شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
«تیتر ۲۰» گزارش می‌دهد: 
فولاد اکسین در مسیر برندسازی محصولات خود در سال گذشته موفق به صاردات محصول به ۱۸  کشور جهان شده است که توانسته امار‌های فروش را مثبت کند. درواقع امروز فولاد اکسین در مسیر توسعه بازار‌های صادراتی خود قرار گرفته و با امضای دو تفاهم نامه به دنبال افزایش حداکثری آن است.  
کد خبر: ۷۱۵۸۶

تیتر20- واحدهای تولیدی برای ادامه حیات و حفظ چابکی خود نیازمند توسعه سبد محصولات برای حضور در بازارهای صادراتی هستند. توسعه سبد محصولات می تواند تقاضای متفاوت بازار را پوشش دهد در نتیجه نشان از توانمندی تولیدی آن مجموعه دارد. از سویی دیگر توسعه صادرات منجر به افزایش ارزآوری مجموعه های اقتصادی می شود تا بتوانند از محل این درآمد طرح های توسعه ای خود را اجرایی کنند. 


حال فولاد اکسین خوزستان که با هدف تکمیل زنجیره ارزش فولاد و تولید ورق هایی مخصوص صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی  کار خود را در دهه 80  آغاز کرد، امروز به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود است.  درواقع تولید این محصول که در صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرد اولین فاکتوری است که باعث شده تا این مجموعه میزان صادارت خود را افزایش دهد. 


از سویی دیگر عامل مهم دیگر در توسعه بازارهای صادراتی، در اختیار داشتن استانداردهای بازارهای جهانی است که توانسته از برخی رقبای خود پیشی گرفته و در شرایط تحریمی  صادرات خود را افزایش دهد. 


نگاهی به آمارهای منتشر شده این مجموعه نشان می دهد، بررسی عملکرد فروش شرکت حاکی از آن است که در سال 1402 بیش از 717 هزار تن از محصولات فولاد اکسین به فروش رفته که به معنای رشد 21 درصدی فروش محصولات در مقایسه با سال قبل از آن است.  از سویی دیگر این مجموعه توانست در سال گذشته در فروش ورق های API رکورد شکنی داشته و فروش این محصول را به 78 هزار و 853 تن رساند.


اما این مجموعه تولید محصولات خود را با نگاه صادرات محور افزایش می دهد که به نوعی گامی مهم برای برند سازی آن در بازارهای جهانی است.
 در همین راستا این مجموعه موفق شده تا به 18 کشور جهان در سه قاره‌های بزرگ جهان شامل آسیا، آفریقا و اروپا صادر شود؛ که در این زمینه اکسین توانسته قرارداد‌های صادراتی خود را به 14 درصد افزایش داده دهد. 


این موضوع  حاکی از آن است که حوزه بازرگانی و توسعه بازار این مجموعه با نگاهی کارشناسی فعالیت های خود را پیش می برد و توانسته محصولات تولیدی را به بسیاری از کشورها معرفی کند. درواقع این موضوع نشان می دهد که این واحد توانسته اعتماد مشتریان خود را به دست آورده و رفته رفته مسیر برند سازی خود را تکمیل کند. 


در ادامه این مسیر فولاد اکسین برای سال جاری نیز به انعقاد دو تفاهم‌نامه جدید با کشور‌های منطقه خاورمیانه، حوزه خلیج فارس و اروپای شرقی اقدام کرده که در ادامه برندسازی و توسعه بازارهای صادراتی صورت گرفته است. 


اما در این بین علاوه بر تولید محصولات خاص و با کیفیت که باعث شده تا این مجموعه در توسعه صادرات خود موفق باشد فاکتورهای دیگری در افزایش قدرت رقابتی نیز موثر بوده است. 


موقعیت جغرافیایی مجموعه فولاد اکسین و دسترسی آسان آن به آب های آزاد، هزینه های صادرات در بخش حمل و نقل را کاهش داده است. همین موضوع توانسته تا محصول این مجموعه با قیمتی رقابتی تر به بازارهای جهانی رسیده و مزیتی نسبت به دیگر رقبا باشد. 


چنین فعالیتی از سوی این مجموعه توانسته سهم فولاد اکسین در اقتصاد غیر نفتی کشور را افزایش دهد. از سویی دیگر این موضوع حاکی از آن است که توسعه زنجیره ارزش فولاد و تولید محصولات خاص با نگاه صادرات محور می تواند سهم ارز آوری این بنگاه های تولیدی برای کشور را افزایش دهد.


 افزایش صادرات فولاد اکسین باعث می شود تا در پی رشد درآمدهای ارزی این مجموعه توسعه های زیرسقفی و خارج از آن را افزایش دهد. چنین اتفاقی علاوه بر آن که افزایش درآمدهای ارزی و همچنین تقویت برندهای ایرانی در بازارهای جهانی منجر به اشتغالزایی بیشتر از سوی این مجموعه خواهد شد. 
این نگاه فولاد اکسین می تواند آمارهای صادراتی سال 1403  را افزایشی تر از سال گذشته کند و عملکرد آن را تقویت کند. 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز