پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
این تراکتور با یک موتور دیزلی 2 سیلندر ساخته شد که خروجی آن با اتومبیلهای عجیب و غریبی که در کارخانه سانتا آگاتا (کارخانه مرکزی لامبورگینی) ساخته میشود متفاوت است.
کد خبر: ۱۵۵۲۷
تیتر 20 - اکثر ما داستان معروف دنیای خودروسازی در خصوص شکلگیری کارخانه بزرگ لامبورگینی را میدانیم. داستانی که از یک دعوای محترمانه در خصوص ترمز خودروهای فراری آغاز شد.
فروچیو لامبورگینی در میانسالی تراکتورساز بزرگی در ایتالیا بود و درآمد زیادی از این راه داشت، اما علاقه این تراکتورساز ثروتمند ایتالیایی به سمت خودروهای اسپورت معطوف بود. به همین دلیل یک فراری خرید. اما از بد روزگار کلاچ و ترمز این خودرو زودتر از حد تصور لامبورگینی با مشکل روبهروشد. لامبورگینی که در ساخت خودروهای سنگین آن زمان شهره بوده، با پیشنهادات سازنده به سراغ انزو فراری رفت اما با برخورد بد وی مواجه میشود. انزو به فروچیو پیشنهاد داد که وقتش را صرف تراکتورهایش کند و کاری به خودروهای اسپورت وی نداشته باشد.
همین برخورد نه چندان خوشایند، باعث ساخت گاوهای خشمگینی شد تا در برابر اسبهای تند و تیز لامبورگینی بایستند.
اما این حکایت در خصوص خودروهای تند و سریع و بینظیر لامبورگینی نیست. برعکس قصد داریم به دورانی بازگردیم که لامبورگینی به ساخت ابزارآلات کشاورزی و تراکتورهای سنگین شهره بود و به ساخت تراکتورهایی مانند 1R (تصویر ) میپرداخت.
این نمونه ویژه در سال 1966 ساخته شد. این تراکتور با یک موتور دیزلی 2 سیلندر ساخته شد که خروجی آن با اتومبیلهای عجیب و غریبی که در کارخانه سانتا آگاتا (کارخانه مرکزی لامبورگینی) ساخته میشود متفاوت است. این خودروی قابل احترام هنوز با 32 اسببخار و یک جعبه دنده چهار سرعته فعال است.
اگر فکر میکنید این خودروی 51 ساله هنوز حرفهای و سرحال به نظر میرسد، چندان اشتباه نکردهاید. این تراکتور اخیرا تمامی مراحل ترمیم و بازسازی را در کارگاه "ارمیس فورمیلان" گذرانده که یکی از بزرگترین تعمیرکاران تراکتورهای لامبورگینی محسوب میشود.
این تراکتور قرار است به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته شود. پیشبینی میشود قیمت پیشنهادی این خودرو بین19 تا 25 هزار دلار باشد./عصرایران