تیتر20 - شرکت فیاتکرایسلر برای ترغیب مالکان خودروهای فراخوان شده به تعمیر خودروهایشان، کارت هدیه 100 دلاری اعطا میکند.
به گزارش رویترز، فیات کرایسلر آمریکا اعلام کرد اگر مالکان خودروهای فراخوان شده بخواهند خودرویشان را بفروشند و خودرو یا وانت جدیدی خریداری کنند از تخفیف ویژه هزار دلاری برخوردار خواهند شد. اما مالکانی که تمایلی به فروش خودروهایشان ندارند پس از تکمیل فرآیند تعمیر، یک کارت هدیه 100 دلاری دریافت خواهند کرد. مالکانی که خودروهایشان را در ازای وانت جدید رم بفروشند تخفیف 2 هزار دلاری دریافت خواهند کرد. این اقدام به این دلیل انجام میشود که برخی از مالکان مدلهای قدیمی خودروهای فراخوان شده تمایلی برای مراجعه به نمایندگیها برای تعمیر خودروهایشان ندارند. این خودروها شامل شاسیبلند گرند چروکی مدل سالهای 1993 تا 1998 و شاسیبلند جیپ لیبرتی مدل سالهای 2002 تا 2007 میشود. اسکات کانسلمن، معاون ارشد فیاتکرایسلر، در بیانیهای گفت: «شرایط تعمیرات مهیاست، ما خودروها را تعمیر خواهیم کرد و از مالکان میخواهیم خودروهایشان را به نمایندگیها ببرند.»
تفاوت خانه خریدن ایرانی ها با آمریکایی ها
تیتر20 - طبق مطالعات انجام شده از سوی اسکانو( جستجوی هوشمند ملک)، ضریب نفوذ اینترنت در ایران حدود 53 درصد است و بیشتر مردم برای یافتن خانه برای خرید یا اجاره بهجای اینترنت از ابزارهای سنتیتر چون روزنامه و دفترهای آژانسهای املاک استفاده میکنند. در ضمن در ایران 70 درصد از متقاضیان خرید یا فروش ملک مرد هستند و تنها 30درصد از متقاضیان زن هستند.
این در حالیست که بیش از90 درصد مردم آمریکا خانه خود را از طریق اینترنت پیدا میکنند. طبق تحقیقاتی که موسسه ملی املاک آمریکا و گوگل بهطور مشترک انجام دادهاند. بیش از 90 درصد مردم آمریکا پیش از اقدام به تغییر خانه، جستجوی خود را از اینترنت آغاز میکنند. جالب است بدانید طبق این پژوهش 53درصد از افرادی که در اینترنت خانه و یا ملک جستجو میکنند، زن هستند و 47درصد مرد. ضریب نفوذ اینترنت در آمریکا حدودا 100 درصد است و تنها 30درصد از مردم برای خرید و فروش ملک از روزنامه استفاده میکنند.
در امریکا 31 درصد از متقاضیان ملک 25تا34 ساله هستند، 21 درصد35 تا44 ساله، 21درصد بین 45 تا54 ساله و 14 درصد بالای 55 سال سن دارند و تنها هشت درصد از متقاضیان ملک در آمریکا بین 18 تا24 سال سن دارند. طبق مطالعات اسکانو در ایران نیز حدود 40درصد از متقاضیان ملک، بین 25تا34 سال سن دارند. 19درصد بین 18تا 24 ساله هستند و حدود 18درصد بین 35تا44 سال سن دارند.
حدود 63 درصد از مردم ایران از طریق کامپیوتر یا لپتاپ، 27درصد از طریق گوشی تلفنهمراه و بقیه از طریق دستگاههای دیگر به جستجوی آنلاین ملک میپردازند.
با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در ایران به نظر میرسد مردم ایران نیز برای استفاده از خدمات و محصولات به فضای آنلاین توجه بیشتری نشان دهند. استفاده از فضای آنلاین کمک میکند کاربران راحتتر با خدمات و اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و علاوه بر اینکه میتوانند در همه ساعات شبانهروز از اطلاعات و خدمات استفاده کنند، فضای مجازی قدرت انتخاب بیشتری به آنها میدهد.
ناتوانی خودروسازان در اقناع مردم!
تیتر20 – آقای ماشین باز - این روزها کمپین های زیادی به راه افتاده است که یکی از مهمترین آنها نخریدن خودروی صفر کیلومتر است.در همین راستا واکنش های زیادی از طرف مسئولین و البته مدیران خودرویی دیده می شود.اما هیچ کدام از این واکنش ها راه به جایی نبرده است.کار تا جایی پیش رفته که حتی وزیر صنعت و معدن نیز دست به کار شد و نخریدن خودرو و تحریم خودروسازان را خیانت به صنعت دانست اما اینطور که از شواهد بر می آید این بار مردم تصمیمی جدی گرفته اند و از خرید خودروی صفر کیلومتر سر باز می زنند.شاید اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که چرا حرف های خودروسازان و البته مسئولین خریدار نداشته و مردم قانع نمی شوند.
در سالهای گذشته وضعیت خرید خودرو در ایران خوب بود و بازار به گونه ای رونق داشت که خودروها قبل از تولید به فروش می رسیدند .از این رو کمتر مدیری صدای انتقاد مصرف کننده را از کیفیت برخی از خودروها را می شنید مردمی که از کیفیت پایین خودروها گله مند بودند همچنین در آن روزها شبکه های اجتماعی همانند امروز گسترده نبوده و کمتر کسی به فکر تشکیل این نوع کمپین ها می افتاد این در حالیست که تنوع خودرو نیز در بازار همانند حالا زیاد نبود و مردم مجبور به خرید همین خودروها بودند.
خودروهای تولید شده در کشور توسط دو شرکت بزرگ خودروساز سالهاست که در چرخه تولید قرار دارند به عنوان مثال پراید و پژو405از دهه 70شمسی تا کنون در چرخه تولید قرار داشته و تنها با تغییراتی در چراغ های و تریم داخلی مواجه بودند این در حالیست که از کیفت آنها نیزکاسته و به قیمتشان نیز افزوده می شود.همه اینها در کنار خدمات پس از فروش ضعیف و پر از ایراد و البته استفاده از قطعات بی کیفیت دست به دست هم دادند تا کار به اینجا بکشد.شاید اگر مدیران خودرویی خوشبینانه تر به موضوع نگاه کننند این تحریم می تواند تلنگری باشد و موجبات ارتقای محصولاتشان را در بر داشته باشد.
اما در کنار همه این موارد نباید فراموش کنیم که یکی از مهمترین صنایع کشور ما صنعت خودرو است و اهمیت فراوانی دارد از این رو می باید کار کنیم تا این صنعت مهم رو به زوال نرود.به این ترتیب تنها مردم نیستند که باید صنعت خودرو را حمایت کنند بلکه مدیران خودرو یی نیز باید سعی در تحول این صنعت داشته و گام به سوی پیشرفت بردارند.این موضوع را نباید فراموش کرد که مردم همیشه در کنار صنعت بوده و هیچگاه پشت آن را خالی نکرده اند پس با اولین قدم مثبت از سمت خودروسازان می توان دوباره روزهای اوج خودروسازان را همانند گذشته مشاهده کرد.