پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
سقف شیشهای مدل جدید این خودرو میتواند برگ برنده خودرو در برابر رقیبانی مانند 2008 پژو باشد.
کد خبر: ۱۲۹۹۰
تیتر 20 - رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماههای اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستینبار در ابتدای سال 2013 وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر 2013 پرفروشترین شاسیبلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال 2013 نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش اروپا در کلاس خودش شد.
این فرانسوی در سال 2015 چهاردهمین و در سال 2016 نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. فروش عالی کپچر در سالهای اخیر نشاندهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدتها در آن حرفی برای گفتن نداشت.
رنو در ماههای قبل و پس از نمایش یک کپچر جدید در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که در نیمه دوم سال 2018، نسخه تولیدی از کپچرهایش را معرفی میکند که دچار تغییر شده و تحول یافته است.
فرانسویها معمولا در فیسلیفتهایشان محتاط عمل میکنند و از اصل و ماهیت نسخه اصلی دور نمیشوند. با این حال کپچرهای جدید با فاصله محوری بیشتر و به صورت دو دیفرانسیل ارائه میشوند.
فاصله محوری بیشتر در این خودرو فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میآورد.با وجود اینکه تغییرات کپچر روی کاغذ زیاد نیست اما میتواند رقیب خوبی برای پژو 2008 باشد که این روزها محبوب واقع شده است.
اولین تغییر که شاید بیش از هر چیز دیگری در خودرو خودنمایی میکند سقف ثابت شیشهای آن است. در نگاه اول نیمه بالای خودرو را شیشهای خواهید یافت. این سقف شیشهای که از نظر بصری بلند نیز به نظر میرسد میتواند برگ برنده خودرو در برابر رقیبانی مانند 2008 پژو باشد. اما این تنها تغییر کپچرهای جدید نیست. سپرهای نمای جلو و عقب خودرو نیز تغییر شکل داده و طراحی گاردها و ضربه گیرهای زیر سپر نیز عوض شده است. این نمای جلو با تغییر چراغهای تمام LED روزتاب که شبیه قرینه حرف انگلیسی C طراحی شده تکمیل و زیبا می شود.
قطعا رنو در دنیایی که رفاه درونی خودروها هر روزه افزایش مییابد، از فضای داخلی خودرو غافل نخواهد شد. با این وجود اصلیترین نکتهای که تغییر آن در نسخههای 2018 محسوس است، ایجاد ارگونومی بیشتر روی صندلیهای کپچر است که در سفرهای طولانی کمتر اذیتتان خواهد کرد.
رابطهای کاربری بهتر و تقویت شده نیز در خودرو به کار رفته است. سامانه ناوبری مدیا و سامانه ارتباطی R لینک نیز از جمله این موارد هستند. از طرفی یک سیستم صوتی جالب و بهبود یافته نیز برای کاربران ارائه خواهد شد.
این خودرو روی چرخها ی 16 و 17 اینچی سوار می شود و نوارهای کرومی روی فضای خارجی آن در چشمگیری آن بیتاثیر نیستند.
در بخش فنی نیز دو مدل موتور برای این خودرو یک موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربو با خروجی 116 اسب بخار در نظر گرفته شده که تفاوت چندانی با نسل قبلی کپچرها ندارد. البته میتوان انواعی از این خودرو را نیز با یک مدل 0.9 لیتری سه سیلندر سفارش داد.
از رنگهای جدید کپچر میتوان به آبی اقیانوسی، سقف خاکستری، نارنجی– آجری و یک مشکی منحصر به فرد برای نسخههای پاریسی اشاره کرد.
با توجه به اینکه هم اکنون رنو کپچر توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده است لذا پیش بینی می شود تا با ورود نسل 2018 به ایران شاهد رقایت این خودرو با پژو 2008 باشیم./عصر ایران