پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
وقتی پیکان وارد ایران شد، انگلیسی بودنش مخفی شد. به تبلیغات ایرانناسیونال نگاه کنید؛ نه فقط هیچ حرفی از انگلیسی بودن پیکان در ...
کد خبر: ۱۵۰۴۱
تیتر 20 - وقتی پیکان وارد ایران شد، انگلیسی بودنش مخفی شد. به تبلیغات ایرانناسیونال نگاه کنید؛ نه فقط هیچ حرفی از انگلیسی بودن پیکان در میان نیست، بلکه جمله بسیار معروفی را در تبلیغات میبینیم: «ثمره نبوغ مهندسان و دسترنج کارگران ایرانی». حس ناسیونالیستی و تبدیل کردن پیکان به نمادی از پیشرفت باعث شد انگلیسی بودن آن پنهان شود و از همان ابتدا آن را به خوبی نشناسیم. این خودرو در اصل "پیکان هیلمنهانتر" (paykan hillman-hunter) است. مدل جوانان این خودرو در انگلیس به GT معروف بود.
اگر ما پیکان نداشتیم، به یک معنی نمیتوانستیم پژو هم داشته باشیم. با خرید کمپانی اصل انگلیسی ارتباط پژو و ایران حفظ شد.
با احتساب زمان 38 سال تولید، هر 10 دقیقه یک پیکان در طول این سالها تولید شده است. از همان روز اول تولید، پیکان در همه جا پخش میشود، شکل و شمایل تهران و به تبع ایران را عوض میکند.
بعد از انقلاب، ماهیت این ماشین تغییر میکند. پیکان که قبلا سمبل رفاه، آسایش و اوقات فراغت بود، تبدیل میشود به محصولی کاملا کاربردی، ساده و غیرلوکس. تقریبا همه پیکانها سفید میشوند و حتی در برخی مدلها رادیو هم به عنوان وسیلهای اضافی از ماشین حذف میشود. پیکان از ابتدا هم ماشین طبقه متوسط بود و سرانجام در سال 1383 با خطوط تولید ایران خودرو خداحافظی کرد و میدان را برای خودروی پراید خالی کرد./ایران جیب