
تیتر20- نشناسی میتواند تأثیر مثبتی بر روحیه تیم داشته باشد.
مدیران باید یاد بگیرند که چگونه با کارکنانی که دچار بحران عاطفی شدهاند برخورد کنند
اثرات مثبت ابراز احساسات بر بهرهوری
تحقیقات نشان دادهاند که ابراز احساسات مثبت مانند شادی و رضایت در محیط کار میتواند به افزایش بهرهوری کارکنان منجر شود. هنگامی که کارکنان احساس کنند که میتوانند بدون ترس از قضاوت احساسات خود را بیان کنند، انگیزه بیشتری برای انجام وظایف خود خواهند داشت.
علاوه بر این، ایجاد فضایی برای ابراز احساسات منفی نیز میتواند به حل مشکلات قبل از تبدیل شدن به بحران کمک کند. این امر باعث خواهد شد که کارکنان نه تنها احساس راحتی بیشتری کنند بلکه همچنین توانایی بیشتری برای مقابله با چالشها پیدا کنند.
نتیجهگیری؛ انسانیتر کردن محیط کار
در نهایت، گریه کردن در محل کار نه ناتوانی است و نه لزوماً ضعف؛ بلکه نشانهای از انسانبودن است. آنچه اهمیت دارد، نحوه برخورد فرد با احساساتش و واکنش اطرافیان است. با درک و پذیرش احساسات انسانی، میتوانیم محیط کاری سالمتر، همدلانهتر و پربازدهتر را برای همه ایجاد کنیم.
این تغییر نیازمند فرهنگی است که در آن انسانیت مقدم بر عملکرد صرف قرار گیرد؛ فرهنگی که در آن هر فرد بتواند با آرامش و اطمینان خاطر احساسات خود را ابراز کند و بداند که این ابراز احساسات نه تنها پذیرفته شده بلکه ارزشمند نیز هست./همشهری آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز