پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
این روزها نمایشگاه بینالمللی تهران حال و هوای خاصی دارد. شاید بعد از «ایران اگروفود» فضای فعلی نمایشگاه را بتوان فضایی مملو از آخرین فناوریهای تولیدکنندگان داخلی و خارجی صنایع غذایی بنامیم.
کد خبر: ۸۵۴۳
تیتر20 - مهندس محمدرضا جمشیدی - پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی «ماشینآلات و مواد اولیه بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران» حال و هوای خاصی را به بخش اعظمی از سالنهای نمایشگاه داده و 361 شرکت داخلی و 85 شرکت خارجی از 22 کشور جهان تصویری از توانمندیها و قابلیتهای بزرگترین نمایشگاه تخصصی صنایعغذایی ایران را به رخ بازدیدکنندگان کشیده است.
اگر از ضعفهای ساختاری حاکم بر کلیه نمایشگاههای برگزار شده از جهت شکل نگرفتن پازل صادراتی در اینگونه نمایشگاهها عبور کنیم و کمبود تبلیغات بینالمللی قالب نمایشگاهها را امری محتمل بدانیم و برخی نارساییها درخصوص حضور تورهای بینالمللی و هیأتهای بازرگانی خارجی را به برخی مسایل سیاسی و... نسبت دهیم، اما بیشک باید نمایشگاه شیرینی و شکلات را گل سرسبد نمایشگاههای تخصصی صنایع غذایی بنامیم.
امسال برای نخستینبار سه نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی بهطور همزمان در حال برگزاری است که این رخداد بهخوبی پتانسیلهای پرشمار این بخش را نشان میدهد و از سوی دیگر مهر تائید دیگری بر توانمندیهای تشکلهای صنایع غذایی در این خصوص میزند، چرا که برگزاری این سه نمایشگاه همزمان نشان داد تشکلهای صنایع غذایی دارای توانمندیهای همهجانبهای هستند.
هفتمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنیها، چای، قهوه و صنایع وابسته هم امسال با حضور 80 شرکت داخلی و 10 شرکت خارجی به نمایندگی از 8 کشور دنیا در حالی برپا شده که امسال به نسبت مقایسه با سال گذشته چای و قهوه را هم بهعنوانش افزوده و به مثابه نمایشگاه شیرینی و شکلات از رشد کمی و کیفی در هر دو بخش داخلی و خارجی برخوردار است.
اما امسال برای نخستینبار شاهد برگزاری مجزای نمایشگاه لبنیات و صنایع وابسته به همت کانون انجمنهای صنفی صنایع غذایی و انجمن صنفی صنایع فرآوردههای لبنی هستیم، نمایشگاهی که در فاصله کوتاهی از اخذ مجوز، در حال برگزاری است و به رغم شتابزدگی در اجرا بارقههای امید بسیاری را درخصوص برگزاری باشکوه در سالهای آتی روشن کرده است.
بههرحال لبنیات بهعنوان صدرنشین اقلام صادراتی صنایع غذایی پتانسیلهای بسیاری در صنعت نمایشگاهی دارد و با توجه به حضور تشکلها در روند اجرایی این نمایشگاه نوید روزهای پر رونق نمایشگاهی را در این صنف میدهد.