شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
سال گذشته و درست در کوران معرفی خودرو‌های برقی، رونمایی یک لاماری هیبرید از سوی آرین موتور با تعجب بعضی از کارشناسان همراه شد. اما با توجه به وضعیت زیرساخت‌های استفاده از خودرو‌های برقی، به نظر تلاش آرین موتوربا لاماری هیبرید برای توسعه خودور‌های پاک باید بیش ازگذشته مد نظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۱۷۰۸

تیتر20  -  پس از تغییر و تحولات در راس وزارت صمت دولت سیزدهم ، سمت و سوی واردات و تولید خودرو نیز تغییرکرد.


با روی کار آمدن علی آبادی با سابقه مپنایی ،ورق واردات برگشت و چربش زیادی به سمت خودروهای برقی پیدا کرد. او نه تنها به سرعت برای توسعه خودورهای برقی اقدامات زیادی را مد نظر قرار داده بود ، بلکه برای سال بعد هم برنامه های زیادی تدارک دیده بود.


به نحوی که در شهریورماه سال گذشته و در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه" امروز سنگ بنای نخست گذاشته شد و باید زیرساخت‌ها برای تردد خودروهای برقی تامین شود،گفت:اکنون تولید خودروهای برقی شروع شده است، اما صبر نمی‌کنیم بلکه با خودروهای وارداتی برقی زمینه را فراهم می کنیم. همچنین همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم با به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است."


دراین فضا آرین موتور نیز برای توسعه سبد محول و همچنین برای سرعت دادن به توسعه استفاده از خودروهای برقی ، لاماری ایمای برقی را معرفی و رونمایی کرد.


محصولی که مورد توجه علاقمندان به این نوع خودروها قرار گرفت. چرا که آرین موتور در سال های اخیر با انتخاب محصولات مورد نیاز بازار و افزایش تولید و عرضه های زودتر ازموعد توانسته است خود را به عنوان یکی از بازیگران مطرح بازار خودرو معرفی کند.


این گروه خودروسازی در کنار عرضه لاماری ایما بنزینی ، برقی و هیبرید ، با از سرگیری واردات برخی مدل های میتسوبیشی ژاپن  را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده و دست مصرف کنندگان و علاقمندان به این برند را بازکرده است.


اما اگر بخواهیم منصفانه به برنامه های توسعه این شرکت نگاهی داشته باشیم ، باید جایگاه ویژه ای برای انتخاب یک خودروی هیبرید قائل شویم.
آرین موتور در شرایطی سراغ این نوع خودرو رفت که با توجه به مشکلات ارزی و مسائل مربوط به نقدینگی  کمتر خودروسازی حاضر به پذیرش ریسک آن می شد.


در اصل به واسطه تغییر ریل واردات و فراهم بودن ظاهری شرایط فعالان این عرصه ، برای واردات خودروهای برقی اولویت بیشتری قائل بودند. دولت نیز حمایت می کرد. همچنین مشکلات ناشی از کمبود و ناترازی بنزین بر ضرورت توسعه استفاده از این خودروها تاکید می کرد.


آرین موتور هم با درک این موضوع علاوه برافزایش ظرفیت تولید ،واردات خودروهای پاک را به طور ویژه در دستور کار قرار داد.لاماری ایما برقی و لاماری ایما هیبرید محصول این تفکر به شمار می آید. 


با این حال دست گذاشتن روی یک خودروی هیبرید در شرایطی که استفاده از خودروهای پاک هنوز جا نیفتاده و همچنین زیرساخت های آن آنچنان که باید فراهم نشده است ، را نمی توان صرفا به پای پیش رفتن با جریان و جلب نظر وزارت صمت گذاشت.


درواقع این اقدام آرین موتور را می توان به مثابه یک شتابدهنده به منظور شناخت این نوع خودروها و فرهنگ سازی برای استفاده آنان به شمار آورد.


 دراین میان به نظر می رسد تلاش آرین موتوربا لاماری هیبرید برای توسعه خودورهای پاک  نباید نادیده گرفته شود .چرا که این محصول می تواند برای عبور از خودروهای بنزینی و توسعه زیرساخت خودروهای پاک مسیرجدیدی ایجاد کند. می تواند زمینه ورود سایر خودروسازان به عرضه این نوع خودروهای را فراهم کند.


در واقع با توجه به فقدان پیش نیازها استفاده از خودروهای هیبرید در حال تبدیل شدن به یک ضرورت است. چون به رغم تمام تلاش ها ، هنوز شرایط و زیرساخت ها و امکانات برای استفاده هرچه بیشتر خودروهای برقی فراهم نشده است.


به بیان دیگر افزایش تعداد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و آسان تر شدن دسترسی به تنهایی نمی تواند باعث جذابیت بازار این نوع خودروها شود.


درعین حال عدم مهیا بودن امکانات می تواند به آرامی زحمت ها و سرمایه گذاری های سال های اخیر را بلا استفاده گذاشته و میل بازگشت به سمت خودروهای بنزینی را بیشتر کند.


حالا اما آرین موتور با لاماری هیبرید راهی جدید را آغاز کرده است که می تواند مانند یک پل عمل کرده و مصرف را از خودروهای بنزینی به سوی خودروهای پاک هدایت کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز