سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

تیتر20 - شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به تازگی انتظارات مشتریان از صنعت خودرو را در سه بخش «کیفیت»، «فروش» و «خدمات پس از فروش» در یک نظر سنجی مورد بررسی قرار داده و این در شرایطی است که برخی از این انتظارات، با وجود بدیهی بودن، از چشم خودروسازان دور مانده‌اند.
بنابر گزارش موجود، مشتریان در حوزه «کیفیت» عنوان کرده‌اند که انتظار خودرویی با امنیت و استحکام بالا و دارای فضای داخلی مناسب را دارند. دارا بودن سیستم موتور و قوای محرکه‌ای مناسب نیز از دیگر انتظارات مشتریان از خودروهای تولید داخل است.

مشتریان همچنین این را هم گفته‌اند که انتظار دارند خودرو آنها حداقل تا 6 ماه پس از خرید، راهی تعمیرگاه‌ها نشود. نوع انتظارات مشتریان ایرانی از کیفیت خودروهای داخلی نشان می‌دهد آنها بدیهی‌ترین موارد را از خودروسازان طلب می‌کنند، حال آنکه مشتریان خارجی خواسته‌هایی بیش از مشتریان داخلی دارند و تا این حد نجابت به خرج نمی‌دهند.

اما در بخش فروش نیز ایرانی‌ها انتظاراتی طبیعی و بحق دارند؛ آن طور که شرکت بازرسی می‌گوید، اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح در مورد زمان و قیمت فروش خودروها و همچنین تحویل با همان مشخصاتی که در زمان فروش در نظر گرفته شده، دو خواسته مشتریان از خودروسازان کشور است. مورد دوم در نوع خود بسیار قابل توجه است، چه آنکه گاهی مشخصات خودروهای تحویلی به مشتریان با آنچه ابتدا ثبت‌نام کرده‌اند، فرق می‌کند؛ به‌نحوی که مثلا رنگ یا آپشن‌ها با خواسته مشتریان در تضاد است.

ایرانی‌ها اما در بخش خدمات پس از فروش نیز انتظاراتی به واقع ساده و طبیعی دارند و این در حالی است که خودروسازان گاهی از پس همین‌ها نیز بر نمی‌آیند. بر این اساس، رفع همه عیوب خودرو در صورت مراجعه به تعمیرگاه‌های رسمی و برخورد مناسب کارکنان نمایندگی‌های خدمات پس از فروش، دو خواسته اصلی مشتریان از خودروسازها به‌شمار می‌روند.

انتظارات بدیهی و نسبتا ساده مشتریان ایرانی از خودروسازان داخلی در حالی است که خارجی‌ها خواسته‌هایی به مراتب سختگیرانه‌تر از شرکت‌های خودروساز دارند و این نشان می‌دهد ایرانی‌ها به‌نوعی کم‌توقع‌ترین مشتریان در بازارهای بزرگ خودرو جهان هستند.

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش