تیتر20 - در بخش فروشگاههای تخفیف محور، افق کوروش با افتتاح ۴۱۷ فروشگاه همچنان پیشتاز این بخش از بازار خردهفروشی کشور است و سایر برندها نظیر جانبو، سورنا، دیلی مارکت، گندم و … دنباله رو این مسیر هستند و در این رهگذر فروشگاههای گندم نیز بیش از ۲۵۰ شعبه جدیدافتتاح کرده اند.
به گزارش تجارت طلایی ، این آمار حاکی از این است که همچنان فروشگاههای تخفیف محور جای توسعه دارند و سهم بازارهای محلی و بقالیهای اسبق را به خود اختصاص میدهند. اما در بخش هایپرمارکتها بر اساس الگویی که سال گذشته نیز مشاهده شد فعالیت برندهای بزرگ این بخش بسیار محتاطانه و به دور از هیجانات کاذب است.
حجم سرمایهگذاری بسیار بالا، عدم وجود لوکیشنهای مناسب برای فروشگاههای چند هزار متری، و تورم و توان خرید مردم عواملی هستند که باعث شده است روند این نوع فروشگاهها کندتر و حساب شدهتر از فروشگاههای تخفیف محور باشد.
در این بخش بیشترین توسعه مربوط به «فروشگاههای زنجیرهای فامیلی» بوده با ۵ شعبه در نیمه نخست سال و پس از آن فروشگاههای زنجیرهای «فستیوال» با ۴ شعبه قرار دارد.
حال باید دید برندهای بزرگ این بخش یعنی هایپرمی و هایپراستار در نیمه دوم سال چه عملکردی خواهند داشت؟