جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
گزارش ویژه
یکی از این فروشگاه های کنجکاوی برانگیز، فروشگاه «آنلاین ماهی» است که کار آن توزیع و عمل آوری غذاهای دریایی تازه (fresh) با سرویس دهی کامل و رایگان برای مشتریان وشهروندان علاقه مند به غذاهای دریایی، البته به صورت تر و تازه است.
کد خبر: ۲۶۳۴۷
ماهی را هر وقت آنلاین بگیری تازه است

تیتر20 - این روزها انواع و اقسام فروشگاه های اینترنتی به قدری زیاد شده اند که برای شهروندان ایرانی بازدید از این فروشگاه ها و اختصاص بخش عمده ای از خرید خود به این مراکز خرید دیجیتال امری عادی شده است؛ اما به رغم این گسترش روز افزون هنوز هم مواجهه با برخی از این فروشگاه های مجازی برای همگان تازگی دارد.

یکی از این فروشگاه های کنجکاوی برانگیز، فروشگاه «آنلاین ماهی» است که کار آن توزیع و عمل آوری غذاهای دریایی تازه (fresh) با سرویس دهی کامل و رایگان برای مشتریان وشهروندان علاقه مند به غذاهای دریایی، البته به صورت تر و تازه است. 

اهمیت و حساسیت و جالب توجه بودن این فروشگاه در قیاس با موارد مشابه که انواع کالاهای تولیدی و توزیعی را به دست مردم می رسانند، در این است که توزیع مواد غذایی از هر نوع  آن، با حساسیت ها و دشواری های بسیاری همراه است. حال اگر این مواد غذایی قرار باشد از نوع دریایی (ماهی و مشتقات آن) بوده و شکل عرضه آن به صورت «تازه تازه» باشد، به خودی خود حکایت از دشواری این مقوله دارد.

نکته حائز اهمیت این است که «آنلاین ماهی» در هر شش روز کاری هفته ضمن متعهد ماندن به استانداردهای خود و با به کارگیری وسایل حمل مخصوص، سفارشات آنلاین مشترکین خود را در شهرهای بزرگی چون تهران، کرج و مشهد دریافت کرده و در مقابل منزل تحویل می دهد.

با توجه به طیف وسیعی از محصولات توزیعی «آنلاین ماهی» و با توجه به گستره جغرافیایی حوزه های تحت پوشش، ناگفته پیداست که دست زدن به چنین امری چقدر دشوار و مستلزم چه میزان مهارت در مدیریت زمان و بهره مندی از پرسنل آموزش دیده است. 

نکته حائز اهمیت دیگر که حاکی از خطیر بودن این سرویس می باشد، این است که «آنلاین ماهی » در این پروسه دشوار نه تنها باید سلایق مشتریان خود را پوشش داده و بهترین سرویس دهی را در دستور کار خود قرار دهد، بلکه باید به همین اندازه از نظر قیمت و سایر فاکتورهای رقابتی بازار، قدرتمند عمل کند. فاکتورهایی که می تواند شبکه توزیع سنتی را به چالش بطلبد از جمله شامل مواردی چون: سایزبندی، برش دادن، پاک کردن، قطعه قطعه کردن، فیله کردن و ارسال رایگان به محل مورد نظر بادر نظر داشتن خاصیت رقابتی است. 

به این نکته باید این تذکر را نیز اضافه کرد که انجام موارد فوق را علاوه بر ماهی در خصوص آبزیان ویژه از جمله نرم تنان، صدف ها، خرچنگ ها، لابستر و ماهی مرکب نیز مشاهده می کنیم. 

موارد بالا درکنار لزوم تازگی محصولات دریایی هنگام مصرف، به خودی خود بیانگر این مساله است که در صنعت فروشگاه های زنجیره ای، مقایسه فعالیت فروشگاه هایی مانند «آنلاین ماهی» و فروشندگان اجناس متعارف و غیر فاسد شدنی، قیاسی مع الفارق است. 

ارتباط گسترده با صیادان جنوب کشور و ایجاد سازوکاری که محصولات صید شده آن ها در اسرع وقت به سفارش دهندگان آنلاین در شهرهای مختلف رسانیده شود یکی از اولین پیش زمینه های دست زدن به چنین فعالیت خطیری است که عملا در قالب «آنلاین ماهی» شاهد آن هستیم. 

پربار بودن قفسه های «آنلاین ماهی» که طیف گسترده ای از آبزیان دریایی بالغ بر 30 نوع از انواع ماهی، میگو، لابستر  (که باید به طور مستقیم و بی واسطه توسط نیروهای متخصص از صیادان خریداری شده و در پروسه استحصال و ارسال قرار گیرد) از دیگر ملزومات دشوار «آنلاین ماهی» یا فروشگاه های مشابه است. 

تصورش را بکنید که برای تامین و ارسال سفارش آنلاین یک شهروند مشهدی یا تهرانی، متولیانی از «آنلاین ماهی» باید پیش از طلوع آفتاب درسطح اسکله های صیادی بندرعباس و بوشهر حاضر باشند تا بتوانند محصولاتی به همان اندازه تازه و با کیفیت تهیه کنند که ادعای آن را دارند. ضمن این که این فرایند برای ایجاد مزیت رقابتی باید به صورت بدون واسطه صورت گیرد.

جالب این جاست که به سبب ماهیت و نحوه توزیع نامتقارن و جداگانه تعدادی از محصولات دریایی که در فروشگاها های مختلف صورت می گیرد، در شیوه خرید سنتی، شهروندان لازم است به فروشگاه های متعدد و جدگانه ای سر بزنند که وقتی مساله به شکل سفارش آنلاین مطرح می شود در واقع «آنلاین ماهی» بایستی این محصولات متنوع و جداگانه را به صورت متمرکز ارائه نماید که حتی در روش سنتی و مغازه ای نیز کار دشورای است چه رسد به روش مجازی و آنلاین.

بدیهی است که مجهز بودن به ناوگان مجهز حمل و نقل و نیروهای آموزش دیده و تازه ترین تکنولوژی های موجود در زمینه سردخانه ها و سیستم های کنترل دما و وسایل مجهز به  GPS  از فاکتورهای زیربنایی چنین کسب و کاری است که در سایر فروشگاه های اینترنتی ضرورتی ندارد.

گفتنی است که محصولات فروشگاه «آنلاین ماهی» در انواع تن پاک، فیله و استیک شده با بسته بندی های بسیار لوکس و بهداشتی که دارای مجوز از اداره کل دامپزشکی هستند، ارائه می گردند و حمل و تحویل در محل رایگان است.

با توجه به موارد پیش گفته حالا دیگر باید ضرب المثل قدیمی را که می گوید «ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است» به این شکل به کار بریم که: «ماهی را هر وقت آنلاین بگیری تازه است» در واقع ماهی گیری در قالب یک یا چند کلیک ساده. 

ارسال نظرات
موضوعات روز