پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در درجه اول باید این نکته را در نظر داشته باشید سیستمهای فرمان فاقد نیروی کمکی (هیدرولیک یا برقی) بهطور عمومی برای به حرکت در آوردن نیاز به اعمال نیروی بیشتری از جانب راننده دارند و بهطور معمول نمیتوان انتظار داشت این سیستمها بهآسانی فرمانهای مجهز به سیستمهای کمکی عمل کنند.
کد خبر: ۱۸۸۳۶
تیتر 20 - اما در مورد خودروی شما در درجه اول رسیدگی دورهای به اجزای مختلف جلوبندی میتواند تا حدود زیادی مشکل شما را حل کند. متأسفانه پراید جزو خودروهایی است که سیستم جلوبندی آن تا حدود زیادی در مقابل ضربات ناشی از خیابانهای کشورمان آسیبپذیر است و به همین دلیل بهمرور فرمان خودرو نیز اندکی سفتتر از قبل میشود.
در کنار این، با توجه به اینکه سایپا چند سالی است سیستم کمکی هیدرولیک را بر روی فرمان پراید نصب میکند، میتوانید بهراحتی فرمان خودرو را به کمک هیدرولیک مجهز کنید. این کار هزینه چندانی در برندارد و خوشبختانه قطعات موردنیاز بهوفور در بازار یافت میشود ضمن آنکه تعمیرکاران آشنایی کاملی با تغییرات موردنیاز برای نصب فرمان هیدرولیک دارند.
بهعنوان یک راهحل کمهزینهتر نیز میتوانید با نصب بلبرینگ بر روی سرکمکهای جلو تا حدودی مشکل خود را برطرف کنید. این کار هزینه بسیار کمتری نسبت به نصب سیستم هیدرولیک دارد و تا حد بسیار زیادی موجب نرمتر شدن فرمان خودرو میشود تا جایی که در زمان حرکت با سرعت پایین در ترافیک شهری تفاوت میان دو سیستم چندان مشهود نیست، هرچند در زمان حرکت دادن فرمان در حالت سکون کامل، فرمان هیدرولیک نرمتر عمل میکند با این وجود با توجه به هزینه بسیار کمتر نصب بلبرینگها، این گزینه را هم میتوانید مدنظر قرار دهید./ایران