شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مدعی شد:
گویا در برخی از فروشگاه های زنجیره ای محصولات نظارت نشده ای عرضه می شود که به روش هایی مانند حمل ته لنجی، کولبری و... سر از شلف فروشگاه ها درآورده اند و این موضوع صدای اعتراض سازمان غذا و دارو را نیز بلند کرده است.
کد خبر: ۷۱۶۹۰

تیتر20 - یکی از ویژگی های فروشگاه های زنجیره ای در کشور ما نظارت پذیر بودن و کنترل دقیق کالاها ازنظر کیفیت است.


ظواهر امر نشان می دهد که نظارت بر عرصه محصولات در فروشگاه های زنجیره ای به مراتب بیشتر از سایر بخش های عرضه محصولات خوراکی است.


هم واحد های نظارتی در خود فروشگاه های زنجیره ای و هم اتحادیه و دستگاه های نظارتی قرار است از سلامت مواد غذایی و نوشیدنی مصرفی مردم محافظت کنند اما آنطور که به نظر می رسد در برخی از فروشگاه های زنجیره ای به رغم این موضوع شاهد عرضه محصولات نظارت نشده ای هستیم که به روش های مانند حمل ته لنجی، کولبری و... سر از شلف فروشگاه ها درآورده اند.

این موضوع چندی پیش با واکنش یکی از مدیران سازمان غذا ودارو نیز روبرو شده است.

به طوری که عبدالعظیم بهفر ، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، ضمن هشدار نسبت به عرضه فرآورده‌های غذایی ته لنجی، کولبری و پیله وری در فروشگاه‌های زنجیره ای اظهار داشت: فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی قاچاق در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای جولان می‌دهد و با تشدید نظارت‌ها در سطح عرضه با متخلفان برخورد بسیار سختگیرانه خواهیم داشت.


به گزارش مهر، او با انتقاد از برخی قوانین که نظارت بر کالاهای ته لنجی، کولبری و پیله وری را تحت الشعاع قرار می‌دهد، افزود: همه قوانین باید در راستای تضمین سلامت مردم وضع شود و اگر در سطح عرضه فرآورده‌هایی وجود دارد که بدون مجوزهای لازم در دسترس مردم و مورد استفاده آنان قرار می‌گیرد به دلیل کاستی‌های دیده نشده‌ای است که اجرای قانون را با چالش مواجه می‌کند.


بهفر با بیان اینکه با همراهی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پی سامان دادن به این محصولات و فرآورده‌ها هستیم، گفت: تلاش‌های ما و ارگان‌های ذی‌ربط زمانی نهادینه می‌شود که قوانین کافی و وافی برای مقابله وجود داشته باشد، زیرا این نظارت‌ها و برخوردها جز نقش مسکن نخواهد داشت.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز