جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
رئیس انجمن قطعه‌سازان می گوید: بیش از 100 قرارداد بین پژو و قطعه‌سازان ایرانی منعقد شده است اما در عین حال سخنگوی این انجمن معتقد است قطعه‌سازان برای آماده شدن جهت داخلی‌سازی قطعات پژو اطلاعات لازم را از قرارداد منعقد شده ندارند.
کد خبر: ۱۵۰۶۱
قطعه سازان داخلی در جریان جزییات  قرارداد پژو ورنو نیستند!

تیتر20 -  رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان در یک نشست خبری تصریح کرد: در قرارداد جدید با رنو ایجاد هفتمین واحد تحقیق و توسعه رنو پیش‌بینی شده تا در ایران احداث شود و علاوه بر این صادرات 30 درصدی قطعات و خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته که وزیر جدید صنعت باید به این موضوع توجه ویژه کند.

رضایی خاطرنشان کرد: در پی قرارداد پژو،‌بیش از 100 قرارداد نیز با خودروسازان منعقد شده تا امکان تولید برخی قطعات محصولات جدید در کشور فراهم شود.

وی در عین حال با بیان اینکه آماده کردن قالب‌ها و تولید قطعات در داخل نیازمند زمان است، گفت: در پایان سال 97 به داخلی سازی 70 درصدی در تولید محصولات پژو دست خواهیم یافت.


وی تاکید کرد: متاسفانه صنعت کشور طی سال‌های گذشته برون‌گرا نبوده و تا زمانی که صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به روز رسانی نشود نمی‌توانیم حضور موثری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از 1200 قطعه‌ساز فعال در کشور، 500 قطعه‌ساز دارای اعتبار مستند هستند، گفت: اگر موانع موجود برطرف شود تعداد زیادی از قطعه‌سازان می‌توانند خود را به روز رسانی کرده و قطعات لازم برای خودروهای جدید را تولید کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت گفت: آقای شریعتمداری 8 سال عهده‌دار وزارت بازرگانی بوده و مسئولیت‌های سنگینی را برعهده داشت است، علاوه بر این 4 سال نیز از نزدیک با آقای روحانی کار کرده و بهترین انتخاب برای وزارت صنعت بوده است.

فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه شریعتمداری انتخاب اصلح برای وزارت صنعت بوده است،گفت: اطلاعات ایشان نسبت به تجارت و امور بانکی می‌تواند در بخش صنعت راهگشا باشد.

وی با اشاره به مشکلات بانکی بخش تولید و همچنین قاچاق کالا گفت: این مسایل باعث وارد شدن ضربه سنگینی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور شده و بعد از گذشت چندین سال هیچ راهکار قانونی قابل قبولی برای رفع این مشکلات ارائه نشده است.

به گفته بهنیا مشکلات مالیاتی نیز پیش روی تولیدکنندگان وجود دارد و علاوه بر این موانعی در زمینه تامین اجتماعی نیز برای صنعتگران همچنان برقرار است.

وی همچنین با انتقاد از آمار بالای واردات خودرو به کشور گفت: واردات خودرو طی 4 ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال رشد 80 درصدی داشته که به نفع تولید داخل نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه ورود رنو و پژو به صنعت خودروسازی کشور را به فال نیک می‌گیریم،گفت: در عین حال نحوه برخورد این شرکت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر تابع شرایط مطمئن نباشد مشکلات قبلی تکرار خواهد شد.

بهنیا با بیان اینکه ما از جزئیات قراردادهای رنو و پژو اطلاعی نداریم،افزود: این انتقاد وجود دارد که اکثر قطعه‌سازان هنوز از جزئیات این قراردادها مطلع نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند آمادگی لازم را برای تولید قطعات داشته باشند.

بهنیا تصریح کرد: قبلا به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام کرده بودیم که قطعه‌سازان نیز باید در جلسات با رنو و پژو حضور داشته باشند و در جریان نحوه قرارداد و پیشرفت آن قرار گیرند ولی این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه هیچ آماری از روند افزایش داخلی سازی پژو 2008 نداریم، گفت: حق اعضای انجمن قطعه‌سازان این است که از روند داخلی سازی مطلع باشند. در غیر این صورت اگر قدم‌ها محکم برداشته نشود ممکن است اتفاقی که درمورد قرارداد تولید تندر 90 افتاد، تکرار شود.

به گفته سخنگوی انجمن قطعه‌سازان تندر 90 پس از 13 سال هنوز داخلی سازی بالای 60 درصد را تجربه نکرده است.

مازیار بیگلو دبیر انجام قطعه سازان در این نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری رفع بحران نقدینگی خودروسازان مورد توجه انجمن قرار داشته است، گفت: در این مورد مجوز گشایش اعتبارات ریالی را از بانک مرکزی گرفتیم و به این ترتیب قطعه‌سازان می‌توانند طلب‌شان از خودروساز را به طور مستقیم از بانک دریافت کنند که امیدواریم بزودی اجرایی شوند.

وی تشکیل کارگروهی با حضور خودروسازان و قطعه‌سازان برای اعمال تعرفه ترجیهی بر واردات قطعات را از دیگر  اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح تا سال آینده نهایی شد.


وی درمورد حضور خودروسازان خارجی در ایران نیز گفت: قراردادهای جدید باید برای قطعه‌سازان شفاف باشند تا بتوانیم درمورد مطابقت آنها با منافع ملی اظهارنظر کنیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز