كه متاسفانه منجربه فوت دو هم‌وطن شده، تاكيد كرده، خودرو داراي تصادفات متعدد بوده كه از نواحي مختلف به طور غير اصولي در خارج از شبكه ايران‌خودرو به هم جوش‌كاري و متصل شده است.
کد خبر: ۷۱۲۷۳

تیتر۲۰- در پي انتشار تصاوير حادثه تصادفي در پيرانشهر، بسياري از رسانه‌ها، بدون توجه به علل و شرايط اين حادثه، به صورت شتاب‌زده و بدون توجه به نظرات كارشناسي، انگشت اتهام را به سمت خودروساز برده و دو نيم شدن خودروی دنا را ناشي از غيراستاندارد بودن توليدات داخلي دانسته‌اند.

بررسي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد، خودروی مذكور توليد سال 1396بوده و داراي دو تصادف سنگين، يك‌بار در سال 1397 و يك‌بار در سال 1399 بوده است.

تصادف اول به نحوي بوده كه براي بازسازي خودرو، قسمت‌‌هاي بدنه‌اي خودرو در ناحيه عقب شامل سرشاسي‌هاي عقب، سيني كف اتاق و صندوق، گل‌گيرهاي داخلي و بيروني عقب و بسياري از مجموعه‌هاي اصلي خودرو نظير ايربگ‌ها، اكسل عقب، درها، رينگ و تاير، پلوس‌ها و ... تعويض شده است.

خودرو مجددا در سال 1399 دچار تصادف سنگين و واژگوني شده و در بازسازي غيراستاندارد خودروي اوراقي و تصادفي توسط خريدار بعدي، با وجود اين‌كه به منظور بازسازي صحيح خودرو، نياز به تعويض كامل اتاق آن بوده، تمامي قسمت‌هاي بدنه خودرو شامل سقف، ستون‌ها، سيني كف، گل‌گيرها و ... به صورت جداگانه به يك‌ديگر جوش‌كاري و متصل شده كه در اين تصادف دچار جدايي شده است. لذا بديهي است، جدا شدن خودرو مرتبط با كيفيت محصول توليدي اوليه شركت ايران خودرو نيست.

تمامي خودروهاي توليدي ايران‌خودرو مطابق دستورالعمل‌هاي استاندارد، تست‌هاي تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بين المللي با موفقيت گذرانده و تاييديه لازم را براي شماره گذاري دريافت كرده اند.

ضمن آن‌كه، تمديد مجوز شماره گذاري خودروها به صورت دوره‌اي صورت مي‌پذيرد كه آخرين آزمون انجام شده بر روي خودروی دناپلاس در سال 1402 با موفقيت در مركز آزمون معتبر خارجي صورت گرفته است.

مناسب است، نهادهاي مرتبط نظارتي در خصوص احيا و به‌كارگيري مجدد خودروهاي تصادفي با خسارت سنگين و مشابه مورد فوق، موضوع را مد نظر قرار داده و در جهت صيانت از كاربران خودروها و كاهش تلفات ناشي از تصادفات، نسبت به نظارت‌هاي لازم در خصوص تداوم رعايت اصول ايمني و استاندارد در خودروهاي تعمير شده در خارج از شبكه خدمات پس از فروش خودروسازان اهتمام لازم را به عمل آورند.

برچسب ها: دنا تصادف خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز